Samsung Galaxy Z eller Iphone 3gs?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Blodsvente, 27 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är väl nästan som att svära i kyrkan, men jag står i valet och kvalet mellan en galaxy z eller en iphone 3gs. Låt mig förklara närmare:

    Frugan har en x10 mini pro som inte gjort annat än knasat, på alla sätt den kan. Anovo har haft den 3 ggr, och den är fortfarande uppfuckad. Tre ha lovat mig ny valfri telefon, med nytt valfritt abb. (de river det nuvarande).

    Så nu till vilken telefon hon bör välja. Min största farhåga är att hon får en lur som kommer börja strula igen, därav mitt intresse av iphone 3gs som jag banne mig aldrig hört någon klaga över. Iphonen skulle vara ett tryggt köp känns det som. MEN, det är en ganska gammal telefon.

    Med en galaxy z får jag bland det senaste på marknaden, men jag vet inget om den, jag vet inte hur hon kommer trivas med samsung, touchwiz och framför allt swype (som jag hoppas går att stänga av vid behov).

    så då kör vi: hjälp mig, pro´s and con´s. Vad väljer jag? vad skulle ni välja?

    ps. SE-fanboys gör sig icke besvär, det kommer aldrig mer vandra in en telefon av det fabrikatet i mitt hus. ds.
     
  2. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Eftersom du är på ett forum som rör Android tror jag inte många kommer rösta på 3GS. Självklart är Galaxy Z det bättre valet. Modernare, snabbare, bättre skärm och så Android såklart! Touchwiz funkar bra och dessutom behöver man verkligen inte använda Swype. Hon kommer bli supernöjd med den, OM hon nu trivs med stora skärmar! Den är 4,2 tum, ganska mycket större än skärmen på 3GS.
     
  3. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Flyttar till Köpråd.
     
    Blodsvente gillar detta.
  4. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    mjo, jag är medveten om att detta är ett androidforum, men jag vet också att fastän detta faktum så är många här så pass mycket större än att enbart dissa ner på iphonen enbart för att det inte är en android. Därför ställde jag frågan. Det hänger många kunniga här som känner till båda lurarna och kan tipsa som fördelar och nackdelar med att välja den ena framför den andra.

    Hade telefonen varit avsedd för mig, hade där inte funnits någon tvekan, jag hade gått på galaxyn med en gång, men jag kan också hantera en och annan eventuell bugg på ett bättre sätt, och söka mig till information om hur jag löser det. För hennes del ska det vara "problemfritt" - luren ska bara funka :)
     
  5. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Mellan dem hade jag tagit 3gsen alla dagar i veckan. Jag brukar sexistiskt nog rekommendera iphone till tjejer. Bättre "out of the box" och problemfri användning
     
  6. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Det ligger nog en del i vad "Blodsvente" säger. Är det något som förvandlar våra underbara och kära kvinnor till livsfarliga demoner så är det när tekniken strular ;)

    Däremot tror jag inte det är så mycket strul med Galaxy Z i sig men för att vara på den säkra sidan så.....kanske du ska välja en......iPhone.....aj, vad det gjorde ont att säga ;)

    Allvarligt; en annan fördel med iPhone är att den inte är lite mindre. Frugan har en SE Arc och hon tycker min S2 är för stor. Inte mycket större men hon menar att det är tillräckligt för att hon inte ska gilla den, och Z är väl lika stor som S2 om jag inte misstar mej helt.
     
  7. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Dom har inte galaxy s2 på tre? Tänkte på att det är lite bättre än Z.
    3GS verkar inte vara så simpel, en tjej på jobbet klagade på att hon inte ens lyckades sätta alarm. Var tvungen att kolla om jag lyckades nu men hittar ärligt inte alarm jag heller :-o

    Annars kan jag faktiskt rekomendera nya mini pro, tycker att den är väldigt mycket bättre än den gamla. Samma hårdvara förutom lite mindra ram som ARC och NEO.
     
  8. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ja, ingen tvekan om att Galaxy Z är en objektivt bättre telefon på alla sätt. Dock är min erfarenhet att just det som vissa ser som fördelen med android, dvs friheten och alla anpassningsmöjligheter, bara gör andra förvirrade. Mina tjejkompisar och min tjej har iPhone. Även om de ofta hanterar den på ett lite märkligt sätt, har de mycket glädje av den och de verkar inte få myror i huvudet. Min egen erfarenhet av iPhone är att den är mycket stabil, om än lite trist. Min erfarenhet av Samsung är att deras hårdvara är oklanderlig, men att det är mycket buggar just efter release.

    Om du vill vara säker är det 3gs du ska ha, men du kanske skulle vänta lite till? iPhone 5 kommer snart. Då kommer fyran sjunka i pris och det ryktas om att de ska komma med en billigare variant också.
     
  9. Blodsvente

    Blodsvente Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det blev en Galaxy Z. I butik stod det mellan den och nexus 1. Men hon gick på sin känsla. Jag är glad över att det blev en Android, då jag reder ut den bäst. I butik blev det aldrig riktigt tal om 3gs'en, och det kanske var lika bra.

    Nu väntar vi på leveransen som med lite flyt finns att hämta ut på onsdag.

    Jag var på väg att tacka för alla råd och tips, men efter en extra glutt, upptäcker jag att i princip alla gick på iphonen :) :)

    PS, det gick inte vänta mycket längre. Anledningen till ny lur var en reklamation av hennes pissexemplar av x10 mini pro,som jag slutligen fick genom. Därför var inte heller en SE -telefon aktuell, och blir nog aldrig i framtiden heller...
     
  10. mcnuggz

    mcnuggz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jag trodde inte heller att det skulle bli nån mer SE efter diverse fiaskon dom har bringat mig, men nu sitter jag här med en xperia play och är mycket nöjd! men jag kommer nog byta till samsung galaxy m pro sen OM den kommer till svealand hehe :D
     
  11. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ska man köpa något i mid segmentet så skulle jag välja Samsungen.. Men det är bara att slösa pengar på att köpa tex sgs2 med senaste värsta hårdvara då 99% av alla appar görs till den gyllene medel hårdvaran.

    Att köpa en dual-core mobil idag är som att kasta pengarna i sjön. Bästa köp är nog en Galaxy s för 2200kr poå mediamarkt eller elgiganten för då får man en sjukt bra mobil till rimlig kostnad som klarar det mesta om inte allt.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.