Sandlådan 23.0/Wienerbröd prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Psicosis, 4 mar 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 729
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Tack för info :)

2. Droid55

Droid55 Guest

Reagerar bara på det du skrev om balansen. Jag tappade nämligen balansen, allt snurrade osv. Skulle inte påstå att jag bara blev berusad eftersom jag satt och spydde obehindrat och inte kunde resa mig upp (fick krypa till sängen).

Givetvis finns det ingen garanti att bara för du börjar kvällen glad att du slutar glad. Menar bara att alla inte får ångest vilket troligen beror på att de inte har någon uttalad ångest annars heller.

3. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Satan vilket väder det är. Får nog gå ut i parken och lägga mig och sola.

4. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 729
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @Rospigg@Rospigg
    Hämtade nyss ut mitt paket och lådan innehöll inget från Tele2, antar att de skickas via vanlig post.

5. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 271
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Kanske skickas som avtalsbrev.

6. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Alla reagerar ju olika på alkohol så är det, min balans är varierande även i nyktert tillstånd så det är inte mycket av en måttstock för egen del. Jag kan bara utgå från vad jag upplevt själv och vad andra beskriver, sambon blir snurrig och fnissig men inte mycket mer än så. Man lär sig vart "taket" för en själv är allt eftersom.. Jag blev väldigt full tillräckligt många gånger ganska tidigt i min "karriär" så jag vet väldigt väl vad jag tål och inte. Psyket spelar också in mycket i reaktionen tror jag.

7. 220volt

Mottagna gillanden:
    9 729
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Kanske ligger i brevlådan redan, har inte kollat där ännu.

8. Droid55

Droid55 Guest

Jo, precis. Så det går inte att säga att obalans och snurrig inte är en av flera möjliga reaktioner på alkohol.

9. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Eh, rent generellt tycker jag de två är vad som nämns mest när det handlar om måttlig konsumtion av alkohol, när det inte är en fråga om starkare don då givetvis.

10. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 271
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Avtalsbrev går annars till postombudet, och räknas som underskrivna när du signerar för det. Vet att det använts för diverse olika abonnemang tidigare, för att avhjälpa problemet med att sälja abonnemang som kräver underskrift online.

11. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Ja, jag menar den "lindriga sorten". Inte "JAG KAN INTE STÅ UPP!!!! URRRRRK! Sorten". Option A is not the same as Option B.

12. Droid55

Droid55 Guest

Tror att du och jag tolkar "obalans och snurrig" olika eller så tolkar vi rent av berusad kontra fylla som olika.

Enligt mig innebär obalans och snurrig att man inte har kontroll över sin kropp. Därmed är man också otroligt sårbar för idioter. Tänk dig själv att du inte kan gå ordentligt eller stå upp, någon kommer och dra i dig - kan du då dra emot? Nope. När man inte kan göra fysiskt motstånd (om man annars vill/kan) så är man mer än lätt berusad.

13. Droid55

Droid55 Guest

Det håller jag med om. Mao kan "obalans och snurrig" innebära både berusad och full. ;)

14. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Det du beskriver är en riktig fylla, en dålig sådan dessutom. Åtminstone i mina öron. Vad jag beskriver är något jag tolkade som salongsberusning. I respons till hur man KAN reagera när man får lugnande medel. Senast jag fick det var jag också jävligt "lullig" Och det närmsta jag kommer för att beskriva den känslan är typ "Jag har druckit fem-sex bärs och någon drink på lika många timmar, jag går lite fram och tillbaka men är allmänt glad".. Och det beskriver i princip alla mina senaste eskapader med alkohol f.ö.. Har taggat ner rejält från när man var 18-20 [emoji23]

15. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 018
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    intressant intressant håll oss uppdaterade om hur det går med uppsägning av abonnemanget. Vill gärna veta vad tele2 sägger :P

16. Droid55

Droid55 Guest

Har bara druckit ensam en gång (ensam = utan pappa) och det slutade med "en riktig fylla". Förstod aldrig att det var så illa förrän de skickade hem mig i taxi och så fort jag satt mig i taxin började allt snurra. Mådde så sjukt illa, kunde inte knappa in min kod ens (betalkort) men tur nog hade pappa tvingat på mig kontanter. Taxichauffören erbjöd sig följa med mig upp men det vägrade jag. Väl hemma bröt helvetet loss. Tog ut hunden det första jag gjorde som sen kom loss pga. hade inte satt på selen korrekt, kunde inte sätta på selen korrekt ute heller så drog honom hem i nackaskinnet.... Så fort jag kom in rusade jag till toaletten där jag satt och spydde på oklar tid. Sen kröp jag till sängen och somnade, vaknade utan kläder så jag måste fått av mig dem på vägen trots att jag inte minns det. Fräscht att vakna upp till nerspydda kläder. :(

Sen dess har jag inte rört en droppe alkohol. Kan tillägga att jag alltså var 24 år när detta hände. :neutral:

17. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Hur mycket/vad drack du? Hade du ätit ordentligt innan detta hände? Jag frågar inte för att jag tycker du gör fel som inte dricker, tvärt om. Men jag känner igen det (kallar det för snetändning personligen).. Är bara lite nyfiken på omständigheterna :)

18. Droid55

Droid55 Guest

Kan inte svara på hur mycket jag drack för jag vet inte själv. Vet att jag drack vin dock. Började med ett glas vin som jag spädde ut med Fanta pga. hatar som sagt alkoholsmak. Sen tog jag väl fler glas fast utan Fanta för tillslut kände jag inte smaken.

Det fanns gott om snacks och mat, riktigt fin buffé faktiskt. Fast jag åt knappt något för jag glömde bort det. Tog lite mat som jag petade i. Efter några timmar började jag stoppa i mig snask, tror jag åt några karameller och nån bit kladdkaka och chips eller vad det var. När vi skulle dra mot stan gav de mig en vattenflaska. xD

19. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är man ovan att dricka alkohol och får i sig för mycket så kan det ju lätt bli som du säger.

Sen har det att göra med allt från vilken typ av alkohol man dricker till om man dricker på tom mage osv. Man lär sig att hantera olika sorters "fylla" på rätt sätt med tiden. Att späda ut kan vara gott men kan lätt sluta med att man får i sig för mycket då man inte känner av alkoholsmaken.

20. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Vin är för jävligt tycker jag. Har alltid mått svindåligt samma kväll eller dagen efter när jag konsumerar det i större mängder.. Vet inte om det är så för alla men hos mig kommer känningarna från det inte stegvis som det gör om jag dricker öl...

Jag kan dricka ett glas, två glas, tre glas, fyra glas och sen BOOM! Jag är dyngfull.. Det bara dyker upp.. Att du inte åt hjälper inte direkt det heller.. Jag gjorde så en gång, blev full som ett svin på tre starköl och min stackars mamma fick hämta mig efter att jag ramlat och slagit upp halva ansiktet. Kom bara hem tack vare en kompis som var mindre packad än mig [emoji23]

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.