Tips: Samsung släpper officiell ELKC 4.1.2

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Timpppa, 5 dec 2012.

1. Yaoodo

Yaoodo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. magz

magz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon annan som inte har kvar autosync switchen i inställningarna? Den var borta ur notifikationsfältet med och jag kunde inte starta autosync inifrån något konto. Slutade med att jag hittade autosync under display->notifications och flyttade över det till mina aktiva notifikationsgenvägar :P

Tvåfingersvep funkar inte längre på en hel del av notifikationerna heller och hur jag än försökte expandera "notification weather" för att se fler dagar så expanderades sms-et två rader ner och "app info" dialogen kom upp över appen jag svepte på. kaos...

Alla benchmarks jag provat ger fina resultat på stock rom och kernel, flytet är snäppet vassare igen och multiscreen är riktigt snabbt och fungerar bra :)

Sen har de lagt till en funktion som ska göra att om du har huvudet lutat så ska sensorn se det och inte vrida skärmen, så kallad "smart rotation". Enda gången jag saknat en sån funktion är när jag ligger i sängen och läser med telefonen bredvid mig men då är det för mörkt för att den ska se nåt så det är ändå till att klicka på/av rotation mellan läsning och film/bilder.

Kan nämna att jag hade stock rom+kernel 4.1.1 XXDLJ2 innan och flashade denna rakt på utan att köra wipe på dalvik, cache eller factory reset. Därför tänkte jag kolla hur ni andra gjort och hur det ser ut för er :)

Last edited: 7 dec 2012
  3. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Funkar bra och kanske lite bättre flyt än 4.1.1 men fortfarande sämre än de flesta custom roms. Har egentligen inte användning för de nya funktionerna men jag gillar att man kan välja vilka toogles som ska vara synliga. Annars kör jag nog vidare på paranoid som min Daily driver och denna som min 2nd backup

Själv fastnade jag på boot loggan första gången men det berodde antagligen på att jag flashade in siyah direkt och det var en nyare version än den jag hade och jag var tvungen att flasha den från den ordinarie recoveryn och inte 2nd rom recoveryn i siyah. Men nu funkar allt fint och med senaste siyah 1.8.3

4. Tremere

Tremere Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

kan jag dra in den med cwm eller måste jag använda mig av odin??

5. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

är odin inkluderad i denna fil?
    Edit löste det ..
    Precis knäckt flash oskulden på sIII'an :D

Last edited: 8 dec 2012
  6. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    tack, Ascii för T ul (maxar min lina nu)

7. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt: