Samsung Note 20 2021?

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av ibizzen, 16 feb 2021.

Taggar:
  1. ibizzen

    ibizzen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2019
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    46
    Hej

    är ni fortfarande nöjda med Samsung note 20 exynos? Hittar priser på 699€ för 256gb 5G och priset/modellen lockar.
     
  2. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 406
    Mottagna gillanden:
    889
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Jag rekommenderar att köpa note 20 ultra och inte note 20, då note 20 har plastig baksida, ingen 120Hz, svar tiden på s-pen är längre. Tror det var något mer men minns inte vad det är.

    Jo juste note 20 har ingen Micro SD stödd har jag för mig också.
     
    RuffyMan och bernard gillar detta.
  3. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Dessa skillnader finns, och det är väl därför den finns till typ halva priset jämfört med Ultra. Tidigare så var ju prisskillnaden typ 3000 nu är det ju typ 6000 så visst kan Note20 vara ett bra köp iom att skillnaden mellan modellerna prismässigt är större...
     
    bernard gillar detta.
  4. ibizzen

    ibizzen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2019
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    46
    Baksida av plast (stöder iallafall trådlös laddning) 60hz. För mig är det saker jag kan leva utan.

    Främst är det Exynos ä/SD kriget som gör mig fundersam.

    Velar mellan Note 20 exynos och S20 FE SD
     
  5. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Har haft flera Note 20 med exynos och det är en mkt bra telefon, förutom exynos delen. Plastbaksida är inget problem, snarare ett plus då den är mindre utsatt att gå sönder. Enda orsaken till gnället på plasten var ju lanseringspriset. Men nu när dom går för nästan halva priset finns det inget att klaga på. Även s21 har plastbaksida, men det gnälls det inte på. 60hz skärm är heller inga problem om man inte kört 90/120 tidigare och vant sig. Att pennan skulle upplevas långsammare håller jag heller inte med om, har haft både N20 och N20U och jag anser inte skillnaden märkbar. Skulle jag köpa en N20 igen skulle jag köpa en från Wonda med Snapdragon, då har man en riktigt trevlig lur.
    Sitter nu med en S20 Fe 5G och skillnaden är att den är lite mindre, har 120hz skärm, 6gb ram där N20 har 8gb vilket jag kan tycka hade varit bättre på FEn. För mig har konstigt nog 120hz skärm blivit ett krav. Har även en S21 men jag föredrar FEn pga den lite större storleken.
    Jag är iallfall för tillfället riktigt nöjd med min S20 FE 5g.
     
  6. ibizzen

    ibizzen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2019
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    46

    Tack. Hur upplever du batteritid samt kameraskillnader mellan s20fe vs note20 exynos?
     
  7. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Nu är ju inte jag någon proffsfotograf. Men point and click upplever jag bättre på S20fe. Försökte även med point and click med min s21 men det var helt omöjligt att få till en bild på nära håll, men med FEn funkar det direkt. Batteritiden är avsevärt mkt bättre på FEn än Exynos 990.
     
  8. ibizzen

    ibizzen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2019
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    46

    Om man pratar om batteritid, vad är avsevärt mycket bättre? sot på dem? Ungefär
     
  9. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Var ett tag sen jag hade en N20 men har man typ 30% vid 19 på kvällen så har jag ca 50% kvar på FEn efter för mig vanligt användande.
     
  10. ibizzen

    ibizzen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2019
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    46
    Pennan är väl en kul grej, men är det något man använder på sikt också kan man ju undra.
    Svårt val.
     
  11. Pettapan

    Pettapan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2018
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15PM | 14 | S10
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Lite samma läge jag hamnat i varje gång med en note, har haft Note 10, Note 20, Note 20 Ultra och pennan är kul första dagarna sen har jag glömt bort den. Är dock riktigt smidig när man ska signa nåt elektroniskt så man kan skriva under med pennan på skärmen.
     
  12. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Jag använde pennan mycket oftare på Note 4 än jag gör på Note 20 men som @Pettapan@Pettapan säger är den otroligt smidig om man ska signa något, jag fick dokument i mailen som jag slapp skriva ut för att skriva under och sen scanna in för att skicka.
     
    Kristy gillar detta.
  13. ibizzen

    ibizzen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2019
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    46

    Sällan jag behöver signera dokument.
    vilken note 20 modell har du? Och vill du skriva lite hur du upplever telefonen?
     
  14. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 100
    Två gånger under 2020 fick jag signera dokument i mobilen (den ena gången låg jag faktiskt i badet) och kunde returnera dokumentet inom två minuter.

    Jag är en ganska flitig användare av mobilen (läser mycket på den, spelar och surfar) och föredrar att göra ett antal saker på mobilen istället för på datorn, ibland gör jag saker på mobilen trots att jag sitter vid datorn och skulle kunnat göra det på datorn istället.

    Jag har en Note 20 5G (ej Ultra) och tycker att batteritiden kunde vara lite bättre (måste ofta stödladda på dagen) detta trots att jag låter ljusstyrkan vara ganska låg eftersom jag inte gillar att bli bländad av skärmen.

    Jag är väldigt nöjd med kameran som fixar de flesta situationer men saknar IR-sändaren som fanns på Note 4 och var perfekt att använda som fjärrkontroll till teven...
     
    RuffyMan gillar detta.
  15. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Ett tips med pennan är att man kan använda den som fjärrkontroll för styra volym, spela, pausa ifall man tex kollar film eller lyssnar på musik.

    Osäker hur det funkar ifall man chromecastar men rätt smidigt då med en liten fjärr :)