samtalskvaliten sgs vad tycker ni

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av mjoha, 2 feb 2011.

1. keken

keken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har märk att det blir anmärkningsvärt dålig samtalskvalité för motparten när jag kör bil på dålig väg, typ "tvättbräda" som råder lite till och från dessa tider på mindre vägar. Folk säger då att det måste vara nåt fel på min mobil, dock inget om "burkigt" ljud. Har haft en del mobiler men det är mest klagomål när jag kör med sgs.

Edit: Kör orginal sgs 2.2 utan några mods

2. Klurifix

Klurifix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag fått tillbaka min sgs:) Dom bytte front... Samtalskvalitén har blivit betydligt mycket bättre. Samt att täckningen har blivit bättre (bor på bygden) :-D. Har även lagt in voodo control app. Vet inte om det är har någon betydelse men ändå:)

3. VMe89

VMe89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är nöjd med min :) Folk tror jag är upptagen var gång dom ringer till mig, då det låter som om jag sitter i möte med 1000 kineser :) Så man slipper snacka med folk ^^

4. diji

diji Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hör folk dåligt, har gått i önsketankar att man kunde roota o höja volymen. Min gamle nokia 3310 klår denna i samtalsvolym.

5. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sämsta samtalskvaliten på en Hig End telefon som jag upplevt. Inget ont annat om denna skapelse förutom GPS.

6. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hade faktiskt exakt samma problem en gång. Fick helt enkelt stanna bilen.

Jag har även varit med om att de jag pratat med hävdar att jag låter jätteburkigt, så även de problemen finns för fler helt klart.

7. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har haft problem med att jag lät som en robot och burkigt dåligt brusande ljud med några ROMar. Men med nuvarande så är allt frid o fröjd.

8. Klurifix

Klurifix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad kör du med för rom? Modem?

9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Detta har väl iof inte med kvalitet att göra men nånting jag åter stör mig på är att om jag ex pratar i telefonen och jag hör motparten högt så sänker jag till halva, sen när jag kopplar in blåtand headset så är det lågt även fast jag har full blåtandvolym.

Enda sättet att få tillbaka hög volym är att koppla ut blåtanden under samtalet och höja samtalsvolymen till full och sen koppla in blåtanden.

På min gamla nokia så ställdes telefonvolymen med +- knapparna och blåtandsvolymen med headsetet