Samsung galaxy watch 4 tips och triks

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av hasseman, 24 jul 2022.

  1. hasseman

    hasseman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kort sammanfattning hur jag kom över min Watch 4 classic (46mm)
    Jag såg en annons på tele2 hemsida vilket jag nappade på.
    Läste sedan hur Samsung mer eller mindre tvingar en på att använda Samsung telefoner.
    Och jag kommer INTE att byta min Sony Xperia 1 III mot en Samsung då jag har hört mycket negativt om Samsungs telefoner och support.

    Det måste ju finnas lösningar på på det som enligt Samsung bara fungerar med Samsung telefoner.

    Nu vill jag bara göra en intressekoll. Och givetvis så får ni andra lägg till tips och ideer med.
    Jag kommer att samla allt jag har gjort med min klocka och göra guider om hur man gör.
    Jag kommer att starta om någon dag eller två.


    Det jag har gjort hittills (obs Inga guider, bara vad jag har gjort och sun funkar). Observera. Jag har en Sony xperia 1 III med Android 12.

    Installerat en modifierad version av Samsung Helth Monitor
    Tagit bort oönskade appa (även kallat bloatware) man normalt inte kan ta bort så som Samsung pay och bixbym.
    Aktiverat E-Sim hos min operatör (tele2).
     
    bernard gillar detta.
  2. dallev79

    dallev79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2013
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är själv mycket sugen på en GW4 Classic nu när de gått ner i pris. Har själv en Xiaomi mi11t pro. Och vill naturligtvis få det att lira tillsammans. Så en debloat guide vore absolut välkommet. Men allra helst hur man man remappar knappar från bixby till Google och även från SPay till GPay.

    Även hur man får blodtryck o ECG att fungera.

    Detta blir min första smartwatch. Och efter läst många recensioner så föll det på Samsung. Men mitt andra val är ticwatch 3 ultra.