Samsung S- series Tab vs Lenovo

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Tompa23, 3 mar 2023.

  1. Tompa23

    Tompa23 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2023
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Funderar på att köpa Samsungs Tablet ur S- serien( förslagsvis S7 eller dess budgetvariant S6).

    Jag har sedan tidigare en A7 ( SM-T505), med Android 10 UI 2.5, men att denna sjunger så att säga på sista versen.
    Både att batteriet håller dåligt,men även att jag krachlandade med denna i backen( tur vart bara att jag hade displayskydd), men framförallt så laggar dem appar som jag har.

    Utifrån mina personliga erfarenheter så finns det inte så många kompatibla appar till denna serie.
    Ex så även om jag har GPS- navigering med Satelit så är denna tokblåst.
    Det spelar som sagt inte om det är i Gmaps,eller i andra system; Att kompassen alltid visar 180 grader fel.
    Dvs att om jag är i Söder,så kommer kompassen att visa Norr. Lika dant om jag är i Söder och vill Väster,så kommer kompassen alltid att vägleda mig Norrut( eller Öster)

    Men även att denna tablet fungerar ungefär på samma sätt som datorer på 80- talet.
    Dvs att dessa inte klarar av att multitaska= Att ha mer en 1 fönster uppe samtidigt.

    När det gäller mjukvaran till dessa så är det rena rama dyngan- full av bugar och instabilitet.
    Ex så fungerar inte systemet med adaptiv ljusanpassning. Så fort jag tar ut denna utomhus så blir skärmen svart.
    Så det jag har fått göra att jag har valt manuellt läge.

    Men bortsätt från mina erfarenheter,så undrar jag mest om det så att säga är värt att köpa dessa tablets?

    Jag ska ha denna till att " arbeta" med, dvs att jag skall kunna köra renodlade officeprogram
    Ex kunna köra Ms Office( Word,Excel osv), kunna köra navigationsappar( utan att det laggar), kunna göra enklare bildredigeringar ( typ som Adobe/ Corel).

    Samtidigt så undrar jag om Lenovos Tablets är att överväga.
    Tänker mest på om en Lenovo är stabilare,och om det finns samma utbud av officeappar?
     
  2. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Har en S7+ wifi och kör Microsofts 365 (office) Outlook , Onedrive m.m.
    Funkar bra, men å andra sidan är jag ingen avancerad användare eller jobbar på plattan.
    Funkar bra med adobe med och pennan kommer då väl till hands.
    Har inte testat att navigera med den då den alltid lämnas hemma.