Fråga: Samtalskvalité?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gavin_Gadget, 1 jun 2012.

  1. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    ljudkvalité, SIIIerat min SII LTE pga dålig samtalskvalité för motparten. Funderar på att köpa en SIII istället, men hur är samtalskvalitén på denna? Hör motparten vad jag säger på en buss/tunnelbana eller ute i trafiken och klarar den av att leverera en bra ljudbild som inte låter burkig?

    Tack på förhand
     
  2. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Någon som vill ge ett utlåtande kring samtalkvalitén? :)
     
  3. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Verkar inte vara någon som använder sin "surfplatta" till samtal ;)

    Kapar tråden lite lätt och lägger till frågan om hur är mottagningen med denna lur? tänker främst på GSM. Klarar den av att hålla bra täckning på ställen där du vet med dig att du brukar ha problem?
     
  4. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Har oxå fått klagomål på att det låter burkigt.
     
  5. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Köpte en S3'a till flickvännen och jag tycker ljudkvaliteten är utmärkt! Blev faktiskt lite förvånad att man hörde så bra, frågade om hon satt hemma men hon va ute och gick på stan, det blåste rätt ordentlig med, och jag tyckte det lät som hon satt inne i ett tyst rum eller något.

    Det är dock den enda personen jag har snackat med som har en S3'a men enligt mig har den utmärkt ljudkvalitet.
     
    Gavin_Gadget gillar detta.
  6. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Håller med helt, bästa smartphonen hittills när det gäller ljudet vid samtal. Riktigt hög volym och bra mottagning. Lite a la gammal Nokia ;)
     
    Gavin_Gadget gillar detta.
  7. c4lamity

    c4lamity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    De jag pratat med än så länge märker stor skillnad att jag hörs bättre nu än med gamla S2an.
     
    Gavin_Gadget gillar detta.
  8. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    S3:an har ju noise-cancellation, så att ja, den borde vara rätt bra när det kommer till samtalskvalitet.
     
  9. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet inte hur det står till med gsm, men 3g-mottagningen är betydligt bättre än vad jag är van vid (sgs). Jag är nu den enda personen på jobbet som har 3g inne i fikarummet! :D
     
    Andreas527 gillar detta.
  10. Foosvald

    Foosvald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ljudkvaliteten är riktigt bra (när det funkar), och båda sidor hör varandra väldigt bra. DOCK har jag problem med att den jag pratar med klagar på att jag försvinner ibland. Detta har hänt vid flera samtal med olika personer...
     
  11. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Flera som redan har klagat på att jag hörs dåligt. Som man pratar i en tunnel. Samma problem som jag hade på 2 st S2or...
     
  12. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kan tyvärr hålla med att s3 har samma problem som s2 och noten vad beträffar samtalskvaliten. Har nu sen kl 1500 hårt kört s3an med allt som går ringt 17 samtal varav 5 st klagat på eko jag försvinner etc. Om jag då jämför med min andra telefon hoxen och min tredje xperia s och min fjärde arc s så har fortfarande samsung problem med nåt i micken eller i telefon modemet som hanterar samtalen. Kan inte säga nåt annat då jag sitter här och nu med alla dessa mobiler. Har likaså högsta teckningen på gsm och 3 g nätet där jag bor. Tycker att alla dessa ingenjörer skulle ta en gammal nokia eller sony eriksson mobbe o jämföra hur det var förr med samtalskvaliten. Man är snart tillbaka på 80 talet när man frågade personen man pratade med HÖR DU MIG BRA? Och så ska det inte vara idag på en mobil som kostar 6 papp. Sen kommer säkert en del skriva här att jag har inte några problem etc.. Men jag kan bara säga vad jag har för erfarenhet då jag använder mina mobbar på jobbet och snittar ca 60-100 samtal om dagen.
     
    Gavin_Gadget och Andreas527 gillar detta.
  13. PSPlayer

    PSPlayer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    stock
    Platta:
    iPad Air 2
    ROM:
    stock
    Klart du tycker din HOX är bättre... ;)

    Har inte fått några klagomål alls och S3'an har noise cancellation så det är ju klart att det låter bra. :)
     
  14. GradioZ

    GradioZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också problem, i princip alla jag pratat med upplever att jag försvinner och frågar om jag åkt in i en tunnel:(
     
  15. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hoxen och xperia s och arc s mm tyvärr bättre samtalskvalitet. Synd av samsung o dabba sig på en av de bästa hittills bästa mobilerna om man som jag sitter o jämför nu. I för sig har jag labbat lite i eq läget stänga av brusreduceringen etc får prova mer imorrn då man kan ringa lite folk o kolla. Men samtidigt så är det lattjo av samsung överhuvudtaget att ha en sån funktion som de andra fixat i stock utf. Annars en jäkla bra mobil. Får se vilken jag behåller då samtal är min viktigaste funktion därefter email sms surf. Men allt kan ju lösa sig med lite uppdateringar som htc gjort med hoxen hittills. Men nöjd blir man väl alldrig därav alla byten av mobiler.
     
  16. GradioZ

    GradioZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bara konstatera att min är trasig....:( Folk säger att jag låter väldigt långt bort sen kommer jag tillbaka en stund....grr orkar inte lämna in den och laga så blir den borta i flera veckor. Man får väl inte bara byta till en ny antar jag?
     
  17. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ingen har än så länge klagat på att jag hörs dåligt och jag har inte hört något konstigt. Tycker att det funkar mycket bättre än på min förra telefon som var en iPhone 4s. :)
     
  18. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har du provat byta simkort?
    Testa att under samtal går in på inställningar högra menu knappen längst ner o ställa om brusreducering av etc. Går bara göra under samtal.
    Kör du abonnemang hos 3 kan du prova att tvinga telefon till bara 3g nätet. Annars är det nog bara doa som gäller.
     
  19. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tråkigt att alla inte verkar uppleva samtalskvalitén som toppen :/. Skulle vara skönt med en telefon som är genombra för en gångs skull.
    Har de telefonen inne kan du DOA (var 7 dagar på min SII LTE) och få en ny direkt. Ta med allt som följde med telefonen och kvitto.

    Det hade min SII LTE också, den är nu reklamerad pga dålig samtalskvalité. Så noise-cancellation är tyvärr ingen garanti. Enligt beskrivning från motpart bubblade det i bakgrunden och lät som att jag satt i ett akvarie, eller i en burk...
     
    Last edited: 3 jun 2012
  20. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Detta har jag nu på min s2a, hoppas det är fixat nu på s3an.

    Ibland hjälper det om man sänker volymen under samtalet, eller byter från höger öra till vänster öra.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2