Sandlådan 27.0/Ålandspannkaka prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 dec 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    San francisco såklart [emoji41]

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hat föder hat. Så som många reagerat nu så har det varit rent hat.

3. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

@Rebecka@Rebecka Jag förstår att folk reagerar och de har all rätt till det men kolla tex Aaron Pauls kommentar. Hans kommentar och liknande skrämmer mig faktiskt mer än videon i fråga. De spyr rent hat.

4. Droid55

Droid55 Guest

Hur jag vet att du inte är avtrubbad eller mår dåligt? Du säga två olika saker i den meningen. Inte avtrubbad. Inte mår dåligt. Jag skrev att du snarare lät avtrubbad än inte. Hur du mår vet jag inte och det skrev jag inget om heller.

Så bara för att Du inte orkar ta illa upp när andra människor far illa, så bör andra göra detsamma? Tänk vad bra att det finns folk som orkar bry sig, speciellt när andra inte gör det.

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Har inte sagt att de inte ska bry sig. Det är skillnad på ”att bry sig” och att svara med rent hat som många gör. Det är den biten jag inte respekterar.

Ska Logan gå och ruttna i ett hål för den videon? Knappast. Han borde reflektera över det han postar ja men han förtjänar inte hat tillbaka.

6. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 624
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Känner mig bara otrogen mot Europa, till och med Sverige.
    Jag har rest fler gånger till USA/Asien de senaste 10 åren än jag varit ute i Europa eller rest till Stockholm. Fast samtidigt, Stockholm har inte direkt något att erbjuda.

7. Droid55

Droid55 Guest

Jag vet inte vem Aaron Paul är och jag har inte läst alla reaktioner. Långt ifrån. Ser inget fel i det Erica Griffin eller MKBHD har skrivit. Kanske sett en reaktionsvideo från en större kanal men det var inget hat eller hetsk stämning i den. Jag har inget större intresse i att se andras reaktioner dock. Bara att folk tydligt ta avstånd ifrån det vilket inte ens kräver en hel video för klargöra.

8. Droid55

Droid55 Guest

Jag vet inte vilket hat du syftar på så svårt för mig att svara på.

Det enda man kan göra är att hoppas att Logan inser problematiken. Att hans ursäkt inte bara var ett spel för gallerian. Kanske fundera på vad han ska göra med sin kanal. Han har uppenbarligen inget hållbart koncept. Posta dagliga vloggar som ska generera massor av views lär vara svårt och kommer driva honom till vansinne.

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Man kan dock fråga sig vad han tänkte med videon. Bevisligen hade han editerat den eftersom ansiktet på kroppen var blurrat; då har han haft minst en möjlighet att tänka igenom ”ska jag posta detta?”

Jag kan förstå upprördheten i och med kroppen och att självmord är inget man skojar om. Dessutom har han många unga tittare.

Jag må vara likgiltig till videon men det gör mig knappast till en sämre människa.

10. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 438
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 ultra jetblack

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 ultra jetblack
    Mannen dyka i något underbart karibisk rev för fan :cool:

11. Droid55

Droid55 Guest

@Honda@Honda Såg att du gillade Asciis kommentar. Om vi lämnar Logan Paul. Du ser inget problem med självmorden i Japan?

Tänker ofta på det när Sverige jämför sig med t.ex. Japan eller varför inte Korea (Sydkorea) och Kina. Det är lätt att bara se till skolresultat eller framgång i pengar och därefter dra slutsatsen att dessa länder ha lyckats. Men när självmordsstatistiken är högre och visar på ett sämre mående, så menar jag att man har misslyckats. Människors värde ska inte mätas i pengar.

12. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Jag har inget med erat snack att göra.Stör det dig att kag gollade ett inlägg?

13. Droid55

Droid55 Guest

Ja, jag hade gärna velat veta vad som pågick i hans hjärna. Inte främst under tagningen, men från det till redigering och uppladdning.

Hans reaktion är svår att bedöma. Folk kan reagera konstigt i liknande situationer. Problemet med honom är att han efteråt inte förstod att han inte kunde visa det. Att hans reaktion var rent av olämplig eller kan uppfattas som hånfull.

Jag säger inte att du är en sämre människa, men jag ifrågasätter när du menar att det är fel att folk reagerar. Att vi skulle vara lättkränkta eller liknande. Det är så jag tolkade ditt första inlägg.

Jag tror det är svårt att inte bli avtrubbad. Jag kan också känna mig avtrubbad ibland även om jag aldrig ger uttryck för det. För jag förstår bättre. Jag förstår att min reaktion inte är sund. Att jag borde reagerar mer. Ibland kan jag vara raka motsatsen till avtrubbad. Olika saker påverkar mig på olika sätt, av olika anledningar.

14. Droid55

Droid55 Guest

Det stör mig inte, men det får mig att undra vad det betyder.

15. Droid55

Droid55 Guest

@Honda@Honda Tänk på att när du gillar något att det sänder ut ett budskap. Beroende på vem mottagaren är kan det uppfattas på ett eller annat sätt.

Exempel: En person postar ett inlägg som beskriver en dålig dag. En eller flera personer gillar inlägget. Personerna som gillar inlägget kan göra det av flera anledningar men personen som postade inlägget kan tolka det antingen positivt eller negativt beroende på olika faktorer. Positivt - de förstår, håller med etc. Negativt - de gillar för att jag har haft en dålig dag.

Hade varit önskvärt med fler reaktioner är tummen upp i sociala medier (finns lite fler reaktioner på Facebook) men oftast har man bara möjlighet att gilla eller kommentera. Många gillar istället för att kommentera.

16. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 523
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Girls, girls. Calm down.

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Han menar att poängen med hans video var ”suicide awareness”, att visa att sånt är hemskt. Om man kan rädda i alla fall ett liv är det bra, sa han.

Han kanske inte hade sett en död kropp på riktigt innan och chocken gjorde att han skrattade. Det kan vara hans ”coping mechanism”. Men det blev bara fel i slutändan.

Jag förstår reaktionerna men jag accepterar inte hatet han får. Jag har läst många kommenterar och många är rent genomvidriga. Speciellt Aaron Pauls som menar att han ska ruttna i ett hål.

Jag tycker många är lättkränkta, ja, överlag. Det betyder inte att jag saknar förståelse eller att jag på något sätt är avtrubbad.

18. Droid55

Droid55 Guest

Girls? Don't get me started about this again. I ain't got time for this shit.

19. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 523
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Menade inget illa. Men men, *INSERT PREFERRED GENDER PRONOUN HERE* calm down. Bättre så? [emoji1]

20. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Han förlorade någon i självmord det är därför jag gillade inlägget och inte för att jag tycker självmord är något bra. Utan för att han lever vidare. Paul logan grejen vet jag ingenting om och gillar inte något utav det då jag nästan inte ens vet vem han är eller vad han gör. Jag undrar däremot varför gå bak en sida för att kolla ifall någon gillade ett inlägg. [emoji848]

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.