Tips: Samtalsblockering - Google Dialer APK

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av iterva, 9 jul 2016.

  1. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Denna funktions saknas ju i OxygenOS dialern...Och efter lite undersökning och snabb testning (dock inte kunnat verifiera att blockeringen fungerar ännu, men då appen installeras utan problem så bör det inte vara några konstigheter) så kan jag rekommendera att ni som saknar denna funktionalitet laddar ner Google Dialer APKn och installerar den. Detta möjliggör funktionen för samtalsblockering, och för den som vill Googles nummerpresentation/sök.

    För installation:
    1) Tillåta installation från okända källor, inställning för det finns under: Inställningar >Säkerhet >Okända källor
    2) Ladda ner och installera APKn (testad med v. 2.05.07_rc4)

    Steg 3 var lite trixande för mig (för lite sömn) innan jag listade ut hur jag skulle få Google Dialer som standard app för samtal...Då det inte går att ändra inne i inställningar - appar - öppna som standard.
    3) Öppna ett mail eller besök en hemsida där ett telefonnummer finns (ex nån butik) och tryck på numret, då kommer dialogen upp som frågar vilken telefonapp som ska användas...Välj då den som har Google i namnet och avbryt samtalet direkt (Om du då inte faktiskt vill prata med personen du ringer).

    Done!

    Jag vet inte hur/om det fungerar i framtiden med nyare OOS versioner, eller den nyare APK versionen som även finns att ladda ner. Det får tiden/testning visa. :P

    Screenshot_20160709-223928.png Screenshot_20160709-223933.png Screenshot_20160709-223937.png

    Edit: Går även att ladda ner via XDA Labs appen.
     
    Last edited: 9 jul 2016
    dalton, osterlindh och chraist gillar detta.