Tips: Samsung släpper nytt starkare batteri till S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av SamDroid, 31 aug 2011.

1. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Känner man mycket skillnad mellan de olika batterierna? Självklart beror det på hur mycket man använder telefonen, men vid normalt användande?

Skickat från min Samsung Galaxy S2

2. matti72

matti72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag köpte det större batteriet och är nöjd.
    Detta tillsammans med den senaste uppdateringen har gjort stor skillnad för mig.

3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Läser folk inte i tråden? Eller om batteriet överhuvudtaget?

Det är 20% "bättre"... Har du 10 tim batteritid så får du 12 tim, har du 20 timmar så får du 24 timmar osv...

Simpelt.

4. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

5. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Verkar som det?

6. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Har du någon länk till samma försäljare? :)

7. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Kanske hade en övertro på det här batteriet och borde vara nöjd, men för mig så klarar jag mig aldrig en dag igenom utan att ladda.

Då kör jag 2 timmar musik (via bluetooth), 3 timmar surf. Syncar endast, mail och kontakter - ingen Facebook sync, inget spel.

Blir lite förundrad när jag läser att ni klarar er +2 dygn. Är det bluetoothen som suger så? Idag har jag klarat mig igenom dagen då jag inte kört bluetooth.

8. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Tycker det är ganska dåligt med tanke på att du kör med det nya batteriet. Sådan batteritid får jag med mitt stock batteri.
    Jag kör med bluetooth, playerpro igång konstant dagen genom och synk har jag på två gmail konton där det rullar in mail ofta, väder, twitter, facebook och instagram. Samt sms och mycket tryckande på telefonen, tex läsande på IDG och nyheter.
    Med originalbatteriet får jag ut drygt 13 timmar, det är en normal arbetsdag för mig, från jag sätter på headsetet på skjortan tills jag knäpper av mig det och sätter headsetet på laddning så klarar sig telefonen en halvtimme till.
    Har ett Sony Ericsson MW600.

Last edited: 22 jun 2012
  9. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Tack ROOT, kör också MW600 - du menar alltså att du kör flera timmar musik via bluetooth per dag? I så fall är ju ngt garant fel med mitt batteri. Ska skriva till Samsung supporten och se vad de svarar.

Hur gjorde du när du fick batteriet, använde du slut på det "förladdade" batteriet eller ladda upp batteriet fullt innan användning? Jag laddade upp mitt innan användning och körde sedan "hela" tömningar ett par gånger - kanske inte optimalt.

10. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Tänk till lite nu... Du säger att du har tre timmar surf, dvs med skärmen på. Sen gjorde du säkert lite annat med skärmen på så kanske 3,5 - 4 timmar skärm på.

Trots det så drar facebookappen typ 80% mer batteri än skärmen. Tycker du att det är rimligt?

Min facebook kan också få spel. Eller snarare den får alltid spel så fort jag minimerar den. Testa själv. Öppna appen, tryck sen på hemknappen och gå sen in i task managern. Då kommer du mest troligt se hur facebookappen ligger och kör processorn mellan 15-30% hela tiden. Jag har ställt in så att långtryck på tillbaksknappen stänger av programmet man kör. Jag måste stänga av facebook på det sättet för att den inte ska äta upp batteriet helt.

Såhär ser min i stort sett alltid ut när jag minimerat den.

11. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Ska testa att dra bort FB, var hittar man inställningen med bakåt knappen?

12. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Bluetooth headset;
    Ja, jag har MW600. På paketet står det att den klarar 8 timmar musik flat out men jag får ut tolv timmar konstant musikspelande eftersom jag laddar batteriet fullt, låter batteriet ligga under natten på laddningen.
    På morgonen när enheten skall sättas på skjortan drar jag bort den från laddaren. Under dagen använder jag enheten flitigt för musik och samtal tills den dör, eller ser jag till att den dör när jag kommer hem innan jag sätter i laddaren igen.

Telefonen;
    Jag kör med originalbatteriet. Laddar batteriet fullt och låter det ligga en timme minst för att avsluta laddcykeln. Drar sedan ned batteriet till cirka 2-1% innan jag laddar. Eller låter jag telefonen dö, det beror på hur bra tillgången är till laddaren eller ett eluttag.

Back button;
    Long press to kill finns i ett par romar. I den romen jag har finns det i en dedikerad plats som heter "rom control" i inställningar.
    En funktion som fungerar bra och användes flitigt :)

Last edited: 23 jun 2012
  13. SWEUP

SWEUP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Tack ROOT o Facit för utförliga svar, får kolla in custom room då eller dumpa FB.

14. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Detta är ett big no no... Man ska INTE ladda ur batteriet, det mår bra av att laddas. Att ladda ur batteriet är något som stämde på den gamla nickelbatteritiden. Men med dagens Li-ion så är det direkt skadligt och kommer att göra att det batteri tappar kapacitet mycket fortare än om det laddas oftare.

"Similar to a mechanical device that wears out faster with heavy use, so also does the depth of discharge (DoD) determine the cycle count. The smaller the depth of discharge, the longer the battery will last. If at all possible, avoid frequent full discharges and charge more often between uses. If full discharges cannot be avoided, try utilizing a larger battery. Partial discharge on Li-ion is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles "

15. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Någon som kan rekommendera en bra laddare som laddar enbart batterier så att man kan ha med sig det gamla i typ reserv ? Laddaren på 24.se finns ej i lager och är därför inte beställbar.. Har typ inte gått att beställa på över 2 veckors tid.. Har sett att kjell & company har laddare för Li-Ion-batterier men det verkar bara vara för kamera batterier ? Ser ut att vara samma storlek som batterierna i telefonerna annars

16. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag eftersöker också en sån laddare. 24.se verkar inte fylla på lagret..

17. mange1975

mange1975 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

miss

Dom har inte gjort en miss då, har ni pratat med dem för jag har en sån laddare tror jag som ni skriver om. Och man kan nog ladda flera olika batterier genom att "ploppa" ut insatsen och byta till en annan.

18. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har aldrig fått sån här bra batteritid med min SGS2. Köp batteriet!! Mobilen blir varken tjockare eller fulare, snarare tvärtom - den blir perfekt!

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Så du menar att du får bättre batteritid med ett större batteri? STOPPA PRESSARNA!

Sen blir den visst tjockare.

20. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Finns på ebay, köpte en med två batterier för 130 kr med frakt.

Skickat från min GT-I9100