Samsung installera Telia Rom på löstköpt spica!?!

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av popklister, 17 mar 2010.

1. popklister

popklister Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så min flickvänn fick sin nya Spica för två veckor sedan då vi köpte den utan abonemang på Siba.

Efter hon haft den i 1 dag så börja batteriet spåra och laddade ut efter 5-6timmar. Själv har jag en iPhone och tycker jag har värdelös batteritid men det här var ju sanslöst. Så jag ringde samsung och berätta om läget och dom tycker att min flickvänn ska ha 3G avstängt för det påverkar batteritiden. Så ska man ha en 3G telefon men köra på edge nät för att batteriet ska hålla över en dag?

Jag strunta i vad samsung support sa och skicka iaf iväg telefonen på lagning. Vi hämtade den idag och när vi fick den stog det att dom genomfört "kalibrering samt mjukvarouppdatering" nu när vi startar telefonen har den Telia bakgrund och spotify förinstallerat. Antagligen har dom av misstag använt Telias Rom och det jag undrar är om det är nån större skillnad på Telias rom alt. Om jag själv kan ladda in orginal romen utan att bryta någon garanti?

Dessutom vad har ni för cirka batteritid på en fulladning inte ska den dö efter tre skickade SMS på två timmar?

Last edited: 17 mar 2010
  2. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddar min varje natt, batteriet är väl på kanske 40% på kvällen efter en hel dag med 3G, autosynk, WIFI, musiklyssnande, och en del GPS emellanåt. Totalt kanske 30 h batteritid eller så, vid ganska rejäl användning. Stänger man av en del onödiga saker kan man nog komma upp i 50 h med lite tur.

Jag skulle påpeka servicens misstag om jag var du. Själv "råkade jag ut" för samma sak fast tvärtom (telia-brandingen ersattes med original ROM). Skillnaden med Telias ROM är såvitt jag vet och har kunnat upptäcka, enbart deras startanimation och bakgrundsbild.

Last edited: 17 mar 2010
  3. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Batteritid

Jag kör wifi på alltid, ca 8 timmar Spotify om dan och en del surfande. Mitt batteri brukar ligga på 50% på kvällen.
    Låter som ett dåligt batteri tycker jag.

/J

4. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Det kanske räcker att få ett nytt batteri?

Min ligger på 20-40% på kvällen och jag surfar mycket, lyssnar på webradio minst en timme, håller på med apps och smsar väldigt mycket. Så det måste ju vara något fel på hennes.