Samsung Galaxy S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av xart, 17 sept 2012.

1. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Hur som helst så lär det vara vassa saker i s4 och vist konkurrenterna har bra saker dom med. Är som att gjämföra äpplen och päron eller hallon och jordgubbar.
    Fick sett detta nu. Tolkar det att den kommer Q1
    url]http://www.sammobile.com/2013/01/13/samsung-showed-new-mobile-displays-at-ces-gives-us-a-galaxy-s-iv-hint/[/url]

Last edited: 13 jan 2013
  2. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Nu menar jag inte N´vidia eller qualkomm . deras nya chip är säkert lika bra som samsungs.

det jag menade är att medans htc, sony, lg och de andra springer och köper chip och skärmar osv från olika tillverkare så tillverkar samsung sakerna själv och kan på så sett få ner kostnaden samtidigt som de har full tillgång till drivisar och iom de byggt de själv så vet de förhoppningsvis hur man får ut så bra prestanda som möjligt. medans då tex htc måste vänta på att n´vidia ska släppa drivisar osv.

ser man till volymen av telefoner samsung säljer och deras ökade vinster och det stora gap ner till närmaste konkurrent på android sidan så känns de som att de kan bli jävligt orubbade och att folk kommer förknippa android med samsung och inte open alliance whatever.

Last edited: 14 jan 2013
  3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Komponentillverkarna är väldigt många om att det ska gå att bygga bra produkter i av deras prylar. Sony, LG, HTC etc. har säkerligen insyn i t.ex. Qualcomms utvecklingsarbete så att de kan utveckla sina produkter parallellt. Det tjänar alla på. Qualcomm 800 sitter ju t.ex. i 50 kommande mobiler trots att det precis presenterats för allmänheten. Men visst är det en fördel att vara så stor att man kan tillverka komponenter åt sig själv.

Dock köper även Samsung en hel del. De har t.ex. ingen egen modemtillverkning utan är beroende av Qualcomm.

Samsung är inte på något sätt ohotade, även om de för tillfället är störst. Det räcker med ett felaktigt beslut för att sänka ett företag totalt. Att inte släppa ett svar på 1080p-modellerna från andra tillverkare inom kort vore rent självmord.

4. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Nu står och faller iofs inte Samsung med mobilförsäljningen, så även om det skulle gå dåligt på den fronten är de fortfarande ett av de största företagen i världen vad gäller all möjlig elektronik.

5. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Givetvis. Men mobildivisionen skulle definitivt kunna gå under av ett enda riktigt korkat beslut.

6. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

7. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

vem bryr sig om benchmarks, ärligt talat?

8. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Skit i samma men man blir glad för det är ett tecken/påminnelse att man troligen har en ny mobil

9. Jompa92

Jompa92 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Det ska verkligen bli gött att uppdatera sin S2:a till denna. Särskilt när man har ett sådant stort intresse för ny teknologi.

Blir särskilt intressant att se vad processorn går för vad gäller batteritid samt prestanda. Har hört både ris och ros om denna vilket är förståeligt då det kommer till fyra nya kärnor. Litar dock på Samsung och hoppas innerligt att den är stabil och har bra batteritid. Deras S-serie är trots allt den hetaste och det skulle mycket till för att göra mig besviken. Nu längtar man till presentationen av enheten i mars, för att se vad som faktiskt ska ut på marknaden.

Länge leve Samsung!

10. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

11. Jompa92

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
  12. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

13. Jompa92

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Yes, läste det. Blir att bänka sig med ett glas vin och tillhörande tilltugg. Hoppas nu på en njutning vad gäller utseende, som ännu är oklart för oss intresserade.

Skoj att den släpps så tidigt som i april då Samsung själva hade gått ut med att den med högsta sannolikhet skulle släppas i maj som tidigast. Det är trots allt många perspektiv på modellerna som spelar in vilket sedan resulterar i säljardatumet.

14. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Även om jag varit missnöjd med min S2a på senare tid så är ändå Samsung Galaxy S4 helt klart intressant. Tror att S4an kommer bli ett riktigt monster! Hoppas dock på ett litet större batteri med tanke på att den kommer ha en stor och energikrävande skärm.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

15. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    180

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en S2 idag men ska snart byta telefon, tänkte köpa en S3 men är lite sugen på denna. Någonstans har jag läst en sammanfattning över när telefoner presenteras och när de har blivit tillgängliga, kommer inte ihåg var. Har letat i denna tråd samt den andra. Någon får väldigt gärna posta om de kommer ihåg när S2 samt S3 lanserades hur de blev tillgängliga.

Och vad tror vi om S4, när kan vi i sverige köpa den? (Jag var lite sugen i måndags när jag fick förbi en operatörsbutik att gå in och fråga om jag kunde förhandsboka S4)

Mvh
    Qudos

16. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Ehm, det finns ingen S4 officiellt än så länge. Så förbokning kan det inte bli tal om.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

17. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Common3 postade detta tidigare i denna tråden. Hade för mig att det stämmer ganska bra.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1122730#post1122730

Ser man på dom tidigare släppen så borde du ha den i handen någon gång mellan april och juni. Troligen i maj månad men jag hoppas att ryktet 15 april stämmer.

18. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    180

MINA ENHETER

Det var i denna tråd?! Snacka om att titta slarvigt. Tackar :)

19. Jompa92

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: