Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Minuet

    Minuet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Grymt. Nu har de prioriterat att fixa så att man kan välja S7 i upgradeportalen, bara ett par år sedan den släpptes. Bra jobbat samsung! ;)
     
    Dashio gillar detta.
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Inte Tab S7?
     
  3. Thaison69

    Thaison69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Finns allt möjligt att inte välja på och både fold och flip är borta
     

    Bifogade filer:

  4. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Vet garanterat att jag kommer terrorisera dem på telefonen i mars 2022 när jag ska säga upp min s21 ultra. Jag vet att det inte är supportens fel men det gäller att ligga på och förklara att man förväntar sig att de ska pausa fakturan och skicka ut returemballage. Man får ringa varje dag, kanske flera gånger o, dagen. Tur att jag pluggar i vår så kommer ha gott om ledighet.
     
  5. Prillinator

    Prillinator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2019
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Z Flip
    Jag skickade tillbaka min Note 20 i returemballaget som dom skickade ut efter ca 4v av tjatande hos supporten.
    Paketet kommer på villovägar och jag ringer till Postnord som spårar att det har levererats till Veddestagruppen. Jag ringer då Samsung support som inte förstår något då dom enligt sitt system inte har skickat ut emballaget till mig ännu?!!

    Tur att jag har alla kollinr kvar och mejlkonverstationer med Postnord

    Samsung Sverige, vilket skämt!
     
  6. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    87 dagar, och ingen information... helt tyst..

    Alltså jag skulle vilja att någon med lite krut i bagaget bara ställer Samsung mot väggen lite :)
    jag försökte lite med mobil.se tidigare och även swedroid som sida att försöka pressa samsung till att åtminstone ge ett svar men intresset verkar obefintligt.
     
  7. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    och samtidigt VRÄKER Samsung ur sig både specialerbjudanden, black fridayerbjudanden med både fold och flip & nyhetsbrev, pr-jippon och allt ser ut som dom är världens bästa och största företag :D

    "Titta här vad vi har för coolt, köp en... men sen skiter vi fullständigt i er"....
     
  8. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte tro att problemen gäller Samsung generellt utan specifikt Upgrade+. Jag returnerade en telefon jag köpt kontant från dem för ett tag sedan och det var inga som helst problem utan bara att skicka tillbaks och sedan var pengarna på kontot dagen efter.
     
    demonen och Klurre gillar detta.
  9. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Problemet är samsungs byråkrati, den är djup, väldigt djup.
     
    Kristy gillar detta.
  10. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    94 dagar.. inget information, ingen kommunikation,
     
  11. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Fick nyss min december faktura, den får jag väl betala. Ringde upp samsung och nu har dom pausat mina fakturor fram till att upgrade portalen börjar fungera.
     
  12. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Asså snacka om blåsning man åkte på när man gick med på att teckna upp sig på den där skiten! Såg fram emot att kunna uppgradera till schyssta grejer framöver, och samtidigt slippa ha relativt schyssta mobiler ligga och skräpa i någon låda. Så besviken, trodde i min enfald att ett stort företag som samsung, dem kan man lita på, pyttsan! Sämre har jag aldrig varit i närheten av, skulle skämmas om jag jobbat på ett sådant företag! Betalar nog bara av skiten, slänger mobilen i en låda, och sen bojkottar jag nog Samsung överlag ett tag, inte för att dom bryr sig utan för att det skulle kännas fel för mig att stödja ett så uselt företag. Inte ok att hantera kunder på det här sättet!
     
    kissidor och Erske Grön gillar detta.
  13. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Är det någon som har kikat igenom vad avtalet säger, vad Samsung har för skyldigheter i avseende på tillhandahållande av nya produkter i samband av bytet?
     
  14. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    - du från den 12:e månaden till den 24:e månaden räknat från köpet ("Uppgraderingsperioden") får möjlighet att lämna in din Uppgraderingsbara Enhet och uppgradera den till en ny Samsungmobil (av senare modell)

    Möjligheten att köpa Samsungenheter via Uppgraderingsprogrammet är endast tillgängligt för konsumenter; det är inte tillgängligt för företagskunder. Vidare gäller att Uppgraderingsprogrammet enbart är valbart för vissa Samsungenheter. Om en Samsungenhet inte kan väljas kommer vi informera dig om detta. Finansiering i Uppgraderingsprogrammet är inte tillgänglig för andra produkter eller tjänster i din varukorg på vår webbsida (till exempel tillbehör eller andra produkter från Samsung), dessa måste betalas separat.

    Med förbehåll för punkt 4.4 nedan, kan du när som helst under Uppgraderingsperioden genomföra en uppgradering till en ny modell,
    nämligen till vår senaste Samsung Galaxyenhet, förutsatt att villkoren för detta är uppfyllda.


    Samsung förbehåller sig rätten att upphöra med att erbjuda Upgrade+, vilket i så fall innebär att den Uppgraderingsbara Enheten inte kan uppgraderas till en ny mobil.

    Har pratat med supporten och den har bekräftat att Upgrade+ inte kommer att upphöra så sista punkten gäller inte för närvarande. Frågan är hur man går vidare? Jag tycker att Samsung gör sig skyldig till avtalsbrott. Ska man kolla med ARN kanske?

    Att bryta ett avtal är inte brott men kompensationer som hävning, skadestånd och prisavdrag borde vara rimliga påföljder.
     
    iNDePeNDeNt, demonen, Kristy och 1 annan gillar detta.
  15. Aeonster

    Aeonster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2021
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    21
    Det har inte hänt något på flera månader, det kommer inte hända något nu under jultid heller.
    Det verkar som Samsung inte vill använda Upgrade+ till sina Fold enheter, jag gissar på att dessa enheter är känsligare än vanliga mobiler och då dom tvingar på Care till alla som beställer så tänker dom på att det blir en del dyra skärm-reparationer, försäkringar lever ju på att bara några går sönder medan som flesta som betalar inte har några problem. Men dessa fold mobiler verkar ha en rätt känslig dyr del - så vill dom inte stå för detta. Så just nu ser dom väl ingen vinst i just Upgrade+, speciellt när flera visar intresse för Folds när Note serien blivit nedlagt och många vill uppgradera efter 12mån.
    Tidigt nästa år ska dom presentera nya S22, inkl en Ultra version (eller nåt) och om alla leaks visar rätt så är det den nya "Note" med square-design och penna. Detta är ju en stabil mobil som flera ska vilja ha, speciellt när fold nu är 6+ mån gammal. Då kommer deras sida helt plötslig fungera felfritt säkert.
    Dom var bara tvungen att förlänga detta "fel" i 6 mån... med massa ursäkter som leverantörsfel, teknikstrul, oops, och det kommer snart... snart.... snart....
     
    Prillinator, iNDePeNDeNt, Dashio och 2 andra gillar detta.
  16. waco2006

    waco2006 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2014
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 Pro
    Har försökt lämna tillbaka min telefon sen i augusti och har fortfarande inte fått nått retur emballage trots att jag ringt dom ett 10 tal gånger nu. Dock så pausade dom mina betalningar i augusti så jag har inte betalat nått alls sen dess.
     
  17. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Nu är det dags för min tur att lämna, någon rekommendation om vart jag ska börja? Tycker det här är extremt rörigt verkligen
    :D

    edit: ringde samsung nu och de sa att allting är avslutat och att januari fakturan ska strykas. Skriver detta för att dels hålla koll samt uppdatera er om min resa framöver. Önska mig lycka till! :D
     
    Last edited: 30 dec 2021
    demonen gillar detta.
  18. nozz2014

    nozz2014 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2014
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Samma här fast sen i oktober, skrev till dom här om dagen och dom bad om ursäkt som vanligt och lovade att det skulle komma den här veckan. Men flera månader för en kartong och fraktsedel känns rätt löjligt när dom kan skicka ut en mobil samma dag som man lagt beställningen.
     
  19. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    F*n skulle sökt jobbet hos Veddesta distribution när de sökte folk för just Samsungs Upgrade plus så jag kunde ha styrt upp deras skräpiga logistik...
     
    R3b0rn och Kristy gillar detta.
  20. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Har ni ngn uppfattning om hur petiga de är med ngn liten repa i display vid återlämning/uppgradering? Vill ju vara förberedd inför S22 Ultran;-)