Samsung Mail hur redigeras spamfiltret

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Bo_B, 22 aug 2021.

Taggar:
  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har en S7 som fungerar bra men på senare tid har jag fått in en massa spam-mail och markerat dem som sådana varefter telefonen raderat mailen.
    Nu säger den varje gång att den redan har registrerat 500 mailadresser, vilket jag tolkar som att den inte klarar flera...
    Då skulle jag vilja redigera denna spamlista så att jag kan välja ut vilka som skall vara kvar i filtret och kanske dessutom förbättra filtret genom att ta bort själva avsändaren och bara behålla domänen. Ofta används ju samma domän men med olika avsändare som ffg45ajp och liknande slumpnamn.
    I min Outlook19 på PC:n kan man redigera spamfiltret och då tar jag alltid bort användarnamnet ur mailadressen så att ALLA mail från den domänen filtreras bort.

    Är detta möjligt med Samsung Mail och i så fall hur gör man?
    Om det finns någon config-fil i telefonen så skulle jag ju kunna redigera den direkt också, men då måste jag ju veta var den ligger..

    Några förslag?

    PS: Jag använder inte IMAP på telefonen utan POP3 för att inte påverka andra mailklienter jag har. DS
     
  2. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    För att precisera:
    Så här ser det ut varje gång jag markerar ett mail som spam:

    upload_2021-11-7_11-32-31.png

    Men jag hittar inget sätt att antingen radera innehållet i listan eller redigera den manuellt.

    Hur gör man detta på en Samsung Galaxy S7?