Sandlådan 10.0/Jordgubbskaka – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av leolulz, 17 maj 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 522
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Aha! Är det inklusive personer i lastbilen?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja totalvikten är tjänstevikt plus maxlast. Tjänstevikten är fulltankad, inklusive utrustning och förare på 75kg. Maxlasten är hur mycket man får lasta och där räknas passagerare in.

Vad gäller om släpet räknas som tungt kommer jag inte ihåg vikten men CE har ingen gräns för hur mycket vikt man får dra. Det finns ett mindre körkort också, C1E och där får ekipaget väga max 12ton.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är ganska svart på vitt om polisen på sin sida skriver det och det inte finns ett enda bevis på att det kastat sten. Det är ingen vinkling oavsett sida, det är rena lögner. Annat är det när man skriver tankar och påståenden. Ring upp personerna i artikeln och fråga?

7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det verkar inte finnas bevis för just stenkastning, nej, men annat som kastats, då?

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vinklingen i artikeln är ju att de ljuger om stenarna. De bekräftar ju att de kastat petflaskor, då eventuellt med ammoniak i. Det går ju för media att skriva en sådan artikel och det tror jag säkert någon har gjort. Men nu vinklade de artikeln till att polisen ljuger vilket de har svart på vitt. Polisen ska inte ljuga.

Förstår du meningen med artikeln nu AsciiAscii; eller tror du demonstranterna satte tillbaka alla stenar så det inte syns en uppbruten sten någonstans?

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Så du jämför att få en petflaska på sig samma som att få en jävla gatsten? Läs min föregående post om vinklingen och lögner. De körde ju fan över en lirare framför massa journalister.

En befolkning behöver tro på polisen, annars fallerar det totalt.

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hade de inte demonstrerat olagligt/gjort upplopp hade ingenting kastats mot någon, ingen hade blivit skadad eller påkörd, samt hade polisen inte behövt skriva någonting alls.

Men folk är precis lika dumma som alltid. Alltid ska man tjafsa, göra motstånd, etc.

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Haha så du försvarar alltså att polisen ljuger? Man ska aldrig demonstrera eller säga emot något? Förstår du hur dumt det låter? Kolla upp franska revolutionen lilla du, och andra revolutioner.

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det sade jag inte. Jag sade att man inte ska demonstrera olagligt. Demonstrera är en grundlagsskyddad rätt för oss svenskar, men varför ska man göra upplopp utav det hela? Går man bortom de gränser vanlig demonstration har så får man vänta sig lite hårdhänthet från lagens långa arm.

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Får polisen ljuga också? Du vill leva i samfund där folk inte får klaga på folk som vill ha ett rasistiskt land? Där polisen får göra vad de vill och sedan förklara sina handlingar med lögner? Låter skrämmande likt ett land på 1930-talet. Olagliga upplopp har gjort mycket för vår demokrati och vår grundlag.

Men svara gärna på varför polisen får ljuga först och främst och hur det kan vara acceptabelt att köra på / över någon och sedan försöka bortförklara det med lögner innan du säger "sätt inte ord i min mun". Du har lyckats glida ifrån att svara.

14. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Har 22 pdf filer som jag skulle behöva få utskriva, varje är på mellan 25-50 sidor, känns inte så ekonomiskt att göra det själv, någons om vet om det finns företag som gör det och sätter in det i en pärm typ ?

15. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vad yrar du om nu? Du påstår väl inte att jag ska sagt detta? För det jag skrev är att man inte ska demonstrera olagligt, och om man gör det får man förvänta sig motaktion.

Jag skrev inte att polisen får ljuga. Köra på någon är heller inte acceptabelt, men om JAG såg en bil/buss köra mot mig så skulle jag inte stanna kvar.

16. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Orkar inte dela upp det i två inlägg.

Första stycket, av dina svar och tystnad gentemot vad polisen inte får göra så är det inte svårt att dra parallellen. Speciellt när du inte gillar de olagliga våldsamma demonstrationer och upplopp som varit till grund för vår grundlag och vår rätt idag.

Stycke två, bra då har vi kommit överens om detta. Vad du skulle göra är ju en annan femma. Han som blev överförd stod ju precis framför journalister som inte heller ryggade och han såg inte ut att utföra ett speciellt hot så frågan är varför inte polisen backade.
    Polisen har anmält sig själva, backat kring uttalandet och även konstaterat att det var ett misslyckande från deras sida med hästarna och pansarbilen iom det skadades folk.

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

ZooklubbaZooklubba; Jag vet inte, men det verkar som du gör ditt bästa för att absolut missförstå allt jag skriver. Man får gärna demonstrera, som jag skrev, då det är en grundlagdskyddad rätt vi har, men man ska inte demonstrera olagligt.

Okej att man inte tycker om ett parti eller dess åsikter, men likväl har de rätt att framföra sin politik och talan, hur än hemsk man kan tycka den är. Inom lagens ramar också, så klart.

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Polisen är inte över lagen och de ska ju naturligtvis inte ljuga eller skada folk (mer än nödvändigt) men förstår du ens pressen som polisen dagligen utsätts för? Och stressen som blir? Jag förstår den inte, men jag kan försöka förstå.

Ja, det kan man undra sig, men står man kvar när en bil/buss bevisligen kör framåt mot en så kan man inte ha mycket mer än tomrum i kraniet.

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Eller så ligger det i ditt försvar att inte direkt svara på frågan som leder till att det tolkas på det sätt det gör. För det är inte första gången många misstolkar det du säger.
    Eller så har polisen som kör över en harmlös stackare mer problem? Hur fan ska man utgå från att polisen ska köra över en? Det är långt ifrån samma sak som att bara gå ut i vägen. Pliten gör ju inte en enda min när alla börjar skrika backa. Hjärtlösa svin som inte bryr sig alls om han grovt misshandlar någon eller tom dödar någon. En sådan bil at ju inte direkt lätt.

20. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Angående att polisen ljuger: shit happens.

Nöjd? :teeth:

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.