Diskussion: Samtalskvalitet

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Cyanopsis, 6 maj 2014.

  1. Wanuvas

    Wanuvas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DOAde min andra Z2 idag, samma brus som på förra och något muppigt med touchen (kan vara mina torra fingrar men tror inte riktigt det faktiskt). Kom hem med en S5:a istället. -.-
     
  2. Mental

    Mental Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är den brusfri då?
     
  3. cpumaster

    cpumaster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    CM12 Lollipop 5.0.2
  4. parishplan

    parishplan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag fick inte lämna in den i butik då jag köpt den via webbutiken, vilket var synd. Fick skicka in den via posten. Har dock efter mycket om och men, efter samtal med kundtjänst lyckats få till att jag ska hämta ut en ny i butik idag. Har haft samma problem med samtalskvaliten, vilket var mycket undermålig och absolut inte ska accepteras vid telefonköp av den här prisklassen.
     
  5. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Lite nyfiken? Vilken operatör har du? Har du samma problem om du ringer ett fast nummer?

    Skickat från min kära Xperia Z1 Compact
     
  6. lambroo

    lambroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Va och bytte ut den idag hos telia. Vi testade först en gång och sedan en gång till med ett nytt sim-kort. Ingen skillnad bara att byta. (Har ej haft telia innan men måste säga att de är mycket professionella. Tar sig tid, lyssnar och försöker lösa problemet.)
    Samma resultat oavsett vem som ringer, eller vem jag pratar med.
     
  7. herrober82

    herrober82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    440
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre SE
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Fungerade den nya bättre då?

    Skickat från min kära Xperia Z1 Compact
     
  8. SirClayman

    SirClayman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma problem på den nya luren?

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  9. Jockemelen

    Jockemelen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är inte vibrationsåterkopplingen som strular för dig? Det gör det för mig och var inne till 3 idag och jag ska få byta för andra gången, dock så hade de ingen ny telefon inne så jag får vänta tills fredag.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  10. lambroo

    lambroo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Inte samma problem, dock ej helt hundra kvalité i samtalet. (~85 kanske) Lite otydligt och brusigt... men de kan jag leva med.
     
  11. Wanuvas

    Wanuvas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oh ja, samtalsljudet är bra i den och inget brusande alls. Och den har mycket, mycket högre maxvolym på högtalaren även om den inte har stereohögtalare på framsidan. Maxvolym är mycket viktigare för mig än stereo när jag leder träningspass (kör med intervalltimer-appar för att hålla koll på tiden) och där redan är rejält med volym från både musik och kunder. :)

    Jag märkte igår att S5:an även har högre maxvolym än Z2:an via 3.5mm jacket och det hade för övrigt även S3:an jag hade innan jag skaffade första Z2:an.

    Jag misstänker att jag nu har kapitulerat helt. Jag får helt enkelt lära mig leva med de förblånade kapacitiva knapparna på Samsungs enheter. Det blir högst troligt en Note 4 för mig när den släpps och så får frugan ta över S5:an. :)
     
    Last edited: 14 maj 2014
  12. SirClayman

    SirClayman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmmm, då verkar du fått en telefon som min nu (jag hade inte eko problemet) och visst är det otydligt och brusigt om än man hör vad som sägs. Vet inte riktigt dock om jag kommer kunna leva med detta brus i 2 år med tanke på vad telefonen kostar (man kommer ju påminnas varje gång man pratar i den). Så frågan är om man skulle DOA och byta till en S5a istället, då den faktiskt verkar vara brusfri

     
  13. parishplan

    parishplan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hämtade ut min andra Z2:a i går. (Den första blev en DOA pga av bruset). Till min stora besvikelse är det likadant med den nya telefonen. Det brusar både vid samtal och då jag lyssnar på musik (spotify, youtube). Riktigt besviken, en telefon i den här prisklassen ska inte brusa vid samtal, hade jag köpt en "kalleanka" telefon på clas ohlsson kunde jag acceptera det.

    Visst går det att leva med, men som du säger kommer man stå ut med det i 2år? Jag vet inte, frågan är ju oxå om bruset kommer bli värre med tiden. Det är ju en ganska vital del av en telefon att man ska kunna prata i den utan att man hör ett irriterande bakgrundsbrus. Jag ska avvakta dagen och bestämma mig hur jag ska göra.
     
  14. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Nu verkar de ha fått in den igen. Min skickades idag. Hoppas att jag får en bättre fungerande enhet nu :)

    Skickat från min GT-I8190 via Tapatalk
     
  15. SirClayman

    SirClayman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jaha så bestämde jag mig för att DOA telefonen och ringde Tele2 för att få det gjort. Men tydligen ska det då gå in som ett serviceärende d.v.s. att de då skickar den på reparation. Jag nämnde att jag sett att några fått den utbytt i butik på en gång, varpå svaret var att det fick stå för den butiken.

    Inte borde det väl vara så att ett ny telefon med fel från början ska gå iväg på reparation?
     
  16. parishplan

    parishplan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det sa dem till mig med, att den skulle in på reparation. Men jag avböjde det och menade att jag vill ha en ny telefon inte att den ska in på lagning i x antal veckor. Det är ju helt skevt att man ska skicka in en ny telefon på lagning. Blev tillslut vidarekopplad till en tämligen kompetent person hos Tele2 som förstod mitt problem och helt enkelt "fixade" så jag kunde skicka iväg telefonen och hämta ut en ny i butik.
     
  17. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Kollade mitt ärende hos CR service som uppdaterade den till version 17.1.A.2.55 och säger att samtalskvalitén är helt okay nu.. Jag tvivlar faktiskt men vi får väl se nästa vecka nån gång..
    Väldigt intressant att dom hade ny programvara dock för jag kollade 1 minut innan jag resettade den om det fanns nån ny och det gjorde det inte då..
     
  18. SirClayman

    SirClayman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack! Blir till att ringa igen då, suck!
     
  19. Sodnik

    Sodnik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2014
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mjukvaran är densamma som du hade innan, åtminstone enligt versionsnumret. Jag uppdaterade min idag till 17.1.A.2.69 men ingen förbättring. Det var dock väntat , då stor del av världen har den versionen på sina bristfälliga telefoner. Jag håller tummarna att din är fixad, då åker min in också.
     
  20. parishplan

    parishplan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Version 17.1.A.2.55, är versionen som telefonen levereras med. Mina båda har haft den versionen och samtalskvalitén har varit långt från okej...