Samtal klipper, endast i början av samtalet

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av Dallen, 5 mar 2019.

Taggar:
  1. Dallen

    Dallen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har sen jag köpte in min Pixel 3 från England haft ett irriterande problem, nämligen att samtalen klipper och stör i början av samtalet, ibland hörs jag inte alls. Det är dock bara mottagaren som inte kan höra mig, jag hör alltid den jag ringer utan problem. Efter ett tag brukar det dock släppa, som om den till slut hittar ett annat band och frekvens som den ska lägga sig på, men det är inte alltid som mottagaren orkar vänta så länge. Därför är det många gånger att mottagaren hinner lägga på luren.

    Detta blir som mest störande när jag ligger hemma och är bakis i soffan och vill beställa en pizza. Jag har som regel att ringa max 3 gånger, ungefär som när man sagt "va?" för många gånger. En gång fick jag beställa från ett ställe som jag egentligen inte gillar, men de var ju också de enda som svarade.

    Jag har för övrigt 3 som leverantör och kollar jag under *#*#4636#*#* så kan jag se följande:

    Nätverkstyp för röst: LTE
    Typ av datanätverk: LTE​

    (När jag ringer ett samtal står det istället UMTS, och uppe vid klockan ersätts 4G med H+)

    Ställ in önskad nätverkstyp: LTE/CDMA/UMTS auto (PRL)

    VoLTE-administrerad: Utgråad och inaktiv, kan ej flytta reglage
    Wi-Fi-samtal tillhandahålls: Utgråad och inaktiv, kan ej flytta reglage​

    Status för IMS-tjänst:

    IMS-registrering: Ej tillgänglig
    Röst via LTE: Inte tillgänglig
    Röst via Wi-Fi: Inte tillgänglig
    Är det någon som kan hjälpa mig beställa pizza eller låter det som ett garantiärende?

    Mvh
    Dallen
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 365
    Mottagna gillanden:
    17 843
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det jag skulle testa först är med en annan operatör, t.ex. med ett kontantkort från Comviq eller Halebop. På så sätt kan man se om det är kopplat till telefonen, eller operatören som du använder, i detta fall 3
     
    Kristy gillar detta.
  3. Lokmann

    Lokmann Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har hatt samme problem som deg, men etter oppdateringen som kom i februar, så har alt blitt bra.
    Kjøpte min Pixel 3 XL på Saturn i Berlin.
    Siden mobilen ikke er offisielt i salg i Norge og Sverige, har ingen operatører godkjent den for VOLTE. Har Telia, og de kommer ikke til å aktivere VOLTE for denne modellen.