Samsung Galaxy tab 2 7.0 vs 8.9

Diskussion i 'Samsung' startad av rostad360, 7 aug 2012.

1. rostad360

rostad360 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej.

Är intresserad av både Galaxy Tab 2 7.0 och även 8.9.

Dessa kostar 2179 för Tab 2 7.0 och 2490 för galaxy tab 8.9.

Det jag undrar är vilken av dessa är mest prisvärda?

Jag sitter mest och slösurfar eventuellt vill spela Dead Trigger och lite andra spel eventuell Nova 3.

Jag undrar vilken platta av dessa är bäst för spel och slösurfande ? är det stor skillnad i prestandan för dem eller är dem lika i benchmarks?

Nej jag är inte intresserad av den kommande Nexus 7 så jag har ett krav på att man ska kunna koppla in plattan till TV:n och så är microsd också en stor del.

Tab 2 7.0 har inte fått det tillbehöret ännu men enligt Samsung så är det påväg medans till Nexus 7 så har google inte en aning.

2. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag står inför exakt samma frågeställning! Jag oroar mig dock för att 7'' kommer bli för litet. Någon med lite mer erfarenhet av en sådan platta som kan svara?

3. kottskrapa

kottskrapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har en 7" och kan inte säga annat än att jag är mer än nöjd!

Den är lätt, har bra batteritid och presterar allmänt kalas, enda jag igentligen har att jämnföra med är farsans ipad som bara är tung, stor och klumpig och sen en DMtec 724w som jag hade ett kort tag innan jag köpte den jag har nu.

Den bästa med den tycker jag är vikten och storleken, man blir inte trött i armarna på samma sätt och man kan hålla och använda den med 1 hand samtidigt som man gör annat och den duger gott och väl till både film och slösurf.. Spelar gör jag knappt.

När man surfar och skall skriva något så kan man hålla den i landscape läge och ändå nå hela tangentbordet med tummarna vilket jag tycker är en stor fördel det med..

Sen när vintern kommer så tror jag nog allt att den glider ner i innerfickan på jackan när den skall med på utflykt vilket också är skönt..

Sen har jag en netbook på 10.1 tum som kan användas om jag vill ha lite större skärm.

Nu kanske det blev ett lite konstigt formulerat inlägg men klockan é 03:41 och jag har jobbat hela natten.. Slutpoängen é väl att en 7" platta är utmärkt till slösurf och kan tas med överallt

4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Övergav min 8.9 för en tab 7.0 Plus. Ångrar mig inte. Den är betydligt smidigare, dessutom skönare att skriva på.
    Tab 7.0 Plus är faktiskt strået vassare än Tab 2 7.0 och dessutom något billigare så jag rekommenderar den istället.