Problem: Samsung S2 stänger av sig själv

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av kjo, 25 maj 2013.

  1. kjo

    kjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Samsung S2 har börjat stänga av sig själv och ibland startar om och jag får logga in igen. Har haft den i snart 2 år och det har inte hänt tidigare. Har uppdaterat till 4.1.2 för en tid sedan, men då hände inget omgående förrän nu.
    Någon som har en idé om hur man löser detta?
     
  2. balroggen

    balroggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Har samma jävla problem... testar en återställning... När din stänger av sig tappar den då runt 10% av batterie också??
     
  3. kjo

    kjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det gör den och kanske mer än 10%. Just idag, när jag skulle ta mobilen var den helt död och batteriet helt tömt. Jag vet inte vad jag ska göra. Det har börjat senaste veckan. Kanske ta kontakt med Samsungs support och höra vad de har att säga. Vi kan väl hålla kontakten här på Swedroid. Kanske någon annan ser våra bekymmer här och har någon lösning.
     
  4. kjo

    kjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har varit i kontakt med Samsung support. De rekommenderade att jag skulle göra en fabriksåterställelse och då skulle problemet lösas. Men först borde man säkerhetskopiera telefonens innehåll med programmat Kies på datorn, eftersom alla SMS, appar, telefonbok , mm skulle försvinna. Efter fabriksåterställelsen kunde man då återställa innehållet på telefonen med Kies igen.
    Hoppas det funkar.
     
  5. balroggen

    balroggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Samsung S4
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Tab 3
    ROM:
    Orginal
    Gjorde min återställning igår... formaterade även usb disken, gjorde detta två gånger efter varandra...
    Telefonen ballade ut direkt vid ett antal tillfällen...
    Har fram till nu fungerat ok... dock så drar den batteri som fan..
    Köpte en S2 plus till frugan och den är klockren... På kvällen har hon +70% kvar på batteriet...
    Ger telefonen en chans till... Stänger den av sig en gång till så åker den till service verkstaden...
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kan även vara det vanliga USB-problemet.
     
  7. davkar

    davkar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan vara batteriet som spökar. Testa med frugans batteri om problemet finns kvar?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. GammelGreggan

    GammelGreggan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har också samma problem. Plötsligt så hänger sig telefonen, eller åtminstone all interaktion via skärmen. Jag hör om jag får notifieringar, cursorn på skärmen blinkar (om jag är i editeringsläge), men jag kan inte stönga ner den öppna appen. Power-knappen fungerar.

    Ibland hönger telefonen sig totalt och det går inte att göra något alls. Då blir den väldigt varm och tömmer batteriet snabbt.
    Medans jag skrev detta hängde sig telefonen 4 gånger i 5-10 sekunder var gång.
    Mycket störande.
    Jag gjorde fabriksåterställning för några veckor sedan.
     
  9. Julle

    Julle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jag har typ samma problem.. har haft min i snart 1 år.. först så var den skit seg p.g.a. alla appar o skit så jag ominstallerade s2:an, men efter det blev den helt knäpp.. den började o stänga av o på av sig själv titt som tätt. ibland kan det variera någon timma emellan o ibalnd typ 20 min, men oftast så slår han på sig själv o ibland så stängs han bara av..

    sjukt störande då man har alarm som ringer och om man kommer försent till jobbet..

    den har hängt sig förut innan jag ominstallera den, typ som att det inte gick o göra ingenting den bara hängde sig..

    den drar nog lite mer batteri nu tror jag.. jag tycker min s2:a drar väldigt mycket batteri så jag blir van.

    jag laddar den över natten o sedan på morgon kl6 där om kring så åker jag till jobbet och sedan så använder jag den lite där, har (mobildata på hela tiden) har oftast knappt någon ljusstyrka för att öka batteritiden. och ändå så har jag bara ungefär 30-10% när jag kommer hem runt 4-5 ..

    min mamma o min bror har en s3:a o de drar inte så mkt.. men jag kanske har lite abstinens o kan inte låta bli min nalle ? :)
     
    Last edited: 22 jun 2013