Problem: samsung mjukvaru problem!

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by ateland, Sep 24, 2011.

1. ateland

ateland Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan har köpt en samsung galaxy s2 för ett tag sedan och varit verkligen skit nöjd! men så nu igår så började den att krångla den går lixom automatsikt till något car mode läge och så när jag trycker på den fysiska knappen i mitten på framsidan kommer det upp en blå skärm med massa genvägar är det någon som vet va detta är?

kan ju tillägga att det inte blev bättre av att återställa telefonen till fabriks innställningar!:(

Last edited: Sep 24, 2011
  2. Dec

Dec Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte så att du har tryckt två gånger på center/home knappen?

3. svalle

svalle Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem. voice talk menyn startar hela tiden och symbolen för car mode dycker upp. Jag behöver inte ens röra telefonen för att den ska gå igång!

Lyckades du lösa ditt problem? Hur gick du tillväga ?

4. Walhelm

Walhelm Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är voice talk som öppnas när man dubbeltrycker på homeknappen. Dock har jag märkt att min efter uppdatering till 2.3.5 öppnat ganska ofta utan att jag velat då jag bara tryckt en gång. Men har tänkt att jag antagligen råkat "gunga" lite på knappen så att den registrerat två tryck.

Jag skulle gärna vilja ha ett sätt att disable den helt så man slipper den då jag aldrig använder den och den funkar ju inte för svenska ändå.

5. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Walhelm: skulle vart nice om man kunde stänga av den utan att roota, skicka mig gärna ett PM om du kommer på hur man gör :) Eller om någon annan vet hur man gör?

6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Skulle också vilja stänga av den utan att Roota. Jag tror vi får hålla oss till Android 4 ICS istället dock. Då kommer vi ju kunna frysa processer som vi inte gillar. Förhoppningsvis går även denna app att frysa då, om nu Samsung ens lägger med den på samma sätt i ICS.

7. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Varför vill ni inte roota?

Sent from my GT-I9100

8. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Dock så är ju problemet TS beskriver ett hårdvarufel.

Någonting har hänt i microusb-porten som gör att telefonen tror att den är dockad. Det beror antingen på smuts i porten eller att du har råkat böja plattan så att den får kontakt med någon och tror den är dockad. Detta leder till det beskrivna problemet och orsakar bland annat urladdningar.

Finns bara 3 sätt att fixa detta på.

1: rengöra porten ifall det är smuts som orsakat problemet. Då med en tops eller liknande. VAR FÖRSIKTIG!!

2: Böj försiktigt upp/ned plattan beroende på vilket håll den är "felböjd" på. OBS!! Detta lär du kolla upp mer noggrant innan du försöker dig på detta. Finns trådar som beskriver hur man gör. !!

3: Skicka in den på lagning. Detta är dock svårt att få på garantin då flera har fått till svar att telefonen ät fuktskadad då den egentligen inte alls är det.

https://swedroid.se/forum/45676-min-sgs2-tror-den-laddar-och-gar-i-car-mode.html

http://androidforums.com/samsung-ga...ted-usb-automatically-brings-up-car-mode.html

http://www.phonesreview.co.uk/2011/05/31/samsung-galaxy-s2-problems-by-users-discussions/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1216163&page=2

Det finns även ett x antal trådar här på forumet om samma problem.

Detta problem är rätt vanligt på sgs2:an tyvärr. Sjukt med tanke på vad den kostar.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: Nov 19, 2011
  9. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur vanligt då? en på tusen, en på tiotusen? En på hundra?
    var hittar du statistik över olika fel?

10. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Troligen antalet trådar här om detta problem, rätt vanligt som jag sett också... Lite orolig, men försöker vara försiktig då mobilen laddas så inte kontakten blir skadad.

Sent from my GT-I9100

11. orcophant

MINA ENHETER

Min poäng är att bara för att det är ett av dom vanligaste felen (om det nu är det), betyder det inte att felet är vanligt.

Man kan heller inte kika på antalet folk som skriver på forum och har felet och dra några slutsatser, så länge det inte rör sig om tusentals personer.

Ett forum av den här typen kommer alltid innehålla ett övervägande antal felrelaterade trådar, vilket troligtvis inte alls är representativt för majoriteten av användarnas upplevelser av telefonen.

12. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det har du visserligen rätt i. Men en sökning på Google på tex "sgs2 car mode problem" ger ganska många träffar och det finns relativt många trådar om det på världens forum.

Men jag kan hålla med om att jag formulerade mig fel. Det är ett problem. Och många har stött på felet. Men om det är ett vanligt fel eller inte vet jag inte.

Fast det jag blir mest orolig över är dock att de flesta som får dessa problem får till svar att deras telefoner är fuktskadade när de i sjävla verket inte är det.

What's upper with that?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. Brosephgoebbles

Brosephgoebbles Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också råkat ut för detta nu den senaste veckan..

telefonen plingar till som när man kopplar in USB och så är man plötsligt i Voice Talk mode.

Dock har jag bara haft detta problem sen jag skaffade min HDMI-adapter till telefonen. Jag är inte den vårdslösa typen när det kommer till telefoner så att jag skulle ha tryck in den fel eller liknande och därmed förstört USB-porten tror jag ej..

Går det inte att avinstallera det programmet utan att behöva roota?

14. orcophant

MINA ENHETER

nej, utan att roota kan du inte frysa eller avinstallera "systemapplikationer".

...varför det nu skulle vara ett problem att roota, byta till en bättre kernel och custom-rom, det vet jag inte. ångrar inte en sekund att jag tog kontroll över telefonen :)

15. Brosephgoebbles

Brosephgoebbles Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

i see..

Personligen kan jag inte ett smack om vad det innebär att roota xD Inte heller då vad en rootning skulle innebära för telefonens hälsa. Detta är ett problem då jag har min på abonnenmang för tillfället och tror inte att det skulle täckas av någon försäkring om jag sabbade den ^^

eller?

Övertyga mig gärna! Har i princip bara hört bra grejer om rootning! Men dilemmat med abonnemanget står i vägen.