Samtal från ett nummer går alltid till röstbrevlåda (men är inte blockerat)

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av 31dec, 1 feb 2018.

  1. 31dec

    31dec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Försöker hjälpa en äldre granne med att hon missar samtal från en väninna.

    Hon har Hallon som operatör och mobilen hon nyss skaffat är en Nokia 5.
    Allting fungerar som det ska, hon surfar via mobilen och använder den som hotspot, hon kan ringa sms:a och surfa utan problem men när ett specifikt nummer ringer går inte det samtalet fram.

    Första gången hon nämnde problemet för mig tänkte jag att det måste vara ett enkelt fel. Kanske bara hon har råkat blockera kontakten i kontaktlistan så att samtalet på så vis alltid skickas till röstbrevlåda.
    Tyvärr verkar det inte vara så enkelt.

    Jag har varit kontakt med Hallons kundtjänst och förutom diverse särskrivningar och förslag i form av länkar som berör ett problem på iPhone (suck) har jag fastnat totalt...

    Numret som försöker komma fram är ett fast telefonnummer och hon i sin tur kan ringa andra utan problem.

    Använder själv en Xiaomi Redmi Note 2 och halebop som operatör, men har aldrig haft något liknande problem ens med min Kina-mobil.

    Någon som har ett förslag hur jag ska gå vidare med att hjälpa henne?
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Absolut ingenaning! Men två saker att kolla i alla fall:

    Kan det vara så att väninnan har ställt in så att hennes nummer inte ska visas när hon ringer, och att det i grannfruns mobil ligger blockering på dolda nummer?
    Kolla ordentligt i grannfruns kontaktapp, alla fält hos väninnan, att det inte t.ex. är lagt tyst signal vald.

    Tror egentligen inte på något av förslagen, men vad gör man? Kollar allt man komma på!
     
  3. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Provat annat SIM-kort i telefonen och sett om väninnan då kommer fram? Gör hon det och du inte kan se något på kontakten så lär det vara något mellan operatörerna som spökar
     
  4. inact_0033

    inact_0033 Guest

    Jag tror ni får kontakta Hallon helt enkelt. Jag hade samma problem hos Telenor, alla som hade Tele2 eller Comviq kunde inte ringa mig, de fick bara ett meddelande om att numret inte går att nås. Jag kunde dock ringa upp dem.

    Ha ett par tillfällen noterade med tid och vem som ringde och lämna sedan över det till Hallon.
     
  5. 31dec

    31dec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för svar! :)

    Har som sagt varit i kontakt med Hallon och deras kundtjänst, men den var allt annat än hjälpsam. Får försöka igen.
    Skulle inte förvåna om felet ligger hos dem...

    Kan ta och testa tipset med att byta SIM-kort och se om samma sak händer.

    Tack än en gång för hjälpen allesammans!
     
    hahadaoc och inact_0049 gillar detta.