Fråga: Samsung Galaxy SII+ (lönsamt att köpa?)

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av s500i, 3 jul 2013.

  1. s500i

    s500i Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Lönar det sig att köpa en Samsung Galaxy SII+ (ny) för 2 390 kr?
    Det var ju några år sedan S2:an kom. Är det någon här som äger SII+ och kan säga ngt om telefonen?
    Vad jag förstår är "plus" varianten en blygsam uppdatering av den vanliga S2?

    Finns det någon annan telefon i prisklassen 1 500-2 500 kr som är "bättre"?
    Har varit inne på LG Optimus 4X, men batteritiden verkar vara exeptionellt usel i den.
     
  2. s500i

    s500i Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ingen som har en åsikt? o_O
     
  3. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Beror lite på vad du tänkt ha den till.

    Jag har haft en S2 i 2 år nu. Är mycket nöjd. Hade det inte varit för att jag lyssnar mycket på musik på jobbet hade jag inte funderat på o byta. S2 har verkligen klent ljudchip. Annars surfar jag lite, när min nexus8 inte är i närheten, kollar e-post och spelar lite.

    Funderar nu på S4, är lite orolig för att den ska bli för stor. Tycker storleken på s2 är perfekt.

    Annars är det väl lite lagg här o där i S2. Förväntar mig inte att s4 kommer vara helt fri från det, men bättre.

    Om det är värt att köpa en ny? Gillar du storleken och inte lyssnar mycket på musik / inte stör dig på ljudet och inte kräver att den ska klara senaste spelen utan lagg är den helt klart värd en slant.

    Ps. Köper du en, skippa skydd. Min har studsat på asfalt, stenar mm och skärmen har endast nå några små repor. Det blir så klart märken i chassit men plasten är mycket hållbart :) ds.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    s500i gillar detta.
  4. s500i

    s500i Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för svaret.

    Jag hade tänkt ha den mer som en "snygg telefon" eftersom jag inte äger en smartphone. Kör fortfarande en Sony s500i (google gärna :P), därav mitt användarnamn.

    Telefonen jag vill ha, ska kunna få plats i fickan så att jag kan säga "det är inte en smartphone jag har i fickan, utan jag är glad att se dig";)
    Den ska heller inte väga för mkt; 121 gram är grymt bra vikt för en telefon.

    Vilken färg har du? Finns det för/nack-delar med respektive färg (blå, vit). Är mer inne på den vita faktiskt.
     
  5. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Min är svart, lite tråkigt kanske. Men jag har aldrig gillat vit lur. Men det är jag det, gillar man vit ska man såklart köpa vit :-)

    Finns väl ingen nackdel med någon färg annat än personligt tycke. Vit blir inte, vad jag förstått, smutsigare än svart om det är det du menar. Har inte hört att någon vit blir grådaskig efter ett tag.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 7 jul 2013
  6. callawayno1

    callawayno1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar också om det är en mobil man kan använda till att spela spel som quizkampen , schack, candycrush saga på räcker prestandan till för det samt vad för negativa samt positiva saker finns det att nämna om den alltså pluss varianten av s2, vet att det inte är det senaste tekniken men nu kostar den ju bara 1200kr ny så är det prisvärdt att köpa eller bör man avstå ?;)