Diskussion: Samsung har blivit ett äpple!

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av urbanlarsson, 28 mar 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Har en Note 3:a som jag var riktigt glad för när jag fick den. Visst, telefonen är fortfarande riktigt bra, men Samsungs generella inställning och val börjar verkligen gå mig på nerverna, har lite samla känsla med Samsung nu som jag länge haft med Äpplet.

    Det första var rootning. Ingen garanti om du rootar telefonen? Tidigare, som t.ex. på Nexus serien, så är det "ingen mjukvarugaranti om du rootar". Detta kan jag acceptera. Men om en knapp eller högtalare slutar fungera så kan ju det inte vara ett resultat av en rootad telefon! Varför gör man då på detta sätt?

    I och med Kitkat så slutade min ebay s-view kopia fungera, för den har inget ID chip i sig. Om man kollar vad ID chippet gör, så är svaret inget alls. Den tillhandahåller ingen funktion alls annat än att innehålla ett ID värde. Samsung vill ha pengar från de som tillverkar tillbehör, för att kunna verifiera kompabilitiet. Samma dynga som äpplet kör med för att maximera vinst, man kan ju i det närmaste inte misslyckas med att göra ett fodral med en magnet i, skulle gärna vilja veta hur deras komplicerade test går till på denna front... jag gissar på att det sitter högutbildad personal med mångårig universitetsutbildning bakom sig och "verifierar kompabilitet" innan dom ger tillverkaren ett ID chip.

    Då ska man punga ut 499 för ett S-view fodral med wireless laddning, tack samsung, verkligen, utav oss två är det ni som behöver dessa pengar!

    Note 3 är min sista Samsung mobil, faktiskt tror jag det är det min sista Samsung pryl!
     
    fluppen gillar detta.
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    ...då vet vi det, tack för info... lycka till med din icke sammy i framtiden då. :)
     
  3. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Vart har du fått information om rootning ifrån? Där är det fortfarande delade meningar oavsett tillverkare, mobil eller serviceställe.

    På ditt andra problem gick väl Samsung själva ut och sa att det inte alls var till för att bara använda officiella uppdateringar, utan att det var någon bugg som gjorde de andra värdelösa?
     
  4. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    helt meningsslös tråd när inte fakta stämmer från ts..
     
    janhol, RogerP och bvb gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.