Samsung

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Jakkin, 26 maj 2010.

  1. Jakkin

    Jakkin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag funderar över att köpa Galaxy S men först vill jag höra era tankar om Samsung, som verkar ha ett väldigt dåligt rykte.

    -Vad är era erfarenheter av Samsung?
    -Hur ser Samsungs historia ut? (bra/dålig)
    -Hur är kvalitén på deras produkter?
    -Hur är deras service och support?
    -Annat som ni hört/läst om.
     
  2. fillekille

    fillekille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag känner att deras design alltid är väligt snygg och sticker ut (vilket är positivt).samt byggkvallan verkar vara bra men ofta lite plastig istället för att använda metall.Kameran är också riktigt bra på samsung.Däremot tror jag inte deras support osv är jätte bra,väldigt sega med updateringar osv.
     
  3. Krukväxt

    Krukväxt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Deras kundsupport verkar jättebra.

    Har chattat med dem två gånger. Man kommer snabbt fram till någon och de har relativt bra koll på olika detaljer, iaf om Galaxy S som jag frågade om (tex. om Swype kommer på den svenska modellen osv.).

    Telefonsupporten har jag inte provat än, den måste man kontakta om man har allvarligare problem med sin produkt.
    Chatt-supporten bekräftade att om man behöver skicka in sin telefon ringer man och får utskickat en förbetald fraktsedel, vilket är väldigt positivt enligt mig.

    Vid en godkänd reklamation/service-ärende ska en svensk konsument inte behöva stå för frakt i enligt lag.
    Detta kan nämligen vissa bråka om då konsumenter inte alltid har full koll på sina rättigheter.

    De andra punkterna kan jag tyvärr inte kommentera då jag aldrig ägt någon Samsung-produkt :(
     
    Last edited: 27 maj 2010
  4. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Jag har själv inte haft någon Samsung, men dock tjejen, min syster och min mamam har haft, dock ej andriod, o de har varit helkass.

    Jag har dock redan beställt en Galaxy S, helt övertygad om att den kommer va bra...
     
  5. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag är också sugen.
    Har en HTC Magic idag.

    Men Samsung har man ju aldrig testat förra Galaxy var ju inte nån höjdare.
    Dock verkar denna modell verkligen vara nått att ha till skillnad mot förra modellen.

    Jag är sugen på en HTC Desire men nu köpte min dotter en sån och man kan ju inte ha samma nalle ;)