Sandlådan 18.0/Rabarberpaj prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 13 apr 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Bara att leta runt :D

2. Droid55

Droid55 Guest

Inte varit där på ett tag. Nu brukar jag, eller vi, gå tillsammans med vovven istället. Fast vi fick så mycket fästingar sist att vi inte har gått där igen. Jag gillar annars motionsspåret. Älskar hur det ligger i skogen avskilt från allt stadsliv trots att det liksom ligger i stan. Varje gång jag är där tänker jag att jag måste lämna stan. Uppväxt i stan men inte fan gillar jag stan.

Nu går jag inte motionsspåret men jag går ändå ut varje natt. Inte så långt dock eller det kan variera. Är ju ute med hunden då. Fast jag vet inte hur mycket skydd han skulle vara. Svårt att veta hur ens hund reagera i en sådan situation om du inte har typ en brukshundras som avlas för det.

Rädd är jag dock inte. Visst kan det vara obehagligt mitt på torget en sen kväll eller natt med massa fulla människor runtom, men jag är inte rädd bara jag går ut. Så kan man inte leva.

Inte långt ifrån där jag bor skedde ett våldtäktsförsök men tur nog hade hon "rätt" hund. Förstod först inte hur en gärningsman kunde välja ut ett offer med hund men läste sen att hunden var lös och troligen hade gärningsmannen inte sett hunden. Så jävla gött alltså, hoppas vovven fick en smarrig köttstek när han kom hem.

3. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 791
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det är bra att du kan gå utomhus utan att känna någon speciell rädsla, det är så det ska vara för alla.
    Att gå med en hund bör ju avskräcka dom flesta eventuella gärningsmän, åtminstone om man har en halvstor/stor hund men sen finns det uppenbarligen idioter som hoppar på ändå som du skrev om där.

4. Droid55

Droid55 Guest

Ja, jag tror man tänker annorlunda den dagen man råkar ut för något (trauma liksom) men tills dess tänker jag inte begränsa mig i förebyggande syfte.

Förhoppningsvis räcker det att man har en hund större än en råtta ;) för att gärningsmannen ska se sig efter lättare offer. Gärningsmännen vet lika lite eller mindre om hur just min hund skulle reagera. Så en halvstor/stor hund bör räcka för skrämma bort de flesta. Incidenten jag skrev om handlade ju troligen om att gärningsmannen faktiskt inte hade sett hunden för jag vill minnas att det var en rejäl hund typ bullterrier.

Vissa utländska män är dock rädda för min vovve, ibland byter de övergångsställe. Haha. :P

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Egentligen hoppas man på att en överfallare får storstryk av en till synes "tanig och försvarslös" person som kan kampsport eller liknande så asen slutar ge sig på folk.

6. Droid55

Droid55 Guest

Alltid lika kul att läsa när gärningsmännen får på moppe av äldre damer när de försöker ta deras väska. :D

7. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Ja verkligen. Jävligt med stryk ska ohyran ha.

Skickat från min iPhone Galaxy Nexus Compact M11P

8. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Någon som vet om ifall det är tillåtet att använda sig av exempelvis apk downloader för att ladda ner apk fil direkt till dator istället för att installera app på mobilen?

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ja!

Skrev "tjej" först men det blev lite fel, alla ska självklart kunna gå säkra. :)

Precis!

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Så länge du drar ner gratisappar så är det inte emot någon lag eller regel. :)

https://apps.evozi.com/apk-downloader/

Den körde jag ofta med förut.

11. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 412
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Enligt svensk "rättvisan" så lär den taniga personen åka dit för misshandel och bli dömd att betala skadestånd till sitt offer...

12. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 791
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ja min lilla vovve skrämmer nog inte iväg så många, men han kan faktiskt vara lite aggressiv ibland och föra rejält med oväsen:)

Är din hund också lite rasistisk mot mörkhyade? Skrev häromdagen att min hund brukar skälla på just mörka personer och ljusa bryr han sig inte ens om :P

Ja och om det händer borde personen få slå tills det inte finns något kvar! Men även om det skulle hända så är dessa individer så korkade att det inte skulle avskräcka dom.

13. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tråkigt nog, ja.

Definitivt. :)

14. Droid55

Droid55 Guest

Om jag minns rätt har du en chihuahua och chihuahuas är ju faktiskt en alarmhund så det låter rätt. Så har man tur kan den lilla råttan påkalla uppmärksamhet. I den situation är jag dock mer rädd för att gärningsmannen skulle ge sig på hunden... Jag är fan rädd att en gärningsman skulle ha vapen med sig och skada min vovve. Skulle fan mörda honom där och då om jag kunde. Ingen skadar min hund!

Haha, jag vet inte om det är för att de är mörkhyade eller inte. Ibland tror jag han misstar någon för vara min pappa (min pappa ser mörk ut) men ibland skäller han på helt random personer som inte alls liknar pappa. Jag upplever att många mörkhyade/utländska personer är osäkra kring hundar och det kan hundar uppfatta.

Sen reagerar han på fulla människor också men det är för att de rör sig konstigt. Det värsta är när man spanar in någon och han börjar skälla, fördärvar ju allt. :P

15. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hmm. Skärmen på HTC 10 verkar ju rosa i typ alla vinklar? @Leo83@Leo83

High five!

16. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 791
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Yes jag har en Chihuahua så det ligger i hans natur att skälla för att uppmärksamma fara. Det märks framför allt när det är mörkt ute när man är på promenad, så fort han hör något eller något som plötsligt dyker upp så morrar han eller skäller.

Hehe konstigt att hundar kan reagera på olika hudfärger ändå för vad jag hört så är väl en hund färgblind?

Men om din skäller när du spanar så kanske den du spanar på ser dig och det ena leder till det andra ;)

17. Droid55

Droid55 Guest

Haha, även om jag kallar den för råttan betyder det inte att jag ogillar den. Jag gillar ALLA hundar. :)

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ogillar inte den heller. Tycker bara det är komiskt ;)

19. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 791
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ska nog åka ner till Oskarshamn med Biffen så kommer han bita dig i taskerna :)

20. Droid55

Droid55 Guest

Duktig vovve som varnar husse om fara. :)

Tror du hann läsa/svara innan jag hann redigera klart mitt inlägg... Jag skrev att jag upplever mörkhyade personer (aka utländska) som osäkra kring hundar. Denna osäkerhet snappar troligen våra hundar upp och därför reagera de på dem. Så jag tror inte det har något med deras hudfärg att göra alls.

När min hund avslöjar mitt spanande så försvinner jag illa kvickt - och får bråka med hunden. :P

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.