Sandlådan 10.0/Jordgubbskaka – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av leolulz, 17 maj 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    vad är det, det citarade inlägget har inte jag skrivit.
    :innocent:

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Haha, nej det var inget mot dig. Jag förstod att du inte hade skrivit det. Det var mot den ursprungliga författaren.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

När man inte längre har något vettigt att skriva så hånar man grammatiken istället. Hoho.

Sent from my HTC One using Tapatalk

4. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Herregud vilket inlägg. Oproffsigt som fan.

Då jag inte var på plats kan jag inte tala utifrån egna upplevelser men jag har polare som var på plats och har snackat lite med dom.

Båda håll har gjort fel. Demonstranterna har ju med våld försökt att förhindra polisens uppgift och polisen har gjort fel då de använder medel som borde klassas som mordförsök.

Att folk får upp ögonen först nu och ser hur polisen använder sina taktiker (köra in i folkklungor med deltabussarna samt rida in med hästar) är ganska skrämmande. Är man fotbollsupporter till ett större lag så är detta vardagsmat. Men media har aldrig varit särskilt sugna på att skriva om det, men när det händer Aftonbladets älsklings-vänster-vänner så är det självklart att skriva om det.

Hyckleri!!

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Haha, givetvis. Jag har redan framfört vad jag tycker om situationen. Polisen har själva backat och ändrat sin första rapport om gatstenar. Så poängen finns fortfarande där. Personen som skrev det är https://www.facebook.com/helhot och är i så fall polis i Stockholm. Fast de kanske var inkallade ner till Malmö, det har jag inte koll på.

Men som sagt, misstro alla. Speciellt en polis som vi har noterat är lögnare (polisen i helhet och inte just denna person som skrev detta). Jag diggar också hatet som hon som polis har mot alla, top notch.

Hon kommer också med kritik mot polisen, som var det vi diskuterade tidigare idag.
    Oavsett person och syfte, vill man få fram sin poäng så är fan inte en miljard punkter och utropstecken korrekt väg att gå.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Haha, stämmer in på alla punkter. Man har väl lärt sig att dodga en deltabuss några gånger. Sedan deras kärlek till att veva batongen och profilera folk, äckligt. Och galet oproffsigt, som även det oproffsiga inlägget poängterade.

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

ZooklubbaZooklubba; Stenar kan självklart ha kastats ändå, även om det nödvändigtvis inte var av typen gatsten, det vet du nog också. Många kan ha burit med sig stenar någon annanstans ifrån.

(eftersom det var just gatstenkast som polisen förvrängde sanningen om)

9. Droid55

Droid55 Guest

Jag kollar inte mycket på TV heller (som förr i tiden). När jag kollar så kollar jag dock på de kanalerna.

MTV visar mer än musikvideos. Det är inte musikvideos jag kollar på (som inte visas så mycket och ofta som förr). Däremot ser jag Teen Wolf, Awkward och Catfish. Inget med musik att göra alltså.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja det är jag helt med på. Men det är trots allt en ganska stor skillnad mellan vanlig småsten att kasta och en bjässe till gatsten. Men det finns ju andra metoder att skingra folkmassor än att köra rätt in i dem.

Här har du en bra text: https://medium.com/@blisk/en-fotbollssupporters-perspektiv-pa-handelserna-i-malmo-45dc392203a0

11. Alligatorn

Alligatorn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Asså om det kommer en snutbil så flyttar man på sig. Annars får man skylla sig själv!
    Har varit med ett antal gånger när polare blivit gripna och nertryckta i marken av snuten men dom har förtjänat det varenda gång utom en. Ofta har dom varit oskyldiga från början men sen börjat jiddra så man får fan ta lite ansvar själv. Polisen har mitt fulla stöd i allt jag sett dom göra dock har det aldrig hänt mig men tror inte det är en slump heller.

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Man kan ju ha burit med sig större stenar också, t.ex. kullerstenar o.dyl. som räknas som just gatstenar. Polisen kan då har trott att det var lokala gatstenar, fast någon hade grävt upp en liten bumling någon annan stans ifrån.

13. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Även om polisens agerande i många fall är fel så har jag bara detta att säga:

Starta inte upplopp så kommer inte polisen agera så.

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Praktexempel på hur lätt gatstenar till bumlingar kan vara "lätta" att kasta: https://www.youtube.com/watch?v=fSLWFGChWDk 1,20 in börjar de bryta upp skiten.

Problematiken med potentiella dödliga SPT är ju just att oskyldiga kan drabbas.
    Det handlar inte om upprorsmakande huliganer eller AFA som är ute efter att fajtas. Utan att polisens agerande är alldeles för hårt. Jag förstår inte hur de kan räkna att brassa in i en folkgrupp är "lägre nivå" än vattenkanoner.

15. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Yes. Den vita batongen kallas ju inofficiellt för "benknäckaren"...
    Fan kommer ihåg när MTV bara var musik haha. Och när jag var yngre glodde jag på MTV påvnågon serie med massa snygga tjejer i haha, fan kommer inte ihåg vad den heter.
    Skönt sätt att se på saken. Är det välförjänt när oskyldiga, äldre, kvinnor och småbarn blir påkörda också?

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

De hoppas väl att om en pansarbuss kommer dundrande fram så aktar sig folket. ;)

De som inte är lika intelligenta hamnar under bilen som i videon någon länkade tidigare.

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Av texten att döma så antar jag du bara har sett SPT med bussen rätt in i folket som i videon? Och inte när det faktiskt sker i högre hastigheter? En buss du inte vet var den är på väg och kör på gångvägar eller på andra ställen där bilar inte kör. Det är inte så man vet att den kör på en bilväg utan just att den körs på torg eller liknande. Tidigt i SVT-videon ser det ut som en polisman pekar in mot torget och då vill att bussen ska köra in dit.

bvbbvb; här har vi en klassiker som även du kan titta på Ascii. Fina farbror blå som använder batongen åt fel håll:
    https://www.youtube.com/watch?v=vbjBc98uaYY

18. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Om folk olagligt demonstrerar, varför inte gripa dessa eller skeppa bort dessa? Istället för att skada dessa med hästar, batonger och pansarbussar?

Edit:
    Vill man skingra dessa finns det ju mycket bättre och mindre farliga sätt än att köra in i en folkmassa med en buss.

19. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

För majoriteten brukar inte gilla när de blir arresterade och gör då motstånd. Då åker polisens batong fram och slag utdelas. Då är det alltid en liten halvmesig jävel på plats som ska gråta ut på aftonbladet hur hemsk herr Blå är som kör med brutalt övervåld. Snyft.

20. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Lite lustigt på tal om det där med batongen. Lite kuriosa är att jag fick reda på smeknamnet för den vita batongen när jag hamnade i samma rum på sjukhuset med en kille från supporterpolisen här i Stockholm haha

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.