Ja, Facebook är för töntar, jag skrev ju det.
Jag gjorde en liten empirisk undersökning av Facebook när jag hade det och kom fram till följande:
~Dumma människor är tråkiga människor.
~Ju fler smajlisar & bilder, desto lägre verbal/skriftlig begåvning.
~Att länka till Guns & Roses "Knocking on heavens door" eller valfri "klassiker" på sin sida. Varför? Jag kan tänka själv.
~Är det inte illa nog att vissa föräldrar lägger in massa foton på sina ungar, måste de göra väldigt privata beskrivningar av dom också? Ex.” Pelle har tyvärr inte lika lätt för sig i skolan som sin syster, vi misstänker att han har ADD.”
~Vissa skriver ut sin skype på sina sidor och uppmanar folk att adda dem. Det ger ett lätt desperat intryck.
~Jag såg en som hette Ingela som lagt ut texten till Robert Brobergs låt Ingela på sin sida.
Det var ju käckt.
~Vissa som skrivit nästan ingenting på sina sidor, skriver ”fråga istället om du är nyfiken!”.
Ursäkta, men vad är det man ska ha blivit nyfiken på?
~Att bara skriva hej eller vinka i ett inlägg tycker jag är ungefär lika dumt som att ringa upp nån utan att ha nåt att säga.
~Äldre kvinnor och män hade ofta fräschare tankar & åsikter än yngre.
~Människor som alltid ler, skrattar och skriver

har nog något att dölja.
~Jag skulle inte kunna vänja mig vid att skriva mej istället för mig ens om jag försökte.
~Är man i sina bästa år gillar man förmodligen klyschor.
~Det är tur att jag har humor.
~Jag tycker verkligen att man ska ge sina barn så mycket ansvar och självbestämmande som möjligt, inte sätta upp en massa regler och förbud. Men aldrig att jag skulle tillåta mina barn att tatuera eller pierca sig innan dom blev myndiga.
~Ibland ser man nån som på sin sida skriver att den är typ 41 år och mormor. Då har jag nästan svårt att fatta. Men vet ju att det sociala arvet är starkt.
Typ.
Click to expand...