Problem: Samtal väntar funkar inte

Diskussion i 'OnePlus Nord' startad av cym00n, 20 aug 2020.

  1. cym00n

    cym00n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2019
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag har vimla och de har stöd för samtal väntar.
    Jag har även ställt in det i telefonen att samtal väntar ska vara aktiverat och det är aktiverat enligt telefonen.
    Men när jag sitter i ett samtal så får jag sms från 888 (mobilsvar) att +46xxxxxxxx har försökt ringa dig.

    Någon mer som har så eller har lyckats få samtal väntar att fungera på sin nord?

    Edit: Har ALDRIG krånglat på tidigare telefoner oavsett android eller iPhone med detta problem jag har med just nord.
     
  2. cym00n

    cym00n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2019
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Uppdatering:
    Ringde 90 200 för rådfrågning eftersom telefonen är köpt från Telia, dock fysisk butik.
    De bad mig gå till fysiska butiken för att felsöka och få hjälp.

    Har varken bil eller körkort så fick bli taxi. Fram och tillbaka på 90 200 inrådan att ta sig till butiken för bara butiken som sålde som kunde hjälpa.
    Min tur kom jag fick otrevligt bemötande. Han vägrade hjälpa mig. Han vägrade att ens titta på min mobil även fast jag visade upp legitimation kvitto och kontoutrdrag för bevis för köpet.
    Frågade eftersom han inte vill pilla på min telefon. Gå in på lagret och hämta en likadan och testa du själv (telia personalen) men det vägrade han göra. Han sa att vi kan inte göra något. Sry. Du får ha det som du har det.

    Telia är något jag inte kommer rekomendera att använda sig utav i framtiden.
    Självklart är alla butiker och personal olika, men av en sådan här erfarenhet så får det en att ilskna till.
    De vägrade tom ta in den på doa eller reparation.

    Jag har nu sagt upp familjens teliaabonnemang som de har hos telia, både mobilt bredband, fiber, mobilabonnemang och fiber.

    Under mina snart 40 år så har jag aldrig blivit så dåligt bemött vid problematik när man vänder sig till en affär.

    Så skippa förslag på svaren på min problematik med Nord telefonen. Jag lägger den i en låda och kommer aldrig mer röra den. Jag åker och köper mig en Nord telefon hos en annan återförsäljare (elgiganten) som är mycket bättre i min erfarenhet både vid försäljning och lösa problem.
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 326
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Kör du med dubbla SIM-kort?
     
  4. cym00n

    cym00n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2019
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Neop singel kort :).
     
  5. cym00n

    cym00n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2019
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Löst efter prat med oneplus. De hade en modifierad mjukvara de fick mig att installera som gjorde någon storrensning. Så nu funkar alla funktioner.
     
    Taskman gillar detta.