Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Mycket frustration här - med all rätt. Har också försökt kontakta samsung ett par gånger till nu ang. Att avsluta programmet och skicka tillbaka telefonen, men får olika svar varje gång. En säger att emballage är på väg, vilket inte verkar stämma då det är ganska många dagar sedan. Den andra säger att dom väntar på att kunna leverera emballage, och att dom inte vet när det kan ske... helt galet detta. Finns inte en chans att jag tänker köpa en sån här tjänst igen från samsung, heller inte rekommendera den.
     
    bernard och psp123 gillar detta.
  2. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 354
    Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Fasiken va sega. Men de kan iaf inte skicka nån mer räkning iaf tycker man. Felet ligger ju hos dem och inte hos dig. De sa till mig att OM jag skulle få nån avgift pga de var sega på att skicka ut emballaget så kommer de ta bort den.
     
    psp123 gillar detta.
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 565

    MINA ENHETER

    Jag har haft autogiro som nu är blockerat. De ska inte ha något mer från mig :)
     
    Janne303 och reiman gillar detta.
  4. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Det där verkar helt olika. I villkoren står det att man behöver säga upp det själv men i Samsung support säger dem att det görs automatiskt när man avslutar/uppgraderar. Lika bra att göra det själv egentligen om det går. Är det hos Allianz? Hur man gör man det smidigast?
     
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 565

    MINA ENHETER

    Enligt supporten jag talade med var man tvungen att göra det själv genom att kontakta dem efter godkänd retur. Precis som det står i avtalet. Men det verkar skett automatiskt i mitt fall.
    Ja, Allianz är det.
     
  6. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Vilken soppa. Har beställt min Note20 Ultra med upgrade programmet. Får se om det blir en engångsföreteelse.

    Man häpnar att ett så stort företag som Samsung inte kan sköta sånna här grejer bättre, detta skulle ALDRIG ske på Apple, och då är jag anti-apple när det gäller deras produkter.

    Skärpning Samsung! Dessutom omöjligt att få kontakt med Samsung support. Får hoppas man får en fungerande telefon annars är man nog körd.
     
    psp123 gillar detta.
  7. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Öppet köp i 30 dagar. Gäller det även vid bruten förpackning?
     
  8. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Ja, enligt distansköplagen.
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    42 158
    Mottagna gillanden:
    47 181
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den gäller enbart i 14 dagar, sedan upphör den lagstadgade ångerrätten. Resten sker helt på Samsungs villkor, men jag tror de låter en returnera öppnade produkter. Jag returnerade en Galaxy Fold på den 30:e dagen, och den var öppnad och testad, utan problem.
     
  10. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    My bad, så är det såklart om inte Samsung har egna generösare villkor
     
  11. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Super! Läste det även här nyss
     

    Bifogade filer:

  12. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Gött! [emoji106][emoji106]
     
  13. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 354
    Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Nån som skickat tillbaka sin gamla telefon och fått besked ang returen? Min kom fram igår såg jag i postnordappen.
     
    bernard gillar detta.
  14. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 316
    Mottagna gillanden:
    2 398
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    @psp123@psp123 , hur har det gått för dig - har det löst sig än?

    kan ju tillägga att den 24/8 när det stod att ingen fanns tillgänglig på chatten valde jag att skicka ett mail istället där jag tycker att jag beskrev mitt ärende ganska väl. fick ett autosvar att de skulle återkomma "normalt inom 3 arbetsdagar" men har givetvis inte hört något

    och btw - det smärtar mig att behöva säga det, men jag kan omöjligt se framför mig att apple skulle ha hanterat något sånt här på ett så klantigt vis... :ehm:
     
    10cent och bernard gillar detta.
  15. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än hålla med. Skulle aldrig nånsin ske. Förstår verkligen inte hur Samsung misslyckats så totalt. Har dessutom försökt få tag på supporten via chat och e-post i en vecka nu utan återkoppling. Helt otroligt
     
    kissidor, 10cent och bernard gillar detta.
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 565

    MINA ENHETER

    Nej...

    Sevenday ska kontakta mig idag.
     
    kissidor och bernard gillar detta.
  17. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 565

    MINA ENHETER

    Nu ringde de.

    De ringde inte tillbaka i fredags eftersom kontaktpersonen hos Samsung lovat att kontakta mig vilket aldrig skedde.

    Tydligen har Samsung ett internt systemfel. Deras system kan inte hantera returer. Sevenday skulle ringa Samsung under dagen och be dem ringa mig.
    Börjar bli rädd att de tappat bort min retur. De har dock bekräftat flera gånger i telefon att returen är inne och att Sevenday ska ha fått informationen de behöver.

    Suck.
     
    kissidor och bernard gillar detta.
  18. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Vilken jäkla soppa!!
     
    kissidor gillar detta.
  19. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 705
    Mottagna gillanden:
    5 565

    MINA ENHETER

    Fick ett samtal från Samsung.
    De påstod att de identifierat felet som låg hos Brightstar.
    Lånet kommer att försvinna men det kan ta en vecka vilket jag ifrågasatte. Jag har redan väntat på tok för länge. Men det var tyvärr så det såg ut nu.

    Har i alla fall fått bekräftat att de haft ett fel och är medvetna om det.

    Får verkligen hoppas det går snabbare än så så man kan glömma hela den här historien som har tagit alldeles för mycket tid.
    Men det är inte över än så det kan säkert vara fler saker som går snett.
     
    Last edited: 1 sept 2020
    Ramboline och bernard gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    42 158
    Mottagna gillanden:
    47 181
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bra att de i alla fall kommunicerade en förklaring. Man blir ju rasande när det dröjer och dröjer utan någon förklaring.

    Tråkigt att det skall ta sådan tid. Om du förnyar borde du få något plåster på såren.
     
    psp123 gillar detta.