Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

  2. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
  3. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Q.
    Hur gör jag en skadeanmälan?
    A.
    Kontakta Samsungs callcenter på 0771-726786. Kontakta oss så snart som möjligt vid skada. Se till att du har ditt försäkringsbevis eller telefonens IMEI-nummer till hands.

    Vi hjälper dig registrera ditt försäkringsärende.

    Ja det låter ju jättekrångligt :ehm:
     
    N6290 gillar detta.
  4. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tyvärr alla, jag hade fel. Var inte klar i mitt ärende.... När jag sa upp så blev jag lovad utav flera att jag skulle få pengarna tillbaka för de månaderna som de slöade sig. Men icke sa nicke fick jag det! Skiter i det nu, orkar inte dra en runda igen med dem... :scared:
     
  5. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Ja, det var en lång väntan i luren. Samsung kunde inte se att jag hade Care+. Fick gräva fram försäkringsbrevet i inboxen. Skicka till Samsung. Nu tystnad.
     
  6. PB1967

    PB1967 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    SS22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SS22 Ultra
    Samsungs kundservice är ett stort skämt.

    För tre veckor sedan fick jag löfte om att de skulle hjälpa mig uppgradera tidigare än vad mitt kontrakt medgav (mot att jag betalar mina 12 inbetalningar) vilket jag högg på direkt. Sen tystnad... mera tystnad. Mailar och påminner. Tystnad.
    Mailade igen för två veckor sen och bad dem fixade detta eller förlora mig som kund.
    Gissa svaret? Tystnad....

    Så jag antar att dom har gjort sitt val. Oneplus kanske? Vi får se...

    Edit: Komisk timing... tre timmar innan jag skrev detta hade jag fått svar (som hade sorterat in sig i min nyhetsbrevsmapp).
    Tydligen så kan jag köra på om jag vill. Hur gör jag nu då? :ehm:
     
    Last edited: 23 feb 2021
  7. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Efter skärmreparation väntar projektet att ta sig ur upgrade+ som går ut i april. Har redan skaffat mig en oneplus 8t och gått vidare...
     
  8. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Förstått det som att man kan köpa Samsung S20 Ultra för 500kr/mån @ 24mån via samsung.se

    Då får man som jag förstått det lämna in sin S20 Ultra efter 12mån för att byta till en senare modell.

    Men tillkommer det någon mer kostnad då? Eller binder man sig bara i 24mån och får då gratis uppgradering efter 12mån?

    Får man behålla någon telefon alls efter 24mån?

    Någon som har koll?

    Upgrade Plus
     
  9. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    1 vecka passerat sen telefonsamtalet till Samsung. De skulle ordna allt med Samsung care+ och ta kontakt med verkstad. Kontaktar verkstaden, nej...Samsung har inte hört av sig och uppdaterat ärendet.... Så blir att ringa igen och prata med någon annan kompetent person på samsungs support. I april väntar krångel att ta sig ur upgrade+. .. Underbar service de tillhandahåller.
     
    riiiichard gillar detta.
  10. Tum

    Tum Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Blir så irriterad försökt uppgradera i en vecka nu
    Kommer aldrig förbi det hära steget händer inget.är man trycker på knappen.som på supporten säger bara samma sak och man får inget klart svar?
    Screenshot_20210302-110329_Chrome.jpg
     
  11. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem när jag skulle uppgradera. Jag ringde Supporten och skapade ett ärende. Efter någon vecka gick det helt plötsligt att uppgradera. Du får nog tyvärr ligga på supporten så de löser problemet för dig
     
  12. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Hur lång är leveranstiden ungefär?

    Ja, givetvis om mobilen finns på lager då.
     
  13. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 188
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Ni som har lyckats lämna tillbaka/uppgradera er telefon, hur hårda är de med skicket på telefonen man byter in/lämnar tillbaka?
     
  14. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    En vecka tog det för en månad sedan då jag uppgraderade.

    Min var i så bra skick så den såg helt ny ut när jag skickade in den. Jag har inte läst att någon har haft problem med skicket och behövt göra något. Samsung skriver ju att normalt slitage är helt okej. Några repor och lite skav ska väl inte vara några problem
     
    Hessi gillar detta.
  15. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Så här fungerar Samsung Upgrade+.

    Telefonens pris +Samsung Care=totalpriset.
    Exempel 14000+1500=15500
    Månadskostnaden är Totalpriset-25procent=x som delas på 24 månader
    Exempel 15500* 0.75= 11625/24=484 per månad.

    Om man vill behålla mobilen efter 24 månader får man en faktura på de 25 procent man fick i rabatt ovan. Så då kostar mobilen vad den kostade när man beställde den plus 1500 för försäkringen man haft under dessa 2 år.

    Efter 12 inbetalningar men max 24 får du byta till en annan som ingår i Samsung Upgrade kostnadsfritt och då betala den kostnaden som den nya telefonen har enl ovan.
     
    Janne303 och Kristy gillar detta.
  16. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Men vid månad 12 får man byta till en senare mobil fritt om man lämnar in sin nuvarande eller? Och då förmodar jag att det är den mobilen man får köpa loss efter 24mån alternativt lämna tillbaka den?
     
  17. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Ja så är det, men observera att efter 12 inbetalningar inte 12 månader...
     
    Kristy gillar detta.
  18. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Ok toppen. Tack för infon :)
     
  19. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Ok, nu ska jag ta sats för att ta mig ur Upgrade+ (är på månad 11). Vilka steg ska jag göra för att ta mig ur med störst framgång? Tips från er som krånglat men till sist lyckats?
     
  20. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Så tanken är typ att man ska fortsätta byta telefon varje år så prenumerationen är löpande? Verkar ju rätt drygt att ta sig ur den vad det verkar.