Samsung Galaxy Trend

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Laser_Blader, 23 aug 2013.

  1. Laser_Blader

    Laser_Blader Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Sökt som en galning över hela internet, nu orkar jag inte mer :P

    Köpte en samsung galaxy trend (gt-s7560) för ca 1 månad sedan.
    Pga att min telefon blivit stulen, och tänkte ha denna till s4:an införskaffas.

    Problemet är att den är tröttare och segare än nånting annat jag hållt i.. ungarnas proppfulla iphone 3gs är som räserbilar :(

    1ghz processor och 700 nånting mb ram, så det är är inget monster haha MEn detta är löjligt, när man trycker på nytt sms tex så tar det minst 15 sec för tangentbordet att dyka upp..

    Jag har bytt launchers och provat mig fram (nuvarande är Solo Launcher)
    med marginell skilnad, det jar är ute efter är att roota den och se vad man kan göra där för att få upp hastigheten lite..
    Hittar dock INGEN info om att roota denna modell.
    Söker man på gt-s7560 kommer info om ace 2 upp bara, och vill inte bricka telefonen.

    Någon som vet hur man ska gå tillväga? Ny på android men har förstått att man måste ha exakt rätt filer för att det ska funka?


    Tacksam gör hjälp :D
     
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Systemåterställning?
     
  3. Spineshank

    Spineshank Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Har en bekant som köpte en sån här billig lur. SHIT! Vad seg den är, bara synkat kalender+kontakter och lagt in lite basala appar. Som TS skriver så tar det 15sek att göra dom enklaste uppgifterna. Installerade Nova Launcher, begränsade till max 2appar samtidigt. Nu går den att använda, men är ändå segare än t.ex ZTE Blade. Körde wakelock detector och den visade att nånting som heter Samsung Push Service startat 100+ ggr. Verkar inte gå att ta bort, men avinstallerade uppdateringar för det, så nu är den faktiskt brukbar.
    Edit: 2 laddningar bara idag, med 1 timmes screen on.
    Känns som den luren är en DOA
     
    Last edited: 12 dec 2013
  4. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Problemet Samsungs telefoner är bloatware.

    Mycket riktigt så är telefonen ACE II med ett annat namn. Det finns en drös med custom roms, tex CM11/KitKat till den, så det är bara dra över till Xda-developers och kika på rommarna där.

    Sent from my GT-S5360 using Tapatalk 2
     
  5. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Trend har endast 512 megabyte ram. Trend Plus, som jag införskaffat nu, kostar ett par hundringar mer men har markant bättre specs: 768 megabyte ram och dualcore-processor på 1.2 gigahertz. Det räcker för det vardagliga jag vill göra med mobilen, tills det kommer en kraftigare mobil som jag faktiskt gillar och kan använda (fan bara skit på marknaden nu).
     
  6. thePhilosopher

    thePhilosopher Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma telefon, en Trend GT-7560, och den är väldig trög.
    Hittade ett program som heter "1ClickRoot" och med ett klick så rootades telefonen.
    http://rootinghub.com/root-samsung-galaxy-trend-s7560/ - Metod 1, inte Metod 2.

    Frågan är; var hittar man ROM, och vilken är det som passar?
    Om det Jani säger, att telefonen liknar ACE2 och det finns KitKat till den, kan någon peka mot den? För jag har installerat GooManager som ska typ hitta ROM och göra jobbet själv, men de funkade inte.

    Läste att ParanoidAndroid är renare än CM, då CM installerar förinstallerade program, men kan någon peka mot KitKat, hade vart väldigt skoj att ha KitKat i telefonen då jag har skrivit mina appar till just KitKat och hade velat testa dom.



    EDIT:
    Hittade den här sidan.
    http://maclaw.pl/downloads/#

    Klicka på Ace2, sen höger om de väljer du CyanogenMod.
    Ladda ner filen, 200MB, det är den de ska vara om nu ACE2 och gt-s7560 är samma.
     
    Last edited: 18 jan 2014
  7. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Alltså nu får du ta och lugna ner dig lite här...sluta stressa runt och ta förhastade beslut som kan förstöra din mobil, särskilt som du inte verkar veta särskilt mycket om det du håller på med och bara verkar leta efter snabba genvägar som du tror ska ta dig till ditt mål.

    Varje mobil kräver en egen rom, som är anpassad till den hårdvara som finns i mobilen. Ingen mobilmodell är den andra lik till 100%, därför kräver varje modell sin egen rom. Varje rom måste också byggas utifrån originalversionen, så innan Samsung släppt 4.4 till Trend kommer du inte att kunna hitta en rom som passar till Trend.

    Trend är för övrigt inte alls lik Ace 2 men Trend Plus är LITE lik Ace 2. Snälla, läs lite mer om root och flash och rom innan du gör något du kommer att ångra. Jag kanske låter hård nu men jag försäkrar dig att jag bara vill ditt bästa och vill hjälpa dig att undvika de många fallgropar som finns. Ett misstag och din mobil kan bli obrukbar.

    Sent from my GT-S7580 using Tapatalk
     
  8. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Hur menar du att 512 mb ram och 1 ghz är samma mobil som den som har 768 mb ram och dualcore på 1.2 ghz?

    Sent from my GT-S7580 using Tapatalk
     
  9. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
  10. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    En jämförelse mellan två olika versioner av Ace 2? Var ser du att någon av dem heter Trend? Alla sidor jag har kollat (inklusive Samsungs egen sida, borde vara en pålitlig källa) har rapporterat att Trend har 512 mb ram.

    Sent from my C1905 using Tapatalk
     
    Last edited: 18 jan 2014
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Samsung Galaxy Ace II X S7560M
    Also known as Samsung Galaxy Trend S7560.

    Sen kan man undra vad Samsung håller på när de släpper Trend, Trend II, Trend Plus, Trend Duos, Trend Duos II osv... den ena ruttnare än den andra desutom.
     
    Last edited: 18 jan 2014
  12. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Okej. Jag uppdaterade mitt förra svar medan du skrev detta, men uppenbarligen släpper Samsung lite väl många mobiler och man kan ju undra varför de byter namn på mobilerna.

    Iaf, på alla sidor jag kollat har Trend haft 512 mb ram (butikerna har själva rapporterat att den har det) så den Trend som sålts här är kanske en annan version då.

    Ja, originalet är rätt ruttet men Trend Plus funkar fint för mig. Dualcore spelar stor roll.

    Sent from my C1905 using Tapatalk
     
  13. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Okej, glöm vad jag sa om att det stått uppgift om ram på Samsungs sida, de redovisar ingen sån uppgift alls (så typiskt Samsung att dölja vital info) så jag måste sett det på någon annan sida. Fortfarande verkar butikerna själva inte vara säkra på hur mycket ram mobilen har men de första uppgifterna jag såg, som jag trodde var korrekta (eftersom alla rapporterade samstämmigt) var 512 mb ram. Nu har flera butiker ändrat sig på den punkten så då är det väl 768 mb som är rätt då men det är rätt stor skillnad på enkel kärna med 1 ghz och dubbel kärna med 1.2 ghz.

    Så hur kan mjukvara för Ace 2 funka på Trend? Eller spelar processorns hastighet ingen roll för rommen?

    Sent from my C1905 using Tapatalk
     
  14. thePhilosopher

    thePhilosopher Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Först säger du att jag ska lugna ner mig när jag säger att ACE 2 x är samma som Trend telefonen och undrar om det är samma ROM, och nu ställer du samma fråga som jag och många andra ställde.

    Tror snarare att det är du som borde lugna ner dig lite. Vilsna människa.
     
  15. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    För det första är det du som vimsar runt och använder dig av genvägar utan att veta vad du håller på med, så att du riskerar att förstöra din mobil. Läs på mer om hur rootning och flashning funkar så kanske du lär dig något.

    För det andra ställer jag inte samma fråga. Trend är inte samma mobil som Ace 2, processorn skiljer sig åt. Därför frågar jag mig (och andra) varför rommen för Ace 2 skulle funka på Trend, när det inte är samma mobil.

    För det tredje behöver du inte vara otrevlig när jag bara försöker hjälpa dig. Pucko (milt uttryckt, men jag försöker hålla mig lite lugn här).