Diskussion: Samsung Galaxy Watch Active 2

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 7 aug 2019.

  1. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är för att telefonen fungerar som en mellanstation för smset. Datan fungerar som vanligt. Dvs surfa runt mm. Sms är lite knöligt.
    Kanske at pulseSms fungerar om telefonen är avstängd
     
  2. duoclan

    duoclan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad har du för operator? Sms fungerar via LTE för mig om mobilen är på, som du beskriver, men telefoni via LTE fungerar varken med mobil på eller av. Jag kan endast ringa och ta emot samtal om jag är ansluten till telefonen via Bluetooth. Om jag lämnar mobilen hemma och försöker ringa på klockan så vill den att jag ska ansluta till telefonen via Bluetooth.
     
  3. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Låter konstigt faktiskt. Ok. Om de ändrat så telefonen måste vara påslagen för samtal ver jag inte. Min är alltid på, men har som sagt testat med dem avstängd.
    Telenor. Bytte från tele2 pga dröjsmål av esim samt att Telenor hade täckning vid bostaden. Annars är ju tele2 lika bra i mina ögon.
    Låter bra skumt att du inte kan ringa. Sätt telefonen i flygplansläge eller avaktivera BT. Du ska se att den är frånkopplad ett tag, sen ska den växla till fristående och tillslut ska der stå typ fristående + operatörens namn om du drar ner settingsfönstret.
     
  4. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Svårt det är att stava på swedroid. Är det något med rich text eller liknande? Särskrivningar och saknas bokstäver mm. Får ju sitta här o skämmas haha
     
  5. duoclan

    duoclan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har testat allt det. När det står "Fristående Tele2" har jag mobildata, men varken sms eller telefoni. När det står "Fjärransluten Tele2", dvs. att den har kontakt med mobilen via LTE, så kan jag smsa men fortfarande inte ringa. Telefoni fungerar endast med blåtandsanslutning. Börjar misstänka att Tele2:s esim/galaxy-tjänst inte erbjuder full funktionalitet. De är lite luddiga i sina formuleringar. Får ringa och kolla helt enkelt.
     
  6. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Var tvungen att pröva själv.

    Slog på flygplansläge på mobilen och testa att ringa mig själv från jobbluren.

    Samtalet gick fram men inte Sms:et....
     
  7. duoclan

    duoclan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nämn gärna vad du har för operatör.
     
  8. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Telenor
     
  9. duoclan

    duoclan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kanske kan jag rädda någon annan stackare som är i färd med att byta till Tele2 för eSIM till sin Galaxy Watch Active 2:

    Från konversation med Tele2:

    Tele2: "Samtal gäller i dagsläget inte via eSIM, detta behöver man i nuvarande stund ha Bluetooth aktivera via klockan."

    Jag: "Det stora skälet till att folk vill ha eSIM-tjänst på sina smartklockor är just att kunna ta emot samtal. Varför nämns det INTE på sidan att den funktionaliteten inte fungerar i dagsläget?"

    (Det står nere på Välj eSIM hos Tele2 "Slipp ansluta smartklockan till mobilen eller hantera fysiska SIM-kort. Istället får klockan en egen uppkoppling direkt till mobilnätet. Ta emot meddelanden, svara på samtal (gäller ej alla smartklockor) och använd gps:en även om du har lämnat mobilen hemma.")

    Tele2: "Jo men precis, denna funktion håller på att utvecklas och kommer att lanseras inom sin tid. Svårt att säga exakt i dagsläget, vi har pratat med våra tekniker gällande denna funktion och det skall vara på gång inom kort vilket är anledningen till att information redovisas om att samtal skall gälla."

    Jag: "Det är felaktig information. Information som lett till att jag både bytt till Tele2 som operatör och att jag nu betalar 39kr/månad extra för en eSIM-tjänst som inte erbjuder den funktionalitet som annonseras."

    Tele2: "Just nu har vi precis lanserat funktionen för eSIM, alla tilläggtjänster inom funktionen för eSIM till smartklockor har ännu inte aktiverats. Detta är som sagt på gång för att aktiveras, det som redovisas är funktionerna som kommer att fungera med eSIM."

    Jag: "Det framgår ingenstans att telefonitjänsten inte fungerar. Det är som sagt anledningen till att folk ansluter sig till eSIM för sina Samsung-klockor. Detta måste ändras på sidan för eSIM ( Välj eSIM hos Tele2 )"

    Tele2: "Det stämmer, då denna funtkion inom sin korta period kommer att lanseras så anses det inte informerat att det i exakt detta läge ännu inte är lanserat fullt ut. Att ringa med sin klocka går givetvis i läget via Bluetooth, ytterligare funktioner har aktiverats via mjukvaran eSIM till specifika klockor."


    Välj alltså t.ex. TELENOR om du vill ha telefoni i klockan omedelbart.
     
    Last edited: 11 okt 2019
    mekblom och johnAls gillar detta.
  10. duoclan

    duoclan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Av det jag läst har 44mm längre batteritid även om skärmen är större. Har läst det på många forum.

    Jag har inte hittat en podcast app för själva klockan men det ska gå att automatiskt föra över nya avsnitt av podcasts man prenumererar på genom att på mobilen använda Googles podcast-app tillsammans med autosynkning av musikspår i Samsung Wearables-appen så som beskrivs här: How to listen to Podcasts on your Galaxy Watch

    Det går finfint att para ihop sina hörlurar med klockan.
     
  11. johnAls

    johnAls Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag har köpt poddy, verkar väldigt lovande, dock inte testat den något längre
     
    bernard gillar detta.
  12. josman

    josman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512
    Info:
    Samsung CallRecording orginal.
    Telefon 2:
    Iphone X 256 JB
    Äntligen!

    Fick klockorna i onsdags, en guld lte 40 och en svart lte 44.

    Tyvärr har jag inte e-sim då Telia, om man ligger under ett rabattavtal med sitt nummer, inte erbjuder den funktionaliteten än.... (helt sjukt).

    Vilka operatörer har e-sim på riktigt?

    Så just nu används den som min gamla s3 frontier.

    Spontant känner jag att batteri, känsla och storlek slår min gamla klocka.

    Läste lite i tråden om folk som var missnöjda men personligen är jag nöjd. Nör jag får igång e-sim får vi se.

    Varken jag eller tjejen har laddat våra klockor sedan de togs ut ur kartongen i onsdags eftermiddag. 26% kvar på min just nu. Tjejens 17%.
    Start 77% och 75%.

    Kopplade till en Note 9 och en 10.
     
  13. duoclan

    duoclan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Telenor åtminstone. Tele2 luras och ger intryck på deras sida för eSIM av att man stöder det fullt ut, men det är endast mobildata som fungerar. Inte telefoni. De kan inte säga när telefoni ska börja fungera men supporten hävdar att det är inom snar framtid. Du kanske läste det i mitt inlägg ovan men ville försäkra mig om att du inte råkar gå på Tele2:s trick.
     
  14. Swericsson

    Swericsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Finns ju en annan snygg silvrig på youtube? I typ USA. Okej det där med banden lät bra



    Okej det är dom i aluminium utan LTE jag tycker är snygga. Hade varit nice om det gick att hitta ett sånt där silvrigt band
     
    Last edited: 12 okt 2019
  15. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    Konstigt nog kom posten på en lördag. Väldigt nöjd över hur snygg den ser ut på min arm och hur mycket större den är än min förra, 1an såg ut som en tjejklocka nästan på min arm.

    Edit: lite synd att Telia Företag inte erbjuder LTE på klockor än, hade föredragit att köpa stainless steel utan LTE
     

    Bifogade filer:

  16. simban11

    simban11 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Går i tankar om att köpa denna, ni som har LTE versionen: Hur länge håller batteriet för er? Hört att detta sög ur batteriet ur Galaxy Watch och att den endast höll några timmar.

    Klarar ni er en hel dag med LTE (4G eller 3G) påslaget?
     
    Last edited: 12 okt 2019
  17. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Batteriet är bra mycket bättre än wear os. Bättre än gw46mm? Oh no. Den är ett brutal. Men jag hade 60% kvar igår kväll med always on och tilt ty to wake. Dock inte någon stock-watchface.
    Då med mätningar av puls mm. Upplever inga problem. 44mm dock.

    Det där med esim och operatörer får mig att inse att telenor var ett bra val. Kastade tre i soptunnan och bytte till tele2 då de lovade esim i juni. Kom inget. Då ploppade Telenor upp med esim plus att vi har dem på fibern = bra. Strular nästa aldrig. Har fan täckning mitt i skogen med esim!
     
    simban11 gillar detta.
  18. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Inte testat. Kan kanske göra det då båda mina gw-perssons har esim. Kan lämna en hemma och se om den lever vid läggdags
     
    simban11 gillar detta.
  19. dyyb

    dyyb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2016
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10
    Ngn som vet varför aviseringar ibland vägrar funka? Måste anslut om klockan ibland...hände aldrig med Active 1
     
  20. Kommissarie Späck

    Kommissarie Späck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Lol, gw- perssons:)