Samsung QE55Q7FN (QLED) VS Philips 55POS9002 (OLED)

Diskussion i 'Android TV' startad av Lallepalle, 22 nov 2018.

  1. Lallepalle

    Lallepalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    20
    Hej, då det finns likvärdiga trådar redan vet jag inte om det uppskattas att jag gör en till, men jag vill verkligen försäkra mig om att jag gör rätt val innan jag pungar ut mellan 10-13 tusen på en tv apparat.
    Nu är det som såhär att mitt enda syfte med tv är att det ska vara bra bild, enkel meny att hantera, enbart titta på film och serier i även längre stunder såsom 5-6 timmar.
    Nu har jag suttit och läst på i säkert 5 timmar om skillnaden mellan OLED & QLED och det här har jag kommit fram till, oled ger dig bättre bild, mer smooth i rörelse, och är i allmänhet bättre. Men samtidigt så har många haft problem med ''screen burn ins'' med OLED och där kommer tveksamheten fram.
    Samsung å andra sidan har en extremt fin fjärrkontroll inklv det här med onebox, sedan har jag hört att mjukvaran är bättre hos samsung samt att bilden är ljusare och du får inga ''screen burn ins''. Men då har enligt många Qled betydligt sämre bild än en vanlig OLED.
    Jag är i regel väldigt såld på samsungs produkter och älskar konceptet med onebox, men vill verkligen inte göra en dålig affär.
    Försök gärna vara neutrala och ge bra råd och tips så hade jag varit jätte tacksam. Kan tillägga att QLED tvn ligger nu på 10990 och OLED ligger på 12990.


    Edit såg att denna https://www.elgiganten.se/product/tv...55q8fnatkostar 12990 under BF så kanske mer lönt att satsa på en sådan ?
    Citera


    Svara