Diskussion: Samsung Gear S3 Frontier + Gear S3 Classic

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av lanexat, 31 aug 2016.

1. Sunbringer

Sunbringer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    465
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Tack för det snabba svaret! Vad är anledningen till att du importerade? Någon fördel utöver pris?

Jag funderar på hur det är med e-sim och hur framtiden ser ut för det.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 753
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle kollat upp LTE-frekvensbandstödet om du siktar på LTE-modell. Exempelvis LTE-klockorna från LG fungerar inte alls här i Sverige; de använder knasiga band som främst finns i USA.

eSIM är i princip obefntligt i Sverige med undantag för iPad tror jag. Av vad jag hört kommer de första klockorna med LTE till Sverige att ha SIM-kortslucka framför eSIM. Exempelvis Huawei Watch 2.

Jag importerade den genom en kompis i USA då den kostade 1000kr mindre där. Det var nog enda anledningen, jo, och att Amazon US hade rätt många armband att välja på när klockan var ny vs många andra butiker.

Sunbringer gillar detta.
  3. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har jämfört båda flera gånger i den här tråden, men...

Fördelar
    En betydligt bättre klocka för den som vill ha interaktion med tandroidluren.
    Bättre skärm, bättre batteritid, oerhört mycket mer genomtänkt.

Nackdel. Eget OS gör att den som gillar all googlestöd som google watch har kommer sakna Sonyn lite under omställningsfasen.

Fortfarande så mycket bättre att du knappast kommer sakna Sonyn...

BasRutten och bernard gillar detta.
  4. Callezzon

Callezzon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Hej alla! Sitter i valet och kvalet om man ska köpa S3 Frontier eller inte. Då jag inte tycker någon av dem kommande klockorna med Wear 2.0 känns intressanta så har jag tänkt på denna.
    Jag har tidigare erfarenheter med smartwatch då jag under en tid körde iPhone + Apple Watch. Jag vill att klockan ska kunna ta emot notiser (sms, messenger, mail, osv). Jag kommer även aktivera i form av löpträning och vill gärna lyssna på musik med endast klocka och BT-lurar.
    Jag har kollat på en del reviews och vad jag förstår ska den funka bra tillsammans med andra telefoner än Samsung (sitter just nu på en Nexus 6P).
    Skulle nu vilja veta vad ni som har denna tycker om den, är den värd att köpa eller inte? :)
    Tack på förhand!

5. johnAls

johnAls Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tycker det är en okej klocka för löpning, dock så är ju musik delen så där, brukar köra podcast och det funkar helt okej, inte klockans fel, dock så saknar jag ju spotify offline, något man får hoppas det fixar snart. Provade att stanna och köpa vatten under ett pass, ganska skönt att faktiskt kunna. Hade en wear innan och finns ju saker man saknar men känner att det jag fick va bättre.

6. Callezzon

Callezzon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Okej just den delen med spotify är lite drygt, hoppas den får offlinestöd senare. Men vad ska man använda för att lägga in musik manuellt? Google Music?

7. Stemag64

Stemag64 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10 +
    Övrigt:
    Garmin Fenix 5X Plus Sapphire och galaxy gear S3 frontier
    Mycket nöjd med min G3 Frontier hittills, känns som en riktigt fin leksak
    Hoppas jag kommer få användning för den, så det inte bara blir en dyr klocka :-)

Enda jag tycker att dom kunde ha fått till bättre är det där med S health och autodetektering av träning mm
    Borde finnas fler inställningar och vara mer exakt, igår tog jag en sväng med bilen sen plingade det i klockan "fin cykeltur"
    Men det kanske löser sig på sikt när man hunnit ställa in den ordentligt

Vill gärna ha Samsung Pay i klockan men då måste man ha kod och det tycker jag verkar pilligt, synd att det inte finns fingeravtryckslås mitt på glaset, det hade varit kanon

Last edited: 8 maj 2017
  8. Lord Vader

Lord Vader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Hallon, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    ROM:
    Stock EEA för tillfället
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Alexis ROM
    Info:
    Älsklingstelefonen! Trotjänaren!
    Platta:
    Huawei Mediapad M5
    ROM:
    Stock
    GPS:en verkar mycket otillförlitlig... Gick idag 5.4 km enligt min Garmin GPS 76 (handhållen med antenn). Gear S3 visar 4.23 km, mestadels öppna vägar, lite skog.

Någon mer som har missvisande Gps?

Även intresserad av hur S3 räknar ut steglängd, om det kan ha med sträckan att göra.

9. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

Fick min gear s3 frontier i onsdags & än så länge verkar den funka väldigt bra, imponerande faktiskt. Har en S7 också. Har även testat Samsung Pay tillsammans med Handelsbanken & Mastercard & det har fungerat fint. 2990:- känns klart värt.
    Mycket förvirrat folk i affärerna som inte fattar nåt när man ska betala med klockan eller telefonen för den delen, mycket roligt.
    En sak som var lite underlig dock när jag betalade på Willys, betalningen gick igenom fint men då jag även är Willys Plus kund, där rabatt är kopplat till mitt Mastercard, samma mastercard som lagts in i Samsung Pay så kom det inte med att jag var medlem när jag betalade. Lite mysko, får kanske kontakta Willys & fråga för att fråga i affären var ingen ide :)

Gillar integrationen med S Helath, att man kan köra steg utmaningar med sin kompis.
    Alla notifikationer dyker upp snyggt, som ex whatsapp & sms, att svara när det ringer funkade &så bra o helt ok ljud.

Har inte testat att köra MP3 från telefonen, jag antar att man kan det men inte kommit på hur man för över filer till klockan, får kika på det :)

Den trådlösa laddningen är ju riktigt smidig, rejält skönt.

--

10. bigbandit

bigbandit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    Vart köpte du den för 2990? Billigaste jag kan hitta den för är 3690. Tack på förhand

11. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    I Gear-appen på telefon får du till "skicka innehåll till Gear", för att skicka över mp3 till klockan. Funkar riktigt bra. Lagt in göra OST ifrån Guardians of the Galaxy på klockan. Sån där skön musik som är trevligt att dra igång ibland ;)

bernard gillar detta.
  12. AndyX

AndyX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Komplett, Webhallen samt Power hade den till det priset förra helgen. Va själv på väg att köpa den men gjorde aldrig det. Nu i efterhand ångrar jag det som fan :(

Lord Vader och notimetochill gillar detta.
  13. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    583
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Min ring har börjat glapp en del, någon som fått sin utbytt på garantin?

Lord Vader gillar detta.
  14. notimetochill

notimetochill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Har provat S3 i snart 1 vecka och tycker den blir bättre och bättre. Har man bara alla inställningar rätt inställda så fungerar den fint. Har nu på morgonen tagit en motionsrunda och det gick bra. Stängde av bluetooth på mobilen så att S3 blev standalone och fick använda sin GPS. Den hittade GPS inom 1 minut och sen var det bara att köra på. MEN.

När jag sedan ska gå tillbaka och titta på kartan så visar den liksom bara en stor cirkel kring området där jag motionerade, är det rätt?. Ska den inte visa exakt vilken runda jag tog och inte bara en cirkel runt området? Det kanske ska vara så!

Hade 77% när jag började motionsrundan. 1 timme och 5 minuter senare (efter att ha använt GPS) så är den i skrivande stund på 60%. Jag tycker det är klart godkänt.

15. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Är det inte så att Samsung Pay genererar ett tillfälligt kort som inte har samma kortnummer som ditt fysiska kort? Kolla på ditt kort i appen så kommer du nog märka skillnad :)

Vilket gör att du inte får din Willysrabatt ;)

ad72 gillar detta.
  16. Stemag64

Stemag64 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10 +
    Övrigt:
    Garmin Fenix 5X Plus Sapphire och galaxy gear S3 frontier
    Samma på min, igår tog jag en promenad för att testa standalone GPS:en. direkt efteråt så syntes hela sträckan i mobilen, men nu när jag kollar så är det bara en ring runt en gubbe, ingen plottad sträcka? Försvinner den om man inte sparar den typ?

17. notimetochill

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Jag sparade min träning men jag vet inte varför den bara visar en ring och inte en plottad sträcka. GPS fungerade fint i alla fall. :)

18. notimetochill

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Ska troligtvis kunna testa Samsung Pay i slutet av veckan :) hur har den fungerat för er? Testade lägga in bioklubbskortet och det går att göra manuellt men fungerar det sen när jag ska använda det?

corb06 och bernard gillar detta.
  19. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 753
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har fungerat över förväntan faktiskt. Faller sig mer naturligt att bara sträcka fram handleden än att gräva fram telefonen.

Resultatet kan dock variera lite beroende på terminalen. Helst vill du vara inom 1-2cm från magnetläsaren. Vissa har en tjock plastlist (http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_next_gen_article_large_480/vbnrfs0e8qd7clbuwdwvaa.jpg) som jag upplevt kan ställa till det (Netto-butiken där jag bor har en sådan).

Alla som liknar denna har dock fungerat prima för mig. Det vill säga där avståndet till magnetläsaren är litet:

notimetochill och milky81 gillar detta.
  20. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 553
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Är det bara jag som inte fått SPAY till min klocka? Börjar bli lite frustrerad. Jag har dessutom lagt in stock NEE mjukvaran och nollställt klockan för nån vecka sen... Har inte kört någon root eller liknande sen jag lade in stock :(