Samsung s10

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Minzar0605, 23 dec 2020.

  1. Minzar0605

    Minzar0605 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Är det någon som har varit med om att service påstår att telefonen har blivit rootad fast man inte har gjort detta?
    Min s10 började krångla i oktober 2020. Den började krascha och starta om flera gånger. Kollade appar osv och inget fel upptäcktes. Detta började efter att jag började använda Samsung Pay.
    Gjorde en återställning av luren och det blev på något konstigt vänster en miss match i bootloadern. Gick med telefonen till Samsung support och fick infon om att den är rootad. Vid det här tillfället visste jag inte ens vad det var för något då jag är extremt okunnig och oteknisk.
    Har i efterhand sökt på videos via Youtube för att kolla hur man gör och så har jag definitivt inte gjort. Har bara gjort en återställning genom inställningar på telefonen. Nu står jag i en sist där mediamarkt vill ha 5300kr för att byta kretskortet på telefonen för något jag inte medvetet har orsakat och några svar får jag inte förutom att man inte av misstag kan roota en telefon.
    Vill egentligen fråga om det är någon som har varit med om liknande? Finns det någon annanstans man kan vända sig för att byta ett kretskort billigare?
    Är verkligen sjukt besviken då jag gärna hade velat hur detta kan ha hänt så det inte uppstår igen om man köper en ny telefon.