Problem: Samsung Gear S3 Frontier (SM-R760) problem touchskärm

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Mr-AJ88, 30 aug 2021.

  1. Mr-AJ88

    Mr-AJ88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan alla på forumet.

    Hoppas att ingen redan hgar ställt denna fråga, men jag hittar inget liknande någonstans så jag tänkte att jag kunde starta en ny tråd.

    Jag har en Samsung Gear S3 Frontier, modell SM-R760, som jag har haft i ca 3 år.
    För ett litet tag sen så slutade delar av touchskämen att fungera, men som sagt bara delar av den. För övrigt så fungerar den felfritt.
    Bara den vänstra och nedersta delen av skärmen har blivit oresponsiv så om en knapp eller liknande ligger i det området så kan man inte trycka på den. T.ex. om man väljer "Optimera batteriet" i "Batteri" under inställningar så kan man inte trycka på "Optimera" som kommer upp längst ned på skärmen.
    Jag tycker att det är märkligt att bara en del av skärmens touchfunktion har slutat fungera då för övrigt så fungerar den helt felfritt, utan döda pixlar eller liknande.
    Jag har provat att starta om den, återställa den till fabriksinställningar, öppna upp den och rengöra kontakterna till skärmen men inget har fungerat.

    Är det någon som har haft samma problem och kanske en idé om vad det kan vara samt om det finns ett sätt att lösa det på? Jag kan alltid köpa en ny skärm, men priset för ny skärm är inte motiverande för en 3 år gammal smartklocka så om det går att laga så vore det verkligen toppen.

    Tack på förhand.

    Mvh Anton, aka Mr-AJ88.