Samsung trampar på google?!

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Galaxy44, 14 mar 2013.

1. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag undrar lite såhär, det har kommit fram några gånger att google är lite orade då samsung säljer så extremt bra. Såg en "promo" video om the next galaxy på youtube för en stund sedan, fär interjuvade dem en kvinna och frågade vad hon gillade om galaxytelefonerna, då svara hon ansiktsigenkänning. Dvs att hon hade kopplat androidfunktionen > Galaxy. Tror ni att samsung kommer att "sno" androidfunktionerna genom en förvirrad målgrupp som tror att touchwiz är touchwiz och inte android och ta över marknaden?

2. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nej. Samsung själva är ganska dåliga på att utveckla mjukvara. I varje ny iteration av Touchwiz lägger de till mer bloat på ett ganska ogenomtänkt sätt, iofs tillsammans med en del genuint bra idéer. De trycker helt enkelt in så mycket de kan i mjukvaran utan att sålla. Gamla funktioner ingen använder blir dessutom kvar.

Om de inte hade Googles operativsystem, ekosystem och appar som grund hade de inte kunnat bli så pass framgångsrika. Ser inte mycket anledning för dem att bryta sig loss från Google när de tjänar så bra på det. Vore väl som att ha ihjäl hönan som värper guldägg.

Visst, Samsung har en ambition att bygga ett eget ekosystem, men ärligt talat tror jag inte att de går i land med något sådant. Det kommer bara bli pannkaka om de försöker forka android.

Samsungs dominans kanske på sikt kan förändra deras förhandlingsposition gentemot Google, dock...

3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Samsung är gigantiskt stora och har enorma resurser. Att de inte skulle kunna göra ett eget välfungerande ekosystem tror jag inte en sekund på.

Saknas kompetensen inom företaget så får man nyrekrytera eller outsourca projektet. I det här sammanhanget går nästan allt att lösa med pengar.

4. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Njaa, Microsoft har både kompetensen och resurserna men lik förbannat får de inte sitt ekosystem att lyfta.Ser inte det som självklart.

EDIT: Intressant artikel:
    http://www.androidpolice.com/2013/0...rthrow-of-google-or-an-imminent-android-fork/

Last edited: 17 mar 2013