Fråga: Samsung Service

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av acr, 6 maj 2013.

  1. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hej.
    Jag köpte en telefon kontant via Telia.
    Får inte DOA då jag missade med en dag.
    Istället tyckte killen jag skulle gå direkt till Samsung i Kista och be dom kolla på telefonen.

    Nu till min fråga.
    Det är ju hos Telia jag köpt mobilen.
    Så säg att Samsung inte lyckas lösa problemet, efter tre lagningar har jag rätt att få en helt ny telefon. Men gäller detta bara ifall jag låter Telia skicka telefonen till Samsung Service?

    Någon som har erfarenhet av Samsung service?
     
  2. kjo

    kjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Samsungtelefon för ca 2 år sedan med abonnemang hos Telia. Den strulade och skickades till service, vart vet jag inte. Strulet fortsatte och efter flera vändor på service, fick jag en ny telefon. (via Telia)
     
  3. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

  4. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Försäljaren sa att han kunde skicka den på reperation till Samsung Service som ligger några meter bort. Vilket skulle ta några dagar. Byta telefonen på direkten vägrade och hänvisade till att det inte går i sitt datasystem. Jag hatar hur alla människor pekar på datorer och säger att saker inte går, att man inte behöver ha någon medkänsla eftersom allt bestäms av en kall dator.

    Anyway. Får se vad Samsung support säger i morgon.
    Tar väl en sväng förbi Samsung Service i morgon och hör vad de säger. Gissningsvis kommer de hänvisa mig till Telia eftersom det är där jag köpt produkten.
     
  5. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Vad har du för problem med luren?

    S4
     
  6. Flightcrank

    Flightcrank Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är viktigt att poängtera att DOA inte är någon konsumenträtt utan ett avtal mellan säljare och tillverkare, det är dock till för att underlätta för konsumenten. Säljaren kan när som helst neka DOA och de kan även välja att skicka telefonen på service för att bekräfta felet i fråga. Det finns flertalet tillverkare som inte tillämpar DOA, däribland märket med ett äpple som symbol. Olika tillverkare har dessutom olika lång DOA-tid, finns de som har en vecka och de som har en månad.

    Att säljaren nekar DOA när du "missar" med en dag är för att de får stå för kostnaden ifall tillverkaren inte accepterar DOAn och det är en kostnad som de av naturliga skäl inte vill ta på sig.

    Gällande frågan om lagningen så gäller det att samma fel har konstaterats tre gånger eller att telefonen är inne fyra gånger för lagning (således olika fel) som gäller för att en reklamation ska gå igenom. Lagningen måste göras av auktoriserad verkstad och det är via din säljare som den ska skickas in såvida de inte skickar dig vidare (väldigt ovanligt för mobiltelefoner, desto vanligare för exempelvis tv-apparater).
     
    Last edited: 7 maj 2013
  7. Mich0594

    Mich0594 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Några framgångar idag?
     
  8. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ringde Samsung, han hade mig i tankarna men inte fått något svar ännu.
    Han tyckte dessutom att jag inte skulle gå till Samsung Service då de inte skulle bli så glada om folk bara hoppar in och vill ha hjälp :P
     
  9. Mich0594

    Mich0594 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Haha kan tänka mig att de blir sura. Ska ner till Tele2 i morgon i hopp om att någon vettig person jobbar där. Har ingen tidigare erfarenhet av deras service men det återstår att se om dem är bra eller ej. Återkommer med svar hurvida de hanterade problemet med dåligt batteri och varm telefon :)