Samsung GT-P7500 vs. Asus Transformer

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Fi5hy, 23 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Fi5hy

Fi5hy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Tjena!

Sitter och suktar lite efter en tab i nuläget. Kikat mestadels på ovanstående tabs och vettifan ärligt vilken av dem man bör (?) köpa.

Båda har ju sina positiva sidor så att säga...

Kör en del taxi på extratimmar i veckorna vilket innebär rätt mycket dötid då man bara sitter och glor. Vill döda denna tiden med lite film alt. spel och surf. Kommer även köra spotify via taben till bilen via Aux.

Givetvis blir det lite film hemma, delvis via vanliga TV'n och sen att man drar nån rulle i sängen innan man tvärdäckar. Ska ju finnas HDMI till Samsungen via tillbehör. Och transformern har HDMI rätt i sidan. Vilket förvissa är lite smidigare än att fiffla med alla dessa tillbehör som man tydligen behöver till Samsungen.
    Dock så är det bättre färgåtergivning och f.ö bättre skärm på Samsungen vad jag förstått. Men är det tillräckligt mycket bättre för att man ska bry sig ens?

Transformern går givetvis lite mer plus då det sitter extra batteri i dockan, man får ett "stöd" till taben via dockan och även extra lagringsutrymme.

Samsungen har 3g, MEN inget jag just nu kan använda via min operatör på det viset jag vill. Kör med Tre så kan inte ha något tvillingkort, vilket innebär "ett abonnemang" till. Kanske blir ändring på det senare? Nu går funderingarna mer på att köra Wifi från min iPhone till taben och på så vis få nät till den. Någon som kan svara på ifall detta fungerar behagligt?

Släng gärna in lite egna kommenterar och ta upp sådant man missat. Har läst igenom Swedroids recensioner om båda tabsen. Även hittat några andra på google. Verkar vara lite olika ang. vilken som är bäst....

Mvh
    Fisken...

2. Fi5hy

Fi5hy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Fick bli en Samsung!

Last edited: 4 okt 2011
  3. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Hur känns den? Är du nöjd med ditt val och vad fick dig att bestämma dig för samsungen?

Grubblar själv lite över samma sak, fast jag har även kikat en del på Xoom. // Jocke

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.