Fråga: Samsung gear sport och Huawei p10

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Tanthanna, 21 aug 2018.

  1. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Blir lite lätt tokig och en gnutta irriterad. Köpte en Samsung Gear Sport igår och parade ihop med min Huawei P10. Funkar väl, som klocka. Får inte igenom några notifikationer trots googlande och ändrande i inställningar. På Samsungs hemsida står att klockan inte är kompatibel med telefonen alls. Vad är vad? Lutar åt att lämna tillbaka den om inte någon har en bra lösning. Vad gör jag fel? Är det någon som har lyckats para ihop klockan med en Huawei?
     
  2. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Last edited: 21 aug 2018
  3. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Japp den har jag laddat ner och använt. Har även raderat och installerat om alla appar och hela klockan en gång. Fick också information från försäljaren om att det skulle gå.
     
  4. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Problemet löst! Det var en svår nöt att knäcka. Tydligen har jag lite för smala handleder för orginalarmband så det blir glapp och då tappar klockan förmågan att ta emot aviseringar.
     
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Wait, what? Tar den inte emot aviseringar om den inte sitter tillräckligt hårt om handleden? Hade ingen aning om det - bra att veta.

    Jag trodde snarare att det hade något att göra med Huaweis strömsparfunktioner och skulle be dig kika på dem. Dvs så att du konfigurerat så att samtliga Samsung-appar undantas från strömbesparingsfunktionerna.
     
  6. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Ja upptäckte det av en slump. Höll på att greja och på aviseringsfönstret stod typ "sätt på dig din Gear för att ta emot aviseringar" så jag höll klockan hårdare mot handleden och vips dök det upp aviseringar. Släppte jag så kom inga. Så jag spände bandet på innersta och nu funkar det.

    Vet inte om det är ett "fel" men nu funkar det kanon iaf.
     
    chraist och bernard gillar detta.
  7. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Problemet kvarstod idag och jag gick tillbaka med klockan. Försäljaren konstaterade att klockan var för stor för min handled. Själva urtavlan går för långt ut vilket gör att banden går rakt ner på sidorna av handleden och det i sin tur gör att klockan tappar kontakten med handleden. Så behöver en liten smartwatch. Tips?
     
  8. gundj

    gundj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    Så, om jag lägger ifrån mig klockan, eller har den i fickan så kommer inga aviseringar?
    Gäller det alla?
    Tycker man borde hört det förut i så fall?
     
  9. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Kollar man under "Aviseringar" i gear appen så kan man välja "visa bara när gear bärs" av eller på. Vissligen har jag samsung telefon så vet inte om appen ser likadan ut på p10.

    Inga konstigheter. Man får välja det själv hur man vill dom ska visas. Säkert därför man inte har hört om det då det inte är ett fel.
     
    bernard gillar detta.
  10. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    När du skriver detta så gick jag tillbaka och kollade skärmbilden från appen och det valet finns. Däremot sa försäljaren i butiken att klockan måste ha kontakt med min puls för att fatta att den sitter på armen och då kunna visa notifikationer. Men om det är som du skriver så borde den ju kunna visa aviseringar om man klickar ur det och att den sitter "fel" på armen?
     
  11. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Precis. Då kan man ha klockan på bordet och den visar aviseringar ändå. Testa. :)
     
  12. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Hade gärna testat, men lämnade tillbaka klockan idag. Alltså, jag ringde t om Samsung Sverige och frågade om varför klockan inte visade aviseringar o_O Jag är inte på något sätt oteknisk, jobbar med diverse pedagogiska digitala verktyg och kan ta mig igenom en hel del. Så jag var rätt irriterad. Men att då få svar från Samsung Sverige att deras klockor inte var gjorda för alla armar, om man t ex har en knöl som sticker ut vid handleden så passar inte deras klockor, känns inte så kul.
     
  13. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Ok fortsättning följer...

    Var idag och köpte en ny Samsung Gear Sport, call me crazy... Har installerat allt och den funkar som förra. Väldigt dåligt. Den påstår att den inte sitter på armen. Testade att ta pulsen men då sa klockan att jag skulle putsa sensorn och ta på mig den. En tanke slog mig och jag flyttade klockan till höger arm. Nemas problemas! Allt funkade perfekt, den skickar notiser, tar puls och bråkar inte alls.

    Vad är då problemet med min vänstra arm? Tja, det som skiljer mina armar är att på vänster arm, precis under sensorn på klockan, har jag en tatuering. Det är det enda som jag kan tänka stör sensorn. Lösning, använda funktionen "skicka aviseringar även när klockan inte bärs".

    End of story... Tror jag.