Problem: Samsung Pay stöds inte i det land

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Dejan195, 14 okt 2017.

  1. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Hej
    Har en huawei p10 och lyckades efter att ha kopplat min gear s3 telefonen till min flickväns s7 edge att få Samsung pay att installeras på klockan och men får meddelande att det inte stöds för det land som har registreras för mitt sim kort i min telefon

    Konstigt för har innan haft Samsung pay på min S7 edge och det fungerade utmärkt.

    Vad kan vara fel?

    Tacksam för hjälp
     

    Bifogade filer:

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Samsung och deras regionbegränsningar är minst sagt lite märkliga.

    Vad står det att telefonen tillhör för region (CSC) om du kikar i den här appen? https://play.google.com/store/apps/details?id=org.vndnguyen.phoneinfo

    Hon har svenskt SIM-kort i telefonen för närvarande? Vad man ev. kan testa är att fabriksåterställa och sedan starta upp med svenskt SIM-kort och se om det hjälper. Tror dock inte det fungerar på annat än S8.
     
  3. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Vi båda har Comviq. Hon har NEE firmware. Klockan hade inte alls Samsung pay kopplat till min p10. Troligen för fel region eller något. Sen efter kopplat till hennes telefon fick den Samsung pay men fick felet installationen misslyckades i Samsung gear appen.
    Återställde den igen och kopplade igen till min p10 och boom Samsung pay va kvar och den installerades i gear appen och uppdaterades bara att detta meddelande kom till slut :(