Problem: Samtal kopplas inte t headset när Mi Watch är på

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av StaLin, 26 dec 2022.

  1. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min Xiaomi mi watch s1 har börjat ställa till det för min telefon. När man ringer (in eller ut) så vägrar telefonen koppla upp sig mot mitt headset eller min bil om telefonen (Fold3) också är kopplad till telefonen. Det är som att telefonen inte kan prioritera vart den ska skicka ljudet så det skiter i det och skickar ut ljudet ur telefonens högtalare. För att prata i någon av enheterna måste jag välja dem från telefonmenyn under samtalet. Funkade tidigare.

    Har provat installera om klockan. Eftersom det blir fel i både bilen och mitt headset utgår jag från att det är någonting med klockan (eller inställing i telefonen förvisso, men hittar ingenting där).

    Någon som har en idé?
     
  2. mogge

    mogge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med s1 och min xiaomi 12 p. Om man avaktiverar samtalsfunktionen för klockan så funkar det igen. Dock kan man inte se i klockan vem som ringer då, mycket störande.
    Jag har slutat använda den där skitklockan pga det och en del andra träningsrelaterade buggar.
     
    chraist gillar detta.
  3. KEDahlborg

    KEDahlborg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2020
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 PRO max Och Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 PRO max Och Pixel 8 Pro
    Info:
    Stock och Nova
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy a53 slit och släng
    Detta är ingen wear os klocka, och Android har länge haft problem med 3 parts klockor att få igenom om samtal och aviseringar