Diskussion: Samsung HomeSync

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av FedEx, 17 feb 2014.

  1. exec

    exec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Provade xbmc en stund och hade problem med att hackande bild med original-appen, provade några optimerade xbmc-appar som fungerade bra. Fann dock att xbmc inte passade mig utan jag använder bara mx player vilket klarar uppspelning utan problem.

    Angående nätverksuppspelning har jag läst att det ska gå bra genom es file explorer samt att det ska finnas en funktion i xbmc(?).

    Tyvärr kan jag inte ge bättre svar då jag helt enkelt inte använder min till mycket mer än att ladda ner torrents direkt till hårddisken och spelar upp samt play-appar. :)
     
  2. Hane73

    Hane73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter lovande :-). Funderar på att lämna tillbaka min ouya för fläkten låter så högt när jag kör xbmc. Kanske inte är så dumt att byta till en homesync. Dessvärre har jag bara samsung tv och ingen telefon eller platta. Hur kan man föra över bilder till hårddisken (molnet)? Går det utan samsung enheter?

    Hans
     
  3. papito

    papito Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Vilken Xbmx version har du provat utan hackande bild?
     
  4. exec

    exec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tror det var någon justXBMC-version, dock provade jag inte särskilt mycket. Googlade lite nu och det verkar finnas en justXBMC som använder MXPlayer för uppspelning vilket borde funka klockrent.
     
  5. Hane73

    Hane73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enda problemet med att använda en extern spelare till xbmc är väl att det inte går att ladda ner undertexter.
     
  6. Homdax

    Homdax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 5 Pro
    Funkar den med delade nätverksmappar i Windows miljö? det är väl den enda funderingen jag har, annars verkar det vara ett klockrent köp, ligger ju också 3:a på prisjakt, om det nu betyder nåt.

    Tanken är att den skall kunna plocka mina filmer på mitt delade mediabibliotek och streama den till TV.
     
  7. exec

    exec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Funkar fint att komma åt delade mappar med es file explorers lan-funktion och sedan spela upp med valfritt program. Finns säkert fler sätt. :)
     
    Homdax gillar detta.
  8. Hane73

    Hane73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Nu har jag fått hem min och är riktigt nöjd. Har laddat ner en gotham beta version av xbmc som fungerar. Jag är inte så van android användare men finns det alternativ till xbmc (förutom plex)? Vi har en hel del barnfilmer samt att vi streamar många serier med undertexter.

    Mvh/Hans
     
  9. papito

    papito Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har du lämk till sidan du laddade ner från.
    Har provat olika versioner av XBMC men får inte Mx player att funka.