Nej. Inte i det fallet. Det var ju de själva som medvetet sålde dem till det priset på det sättet. Det gick ju att göra i butik och säga upp abbet direkt om man ville.
Det där gäller ju om man inte betalar för en vara eller tjänst.
Jag har ju betalat för de varor jag beställt. Om jag nu får dem så handlar det te.x inte om felleverans.
Jag måste också uppenbarligen veta att det är ett felaktigt pris. Moto G5 Plus kostar 1340 vilket är lite mindre än halva priset, det är inte orimligt att tro att det stämmer, det var i princip samma rabatt de körde på Honor 8 och som de gjort på andra lurar.
Jag kommer ihåg när
Comviq eller
Tele2 sålde Galaxy S5 för galet lågt pris med obundet abb som bara var att säga upp.
När jag betalat för en vara så måste de inom skälig tid upptäcka att det är ett tekniskt fel eller uppenbart felaktigt pris för att kunna göra något.
Att de skulle ha tre år på sig att ångra ett ingått avtal för att de efter 2 1/2 år kom på att priset är fel stämmer ju inte.
Click to expand...