Tips: Samsung Galaxy tab A8 10.5" Köpråd

Diskussion i 'Galaxy Tab A' startad av ChristofferHTC, 26 dec 2022.

  1. ChristofferHTC

    ChristofferHTC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 14 Pro
    Hej!

    Jag sitter och kikar lite på en billigare slit o släng surfplatta o har sett att samsungs Galaxy tab a8 är på mellandagsrea.

    Är de någon här som har någon erfarenhet och kan dela med sig om de e ett vettigt köp eller inte?

    Fördelar / Nackdelar?
     
  2. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Efter ett till två år kommer den börja bli segare och segare i ganska snabb takt tills den i stort sett är oanvändbar. Det är Samsungs knep för att få folk att köpa nytt hela tiden. Ska du få en vettig surfplatta så måste du lägga över 6000kr, men redan där får du en vettig liten bärbar dator som klarar allt och MER än en surfplatta. Hela surfplatte-branschen är ett mysterium för mig. Sjuka överpriser för ofta utdaterad och gammal teknik.
     
  3. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Utfärdar en stor varning för denna plattan. Rättar inlägget ovan med att det handlar om SEKUNDER och inte ÅR innan du märker hur seg denna plattan är. Otroligt att de vågar släppa denna plattan. Katastrofal prestanda, och displayen ser blek ut och förlorar ännu mer färg direkt du kollar på den med lite vinkel. Handlar inte om mycket pengar, men sålde en iPad 6 för 2000 och köpte denna plattan för 2000 ny. Den 5 år gamla iPaden är 14 gånger bättre på allt, förutom kanske batteritiden, om vi jämfört med en iPad med 5 års användning/500 cykler på batteriet!
     
  4. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Måste hålla med, budget-surfplattor från Samsung är katastrofalt dåliga investeringar.
     
    paulreedsmith gillar detta.
  5. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Vi har denna platta som slit o släng platta för yngsta barnet. Han tittar på SVT Barn på den kortar stunder då och då. Den duger inte till så mycket mer.
    Skärmen är helt ok ändå men nej prestandan är för kass. Den här Tab A Samsungplattan kan man undvika. Bättre att satsa på S7+. 120 hz och OLED-skärm.
     
    Last edited: 27 jul 2023
  6. Tompa23

    Tompa23 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2023
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Rent generelt sätt så tycker jag att Samsungs A- serie är rena rama dyngan.

    Även då om hårdvaran kan vara påkostad,så är det tyvärr som att köpa en VW i en Skodaförpackning.

    Det som är svagheten med denna serie är att mjukvaran är rena rama dyngan( ex så finns det ytterst sällan kompatibla appar som kan laddas ner) än mindre att apparna är särskilt stabila( välutvecklade)