Har sen jag köpte in min Pixel 3 från England haft ett irriterande problem, nämligen att samtalen klipper och stör i början av samtalet, ibland hörs jag inte alls. Det är dock bara mottagaren som inte kan höra mig, jag hör alltid den jag ringer utan problem. Efter ett tag brukar det dock släppa, som om den till slut hittar ett annat band och frekvens som den ska lägga sig på, men det är inte alltid som mottagaren orkar vänta så länge. Därför är det många gånger att mottagaren hinner lägga på luren.
Detta blir som mest störande när jag ligger hemma och är bakis i soffan och vill beställa en pizza. Jag har som regel att ringa max 3 gånger, ungefär som när man sagt "va?" för många gånger. En gång fick jag beställa från ett ställe som jag egentligen inte gillar, men de var ju också de enda som svarade.
Jag har för övrigt 3 som leverantör och kollar jag under *#*#4636#*#* så kan jag se följande:
Nätverkstyp för röst: LTE
Typ av datanätverk: LTE
(När jag ringer ett samtal står det istället UMTS, och uppe vid klockan ersätts 4G med H+)
Ställ in önskad nätverkstyp: LTE/CDMA/UMTS auto (PRL)
VoLTE-administrerad: Utgråad och inaktiv, kan ej flytta reglage
Wi-Fi-samtal tillhandahålls: Utgråad och inaktiv, kan ej flytta reglage
Status för IMS-tjänst:
IMS-registrering: Ej tillgänglig
Röst via LTE: Inte tillgänglig
Röst via Wi-Fi: Inte tillgänglig
Är det någon som kan hjälpa mig beställa pizza eller låter det som ett garantiärende?
Mvh
Dallen
Click to expand...