Sandisk microsd + SGS = problem?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Duccen, 1 apr 2011.

  1. Duccen

    Duccen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej,

    Uppdaterade min telefon för ca 2v till officiell froyo. För ca 1v sedan köpte jag ett Sandisk 16gb class 4 kort och formaterade i datorn (FAT32 64kb) och förde över lite musik, filmer och spel. Telefonen visade korrekt innehåll när jag satte in kortet. Dagen efter fick jag "external sd card damaged" efter starten. Testade å formatera kortet i luren efter strulet och sedan kopplade in luren i datorn och för över lite musik via KIES. Fattar inte hur jag ska göra för att dra över en mapp i taget. Så jag stängde av luren tog ut kortet och satte in i datorn för att det skulle gå snabbare:P. So far so good MEN dagen efter dök det förbannade meddelandet upp igen.

    Kan det vara så att kortet inte är kompatibel med SGS? fake kort? har dock aldrig fyllt mer än hälften av kortets gräns, men felet kommer alltid dagen efter. Notera att jag alltid stänger av telefonen under natten. Är det nåt speciellt som jag måste göra typ avmontera kortet innan jag stänger av telefonen. Men det borde inte behövas tycker man juh.

    Allt hjälp uppskattas.
     
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Svårt att veta om det är ett fejk-kort när man inte får någon info.
    Köpt det på ebay eller liknande siter av någon japan/kines?
    Köpt det via blocket?

    Om du köpt det i en vanlig retail-affär här i Sverige så lämna in det och reklamera det för att få ut ett nytt.
     
  3. Duccen

    Duccen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    köpte kortet från 24.se någon erfarenhet därifrån?
     
  4. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Tyvärr har jag ingen erfarenhet av dom.
    Det jag vet med är vissa som köper in från kina/japan och säljer de billigt sedan & innehåller oftast ej den mängd som de presenteras med, utan är ändrade på något vis att visa 16gb men i själva verket kan vara lägre i lagringsvolym och väldigt instabila kort.

    Jag tycker du borde reklamera ditt kort iaf och hoppas på att du får ett nytt kort som ej krånglar.
     
  5. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Har inte haft de problem som du nämner med Sandisk, däremot gör telefonen ibland en mediasökning hux flux på kortet, alltså inte bara när den startas utan med slumpmässiga intervall. Funderar på om det är detta som gör att batteriet inte längre håller mer än ca 14-16 timmar efter uppgradering till 2.2.1.
    Läste om någon som körde utan minneskort och då fick uppemot 30 timmar drifttid per laddning, kanske är läge att köra utan kortet ett tag.
    I ditt fall skulle jag nog testa med ett annat kort om möjligheten finns för att utesluta att kontakten i telefonen har gått sönder eller blivit nojig.
     
  6. seppok

    seppok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Man MÅSTE formatera minneskortet i t e l e f o n e n före användning och EJ i datorn!
     
  7. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    24.se är legitima och skulle inte sälja fejkkort à la eBay.
    Prova att formatera kortet i luren och om felet kvarstår så lär du få ett nytt från 24.se eftersom det verkar vara defekt.