Samsung Store / Samsung.se

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av LFCFredda, 25 aug 2020.

  1. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Skickade in bin bytesenhet i Juni, inte hört nånting från dom än. Vad ska man göra? Vilka ska stå som utbetalare när/om man får något tillbaka?
     
  2. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 705
    Mottagna gillanden:
    533
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    OPPO FIND n2 FLIP
    ROM:
    STOCK
    Telefon 3:
    OPPO FIND N3 FLIP

    De ringde mig nu säger tillbaka 4545 kr på min order 166 ändring från ursprungliga summan på 4721
    Pappa utreds fortfarande
    Samsung support ska ha all eloge iaf att de ringer upp och undrar varför jag är missnöjd.:-)
     
    Last edited: 30 aug 2023
    Kristy gillar detta.
  3. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 705
    Mottagna gillanden:
    533
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    OPPO FIND n2 FLIP
    ROM:
    STOCK
    Telefon 3:
    OPPO FIND N3 FLIP
    En positiv nyhet. Min Xperia har omvärderats fel 4721 tillbaka inom kort :-) pappa utreds
    Fortfarande. Peppar peppar
     
    Kristy gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    41 894
    Mottagna gillanden:
    46 817
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Ypperligt, visar att det betalar sig att vara ihärdig :)

    Tråkigt bara att det skall behövas.
     
    CABBAN05 gillar detta.
  5. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 340
    Mottagna gillanden:
    2 272
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Har haft en helt bedrövlig upplevelse sedan jag förhandsbokade Watch 6...Paketet tappades bort, Samsung har fortfarande inte gett mig några klara besked om när de kan tänkas skicka ut ett nytt. Jag måste ha varit i kontakt med supporten 5-6 gånger nu...

    Dessutom har klarna redan dragit av beloppet....

    Nee, Samsungshoppen må vara en av de sämre onlinebutikerna i Sverige...
     
  6. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Hur har det gått för er som har haft problem med Samsung?
     
  7. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 355
    Mottagna gillanden:
    2 482

    MINA ENHETER

    Jag åkte på betala för inskickad mobil som samsungs partner söp bort. Och 1500 till för inget inbyte.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    41 894
    Mottagna gillanden:
    46 817
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Min bror råkade ut för exakt samma sak (förbeställde Watch6 Classic 43mm). De lovade skicka ut ett nytt paket när han kontaktade dem, och de erbjöd även en voucher på 500 kr för besväret.

    Dessvärre har nada hänt sedan dess. En ny order står som bekräftad, men den kommer aldrig iväg, och någon voucher har han heller inte fått (skulle ha kommit på mailen).

    Börjar bli riktigt irriterande. Hur lång tid skall det behöva ta? Senast han talade med dem var det försenat för att hörlurarna var slut (...de står dock i lager på hemsidan), så de skulle undersöka om de kunde separera försändelsen, men med tanke på att det inte skett så får man väl förmoda att det inte var möjligt.

    Beställde du med Instabox också?

    Nämnde det även i Watch6-tråden här: Köptråden Galaxy Watch 6-serien
     
    Last edited: 8 sept 2023
  9. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 340
    Mottagna gillanden:
    2 272
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Jag beställde via Best Transport...!

    Roligt att du citerade mig idag, för fick nämligen äntligen leveransen av klockan...Efter mer än 1 månad :)

    Fick även vouchern via e-mail.

    Ska dock påpeka att Samsungs support verkligen har noll koll, fick ingen information alls gällande när jag skulle få min ersättningsorder.
     
    CABBAN05, Kristy och bernard gillar detta.
  10. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Är det någon som fått sin betalning för sitt inbyte i samband med Tab S9 lanseringen? Först så skulle det komma inom ett par arbetsdagar efter bedömning och godkännande, sen var det sextio dagar man skulle få vänta, och nu är vi uppe i över sjuttio dagar. Och ingenting har visats sig på kontot... Någon?
     
    bernard gillar detta.
  11. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 776
    Mottagna gillanden:
    1 029
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Kontakta samsung om att skapa ärende status från företaget. Det tar totalt 60 dagar för bedömning och ut betalning. Inte att det tar 60 dagar för utbetalning.

    När jag gjorde inbyte så kontaktade jag samsung och dom skapade ärende och kontaktade företaget om status, fick då svar dagen efter att företaget har betalat ut och det tar ca 3-5 arbetsdagar för att det ska synas. Så efter några dagar så låg pengarna på min bank från klarna.
     
  12. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Det har nu gått cirka 70 dagar sen bedömning och godkännande av inbytet. I mailet som bekräftade godkännandet och värdet på inbytet stod det att utbetalning skulle ske inom ett par arbetsdagar efter godkännandet, när ingen utbetalning kom kontaktade jag Samsung och fick svaret att detta var fel, utbetalning skulle ske 60 dagar efter godkännandet, vad skälet till detta är vet endast Samsung, jag fick inget svar vettigt av Samsung. Så jag skall alltså behöva påminna Samsung om det/den avtal/affär vi har genomfört så att de uppfyller sin del av avtalet fullt ut? Bytte in två enheter, så det handlar om över 8000 kr, vilket för mig är det inte kaffepengar direkt...
     
  13. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 776
    Mottagna gillanden:
    1 029
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Då har den på Samsung missförståt eller tagit infot felaktig. För det är 60 dagar för bedömning minst, sedan har dom inte hört av sig då kontaktar man samsung. Vilket jag gjorde. Så 60 dagar för betalning stämmer absolut inte alls i vad den på Samsung påstår.
     
  14. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Den 10 augusti fick jag mail från Foxway att mina enheter hade bedömts och konstaterats att värde var det som uppskattades vid köpet av 2 stycken Samsung Tab S9+ wifi

    "Din inbytesenhet har bedömts

    Tack för att du har valt inbyte i samband med ditt köp!

    Samsungs inbytespartner Foxway har nu bedömt din inbytesenhet: Samsung Galaxy Tab S7 Plus 5G 128GB T976B.

    Värdet efter bedömning är samma som det uppskattade värdet vid köptillfället. Beloppet kommer att göras tillgängligt eller återbetalas till dig inom ett par arbetsdagar.

    Om du har frågor angående returprocessen ska du kontakta: [email protected]

    Med vänlig hälsning,
    Samsung"

    Enheterna skickades in omkring den 6 augusti, och mailen med resultatet av bedömningen kom den 10 augusti.
     
  15. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 776
    Mottagna gillanden:
    1 029
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Exakt bedömning tar upp till 60 dagar det är tiden som är angett, men kan ske kortare. I ditt fall hade foxway kollat inbytets enheten tidigare. Så då ska utbetalningen bara ta ca 3-5 arbetsdagar från klarna. Inte 60 dagar
     
  16. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Ok, då kan man ju undra vart utbetalningen tagit vägen, för på mitt konto har den inte landat...
     
  17. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 776
    Mottagna gillanden:
    1 029
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Du får väl kontakta samsung support igen, förklara att enheten skickades in en tid och du fått mejl men att en utbetalning ska inte ta 60 dagar för står tydligt på Samsungs enga hemsida att bara bedömning tar upp till 60 dagar och att det har nu gått över 3-5 arbetsdagar och du fortfarande inte fått pengarna.
     
  18. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Då har jag mailat Samsung, inget svar... så då ringde jag Samsung Shop. Och som det brukar vara när problem uppstått, ingen förstod någonting. Som mailet från Foxway den 10 augusti säger så är enheterna kontrollerade och godkända och inbytesvärdet det från början angivna, och utbetalning sker inom ett par arbetsdagar, men icke, idag är det den 18 oktober och då får man väl anse att det gått ett par arbetsdagar...
    Då man inte förstod vad som hänt så skulle man starta ett "ärende" och jag skulle få ett mail med ärendenummer m.m, men icke, något sånt mail har inte ankommit, varken till min inbox eller min spambox, jo då mailadressen är rätt det har båda jag och Samsung konstaterat, och allt annat i sammanhanget stämmer så vad är problemet? Skall avvakta ett par dagar till innan jag ringer igen om inget hänt då.
    För det är ju faktiskt så att jag har ingått ett "avtal" med Samsung att köpa två enheter under vissa förutsättningar vilket jag anser mig slutgiltigt ha fått bekräfta i och med mailet från Foxway den 10 augusti. Uselt skött av Samsung, att man inte reagera på något sätt efter så lång tid. Kompensation, plåster på såret..? Om jag gör om detta med inbyte hos Samsung igen, tveksamt...
    Fortsättning följer..
     
  19. vanbergsvine

    vanbergsvine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2023
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft detta problem under de senaste veckorna
     
  20. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    175
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra,
    ROM:
    Xiaomi HyperOS Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Plötsligt händer det, fick i eftermiddags ett mail från Samsung, lite svårtolkat får jag nog säga, men det gick ut på att jag nog skulle få beloppet för inbytet, men när verkade lite osäkert. Så senare i eftermiddags så som ett helt osannolikt sammanträffande så poppade pengarna upp på mitt konto, ena inbyte noteras från Samsung på kontoutdraget, det andra finns inte noterat överhuvudtaget mer än att saldot har ökat och slutsumman stämmer med båda två inräknade.
    Om jag gör om det, tveksamt...
     
    Kristy och poipen gillar detta.