Fråga: Samsung Galaxy Tab tillsammans med en Androidbaserad icke-Samsungtelefon

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av SowerPlave, 10 feb 2022.

  1. SowerPlave

    SowerPlave Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 III
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hej!

    Jag spanar på att skaffa en Androidbaserad surfplatta. Just nu ser Samsung Galaxy Tab S8 mycket intressant ut.

    Jag har dock ingen Samsungtelefon idag. Det jag hoppas att kunna uppnå med denna surfplatta är att kunna ta vid saker från min telefon på den istället.

    Vad kan jag räkna med för funktioner i detta ekosystem? Vad kan jag fetglömma?

    Jag är öppen till att få ta del av erfarenheter och åsikter från någon som idag har en Galaxy Tab-surfplatta tillsammans med en Androidbaserad icke-Samsungtelefon.
     
  2. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Jag har Tab S6 och S21 ultra som lur och har i ärlighetens namn inga extra positiva upplevelser för att det är Samsung på båda enheterna. Bilder synkas via Google Foto. Övrig sync som behövs sker genom respektive app. Man kan aktivera något som gör att man kan svara på inkommande telefonsamtal via plattan men varför skulle man vilja det? :)
     
  3. soulseller

    soulseller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Håller inte riktigt med, jag har en Tab s7 och en OnePlus 8T. De samsungspecifika apparna (tänker framförallt på Samsung Notes) verkar inte gå att synka. Eller så har jag inte varit tillräckligt ihärdig med att hitta en work-around. Man kan väl hitta en annan anteckningsapp, det är bara det att Samsung Notes är rätt bra...
     
  4. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 427
    Mottagna gillanden:
    902
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Tips: tänk bara på att s8 har TFT panel vilket är inte lika bra som AMOLED/OLED panel som s8+ och s8 ultra.

    Har också läst att s8 saknar färg justering. Då menar jag från varma/kalla färger eller vad det heter.
     
    bernard gillar detta.