Sandlådan 26.0/Zuccotto prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av tontmobil, 21 aug 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Coistrel

Coistrel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Det kan man lugnt säga... :(

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Svarar på en enkät för Googles produkter i Google Rewards. Står att de inte delar ut pengar för den enkäten.

Ändrar sig och fem minuter senare så får jag 48 öre haha.

3. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Imorgon kan jag hämta min nya bil, Peugot 308 GTI 200HK med sportsäten.
    ska bli spännade... hoppas bara att fälgarna sitter på även på vinterdäcken.. dom skulle byta till vinterdäck nämligen. Detta är min första bil förövrigt så är jävligt taggad!!! :)

peugeot_308_gti_2012_01.jpg Wire 2017-11-28 at 9.46.59.jpeg

4. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Det här med att PostNord inte kan dela ut ett 20 cm långt och 3cm tjockt paket i brevlådan.

Luffare.

5. Droid55

Droid55 Guest

[emoji106]

Man kan inte jämföra Sverige och USA på det viset. Även fast jag också tycker att skräpmat är dyrt så tycker jag inte att arbetarna ska ha sämre lönevillkor. Det är väl fan upp till oss att välja bättre mat för samma peng. Pappa och jag åt ute mycket en period och åt på lunchrestauranger. Där fick man ta vad man ville ha (buffé) och det var vanlig hederlig husmanskost. Mycket uppskattat. En nackdel med buffé är att pappa äter så han inte kan resa sig upp efteråt. [emoji23]

6. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    nu har pizzerian som är på min gatan äntligen fått upp en ny meny och laggt upp sig på online pizza, de verkar vara rätt dyra men väldigt lxyiga, och ovanliga, typ första gången jag ser någon ha sjökorall på pizza ?

"Sjökorall efter gräddning, Tomatsås, Ost, Vitlök (färsk), Sparris, Mozzarellaost, Körsbärstomater, Chili, Persilja, Räkor (handskalade)"

den kosta dock 130 kr.

en annan

"Tomatsås, Ost, Champinjoner (färska), Vitlök (färsk), Sparris, Citron, Oxfilé, Ruccolasallad, Tryffelsås, Scampi (marinerad), Chili, Persilja"

citron på pizza är inte så gott (är ju lätt att ta bort) med tryffelsås låter intressant.

en annan
    "Tomatsås, Ost, Mozzarellaost, Skinka (lufttorkad), Ruccolasallad, Parmesanost, Fetaost, Fikon"

Fikon på pizza ? aldrig provat, hoppas det är första pizzerian i karlstad som har parma skinka värd namnet och som inte smakar som kokt smörgåskinka.

"Tomatsås, Ost, Mozzarellaost, Isbergssallad, Chevreost, Påron, Valnötter, Parmaskinka, Honung

Hånung och valnötter..är riktigt gott på pizzan... men isbergsalladen hade jag nog valt bort vid beställningen

En annan pizza hade hollumi ost de verkar gott.

7. Droid55

Droid55 Guest

Bortsett från buffé där man kan ta så mycket man vill ha, så tycker jag att portionerna generellt sätt är för stora när man äter ute. Inte om du går på en riktig finrestaurang (då är det för lite istället) men jag önskar att de kunde erbjuda olika portionsstorlekar. Det är liksom inte rimligt att en liten tjej ska äta lika mycket som en stor karl. Dock vill man inte lämna något när man har betalat för det. Visst kan man ta med sig i "doggy bag" men hur kul är det.

Sist vi åt ute (i maj) tog vi trerätters middag tror jag det var. Det såg inte så mycket ut som det kan göra men även det var för mycket. Jag fick sitta och trycka i mig, försökte få pappa att ta mer men han var också mätt. Slutade med att jag erbjöd mig äta upp kycklingen om han tog biffen. Spänd mage efteråt.

Så jag gillar buffé för jag kan ta vad jag vill ha. Samtidigt jobbade jag med en kock som sa att han inte gillade buffé för att det är större smittorisk när folk får servera sig själva. Det får jag ändå hålla med om. Hade varit perfekt med en bemannad buffé, man kan fortfarande ta så mycket man vill ha men att de serverar en.

8. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Har aldrig tyckt om bufeer, visst man får ta mer men det blir mer som skolmat inte samma kvalite samt att de legat framme en bra stund och alla står och drägglar över, är inte så hyggienskt

9. Droid55

Droid55 Guest

Ja, hygienen är en nackdel. En välskött buffé har dock fräsch mat. På populära lunchrestauranger behöver du inte oroa dig för att maten står framme för länge. Maten tar ofta slut snabbt och många gånger får man vänta på en ny laddning.

10. Droid55

Droid55 Guest

Jag har ju jobbat i hotellkök där vi hade frukost- och kvällsbuffé. Man fick ständigt gå och plocka och kolla att allt stod rätt till. Vi åt även maten själva vilket var himla skönt. Jag behövde aldrig tänka på att ta med mig en matlåda.

Last edited by a moderator: 28 nov 2017
  11. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är nog lite lat också, tycker det är jobbigt att gå runt att väja massa olika saker, vill ha en och samma rätt inte massa mixat. Men visst mätt blir man :)

12. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo tack, jag har jobbat i resturang branchen i ett år, jag gick upp 20 kg det året som jag fortfarande håller på att gå ner. Har dock gått ner från 88 till 75 sedan i juli pga det nya jobbet.
    Vi fick riktigt stora portioner, det var en japansk/koreansk resturang.

13. Ronii10

Ronii10 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Snygg bil den har även manuell växellåda

14. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tack, ja det är väl lite som en golf, den har en liten "sport spoiler" där bak då det är GTI modellen.
    Hade faktiskt föredragit automat växlad och mer växlar är 6 växlar men hade det varit automat hade man kunnde lägga på lite mer växlar.

Motorn ska vara ett samarbeta med BMW så igentligen är det väl typ en BMW motor som sitter i.
    ska vara en motor som håller länge tydligen vad jag läst. Både motorvärmare och kupevärmare har den, så gött bara sätta sig i bilen att åka utan att skrapa några rutor eller annat skit :)

Som teknik nörd så undrar jag om jag skulle kunna ha en app i telefonen där jag ställer in när kupevärmare och motorvärmare ska starta..men jag tror räckvidden kanske blir ett problem då.. om man inte har 4G i bilen.. jag kommer få en parkering som är betyligt närmare i januari då snackar vi typ 60 meter då kanske det går enklare att lösa.

Annars måste man ju planera dagen innan och sätta på timern osv..jobbigt att behöva gå ut och stänga av också om man ändrar planer tex

15. Droid55

Droid55 Guest

Haha, känner inte igen det alls. Jobbet var så stressigt och hektiskt att man ibland fick stå upp och äta eller kasta i sig maten. Man jobbade ensam eller i par. En kväll rådde det kaos i köket för att ugnen inte ville fungera så då åt vi inte förrän passet var över. Frukosten var generellt lugnare dock. Man hade mer tid och var alltid två stycken. Värre var det på kvällen.

16. Droid55

Droid55 Guest

Kom ihåg att vi var två sommararbetare just den kvällen när ugnen la av. Det blev kaos och receptionisten fick rycka in. Alla som jobbade i receptionen var för övrigt extremt vänliga och hjälpsamma. Det var inte ovanligt att de kom in och hjälpte oss med disken när de såg att vi hade mycket att göra. Teamwork. :)

17. Jockmokk

Jockmokk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    895
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    DEFA har ju en del för fjärrstyrning över GPRS, om man vill kontrollera värmaren på distans.

18. Droid55

Droid55 Guest

Buffé är ju ett lysande tillfälle att smaka lite av allt. :D

19. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    jag gick inte upp för att det var lite att göra utan för att vi fick så mkt mat , var nog mkt ris framförallt.

Ja jag skulle vilja beskriva resturangbranchsen som ett helvete, det är lungt och harmoniskt och fin musik ute i sjävla resturangen men kommer det in bara en beställning för ett bord bryter kaos ut i köket direkt och folk blir stressiga och otrevliga.

Att sitta ner är absolut en av dödsynderna utan man ska hela tiden stå upp annars blir övrig personal avundsjuka och kollar snett, så det tar ett tag för benan att vänja sig att stå upp 12 timmar om dagen.

Första restrunagen jag provade på blev typ en chock för mig va alla var otrevliga i köket jag sa upp mig typ dagen efter sedan andra resturangen var typ likadant så då förstår jag att det är typ så på alla resturanger, när det blir kaos och stressigt blir det en riktigt destruktiv atmosfär.

Jag fick till och med en smäll av kocken en hård jävla smäll i ryggen en gång av kocken, chefen sa om det händer igen stänger vi resturangen, flera bröt ihop och började gråta osv. Jag är glad att jag slipper det där nu, nu har jag ett jobb som förvisso är riktigt stressigt men åtminstonde något jag trivs med och bra lön!

20. Droid55

Droid55 Guest

Växellåda? En modern bil ska växla, köra och parkera själv. [emoji41]

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.